شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

سقف رقابت در بورس کالا چیست؟
حذف سقف رقابت 5 درصد و باز شدن این سقف (تا هر عددی)، امکان رقابت در درصدهای بالاتر را برای مشتریان فراهم می کند و به این ترتیب باید انتظار داشت قیمت های نهایی معاملات، قیمت های واقعی محصولات پتروشیمی باشند.

کالاها در بورس کالا با یک قیمت پایه عرضه می شوند که این قیمت پایه برای محصولات پتروشیمی، با محاسبه دلار تک نرخی و میانگین قیمت های جهانی، تعیین می شود. مشتریان می توانند برای خرید محصولات، با قیمتی بالاتر از قیمت پایه، با یکدیگر رقابت کنند. برای این رقابت، طبق دستورالعمل 1 مرداد امسال، حداکثر سقف رقابت، 5 درصد در نظر گرفته شده بود و نهایتا، مشتری ها تا این سقف امکان خرید بالاتر از قیمت پایه را داشتند، یعنی قیمت پایه + 5 درصد رقابت.

گفتگو با دکتر مثیم باقری کوپایی، عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک مسکن

بشنوید | پاسخ به این سؤالات:

سقف رقابت چیست؟ معاملات مواد اولیه محصولات پتروشیمی بعد از آزادسازی قیمت ها چگونه انجام می‌شود؟

 

دو عامل واقعی نبودن قیمت های پایه و فرمول محاسبه قیمت پایه از یکسو (به علت عدم توجه به نرخ واقعی دلار یا حداقل دلار نیمایی) و همچنین محدود نگه داشتن سقف رقابت (حداکثر 5 درصد) باعث ایجاد رانت بسیار زیاد و اختلاف بالای قیمت تمام شده محصولات پتروشیمی در بورس کالا و بازار آزاد شده بود.

حالا حذف سقف رقابت 5 درصد و باز شدن این سقف (تا هر عددی)، امکان رقابت در درصدهای بالاتر را برای مشتریان فراهم می کند و به این ترتیب باید انتظار داشت قیمت های نهایی معاملات، قیمت های واقعی محصولات پتروشیمی باشند. رسیدن به قیمت واقعی محصولات پتروشیمی در بورس کالا، کمک می کند اختلاف بسیار زیاد قیمت بورس و بازار آزد پر شده و جذابیت این بازار برای سفته بازی و حضور پر رنگ دلالان در این بازار کمتر شود.

امروز اعلام شد وزیر صنعت شب گذشته از آزاد شدن سقف رقابت محصولات پتروشیمی خبر داده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 61%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
عباس معمارزاده جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
سلام
تصمیم بسیار خوبی است ، اما چون ما نرخ دلار آزاد داریم باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا مجددا تفاوت دلار نیما یی با دلار آزاد حادثه ساز نشود.
اما قبل از آن باید مصرف کننده گان واقعی شناخته شوند ، فعلا تنها راهی که وجود دارد لیست حقوق که تعداد پرسنل تولید را نشان میدهد، قبض برق ، و گواهی ارزش افزوده میباشد.

طبیعتا گروه تجار و دلال ها از این مورد دلخوش نیستند.
در ابتدا وزارت صنایع با فرا خوانی که تا پایان شهریور داده است باید تمامی واجد ین شرایط را که مالیات ارزش افزوده سال ۹۶ و سه ماهه اول ۹۷ را شناسایی نماید و کد های بهین یاب را برای خرید از بورس آزاد نماید.
در فاز دوم وزارت صنایع شناسایی واحد های با ظرفیت های بسیار بالا و نا متعارف را مشخص نماید.
بطور کلی تمامی اطلاعات در خصوص صنایع در وزارت صنایع و اداره کل استان ها قرار دارد.
کار بسیار پیچیده و مشکلی است اما با صبر و تفکر شدنی است. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟