سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 4 آذر 1402/ شماره 881
عناوین خبری مهم امروز: افت محدود برخی قیمت‌های جهانی، افزایش 154 تومانی دلار حواله، افزایش اندک دلار آزاد در شروع هفته

افت محدود برخی قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 24 نوامبر 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه ها به جز PVC، ABS و پت بطری نزولی بودند

سبک فیلم، سنگین تزریقی و سنگین فیلم بیشترین کاهش را داشتند. در نشریه‌ی آیسیس هم قیمت‌ها عمدتا بدون تغییر یا کاهشی بودند. بیشترین کاهش را سبک فیلم، پ‌پ‌ها و پلی‌استایرن‌ها داشتند و سایر گروه‌ها افت اندکی داشتند.

افزایش 154 تومانی دلار حواله
میانگین نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 37 هزار و 898 تومان رسید که نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 28 آبان، 1,545 ریال افزایش دارد. قیمت های پایه فردا در حالی اعلام خواهد شد که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت های آیسیس نیز، عمدتا کاهش اندکی داشتند.

افزایش اندک دلار آزاد در شروع هفته
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 450 تومان کاهش داشت و بازار را با 50 هزار و 350 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با 50 هزار و 400 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه نوسان خاصی نداشت و در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 50 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 50 هزار و 450 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,979 تومان، قیمت خورد.

رشد پلی‌اتیلن‌ها و ثبات پ‌پ‌ها
قیمت‌های بازار، در اولین روز هفته عمدتا افزایشی و بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه‌ها صعودی شدند و بین 100 تا 700 تومان افزایش داشتند. بیشترین کاهش را گرید 52B18UV میاندوآب با 700 تومان رشد ثبت کرد.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها عمدتا بدون تغییر باقی‌ماندند و فقط گرید 515 ZH نوید 3000 تومان افت قیمت را ثبت کرد. MFI پایین‌ها کاهشی بودند و بین 500 تا 1000 تومان افت داشتند. کالاهای گروه شیمیایی هم بدون تغییر باقی ماندند و دو گرید R40 و MR230 تا 500 تومان کاهش داشتند. پی‌وی‌سی‌ها بدون تغییر باقی ماندند و پت‌های بطری 500 تومان پایین‌تر از پنجشنبه پیشنهاد شدند.

ثبات برنت در یک هفته
برنت که معاملات هفته گذشته را با 80 دلار به پایان برده بود، دوشنبه اول هفته را با صعود به 81 دلار آغاز کرد. برنت در طی هفته بین 80 تا 82 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 81 دلار به پایان رسیدند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 80 دلار و 23 سنت بود.

کاهش 2 هزار واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 16 هزار و 483 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را صعودی آغاز کرد، اما دوام چندانی نداشت و نزولی به پایان رسید. شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 2 هزار و 314 واحدی به 2 میلیون و 20 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟