چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 6 آذر 1402/ شماره 883
عناوین خبری مهم امروز: تداوم کاهش رقابت پ پ ها، افزایش اندک دلار آزاد، پلی‌اتیلن‌ها افزایشی، پ پ ها بدون تغییر

تداوم کاهش رقابت پ پ ها
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. رقابت‌های امروز با توجه به کاهش 400 تومانی قیمت‌های پایه‌ی پ پ های شیمیایی و نساجی و رشد عرضه‌ها، کاهشی شد. در مقابل، افزایش 400 تومانی قیمت‌های پایه PVC، رقابت‌های این گروه را کمی بالا برد.

رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 19 تا 85 درصد بود، این هفته به 19 تا 56 درصد رسید. گروه پ پ شیمیایی هم بین 13 تا 117 درصد رقابت شد در حالی‌که هفته گذشته کالاهای این گروه بین 33 تا 99 درصد رقابت شده بود. گرید 440L جم با 117 درصد، رکورددار رقابت های امروز بود، لازم به یادآوری است این کالا، دوشنبه‌ی قبل 99 درصد رقابت شده بود و امروز علی رغم کاهش رقابت سایر گریدهای پ پ شیمیایی، با رقابت بالایی معامله شد.

در سوی دیگر بازار یعنی گروه PVC، گریدهای S65 که هفته قبل با قیمت پایه تا 4 درصد معامله شده بودند، این هفته به 1 تا 7 درصد رقابت، رسیدند.


افزایش اندک دلار آزاد
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 170 تومان کاهش داشت و بازار را با 50 هزار 250 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را 50 هزار و 280 تومان آغاز کرد و در ادامه افزایشی، اندک داشت. تا ساعت 16، هر دلار، با 200 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 50 هزار و 450 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور بالای مرز 38 هزار تومان در حال اوج گیری آرام است و امروز 38,056 تومان قیمت گذاری شد.

پلی‌اتیلن‌ها افزایشی، پ پ ها بدون تغییر
هر چه بازار پ پ ها نزولی است و همه منتظر اتمام رقابت های امروز بودند، در مقابل، پلی اتیلن ها بازار داغی را پشت سر گذاشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها صعودی بودند و بین 200 تا 1,300 تومان رشد داشتند.

بیشترین افزایش امروز را گرید 52B18 میاندوآب با 1,300 تومان رشد داشت. در گروه پ پ نساجی، همه کالاها بدون تغییر باقی ماندند و فقط دو گرید HP500 مارون و خمین 1500 تومان کاهش داشتند. کالاهای گروه پ‌پ‌شیمیایی عمدتا بدون تغییر بودند و دو گرید 3212E و PNR230 به ترتیب 1000 و 500 تومان رشد داشتند.

پی وی‌سی ها و پت‌های بطری، بدون تغییر نسبت به یکشنبه، باقی ماندند. با افت رقابت‌های امروز، شاهد کاهش قیمت‌های بازار گروه پ‌پ ها خواهیم بود. البته تغییراتی که گفته شد، تا قبل از اتمام بورس امروز بود و نتایج کاهش رقابت ها، هنوز در تغییرات این گزارش، اعمال نشده است.

شروع هفته برنت با 79 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 80 دلار و 23 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را با عقب نشینی به 79 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 79 دلار و 79 سنت رسید.

افزایش یک هزار واحدی بورس تهران
بعد از افزایش 4 هزار و 487 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز هم بورس تهران صعودی پایان رسید و شاخص کل در پایان معاملات، با افزایش یک هزار و 647واحدی، به 2 میلیون و 26 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟