یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 27 آبان 1402/ شماره 876
عناوین خبری مهم امروز: کاهش محدود برخی قیمت‌های جهانی، افزایش 163 تومانی دلار حواله، کاهش اندک دلار آزاد در شروع هفته

کاهش محدود برخی قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 17 نوامبر 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه ها به جز PVC و پت بطری نزولی بودند.

پلی‌استایرن‌ها، سنگین تزریقی، سنگین بادی و سبک خطی بیشترین کاهش را داشتند. در نشریه‌ی آیسیس اما، قیمت‌ها عمدتا بدون تغییر یا کاهشی بودند. PVC، EPS و پلی استایرن ها بدون تغییر باقی ماندند و بقیه گروه ها نزولی بودند. بیشترین کاهش را سبک فیلم، سبک خطی و ABS داشتند و سایر گروه‌ها افت اندکی داشتند.

افزایش 163 تومانی دلار حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 37 هزار و 782 تومان رسید که نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 21 آبان، 1,639 ریال افزایش دارد. قیمت های پایه فردا در حالی اعلام خواهد شد که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت های آیسیس نیز، عمدتا کاهش اندکی داشتند.

پلی اتیلن سنگین دورانی، تولید شرکت پتروشیمی مهاباد در بورس کالا پذیرش شد
بورس کالای ایران اعلام کرد محصول پلی اتیلن سنگین دورانی شرکت پتروشیمی مهاباد در بورس کالا پذیرش شد، احتمال می رود این محصول به زودی برای نخستین بار در تالار اصلی بورس عرضه شود.

کاهش اندک دلار آزاد در شروع هفته
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 450 تومان کاهش داشت و بازار را با 50 هزار و 800 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با 50 هزار و 600 تومان آغاز کرد، در ادامه‌ی بازار، دلار نوسان خاصی نداشت. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 170 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 50 هزار و 630 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,782 تومان، قیمت خورد.

قیمت‌های بازار؛ کاهشی یا بدون تغییر
قیمت‌های بازار امروز در آغاز هفته عمدتا کاهشی یا بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها بین 100 تا 300 تومان افت داشتند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها عمدتا بدون تغییر ماندند و در برخی گریدها 200 تومان کاهش داشتند. HP500J مارون و HP500M خمین 1,500 تومان کاهش داشتند. MFI پایین ها کاهشی بودند و 700 تا هزار تومان نسبت به پنجشنبه، پایین تر پیشنهاد شدند.

کالاهای گروه پ‌پ‌شیمیایی، عمدتا بدون تغییر باقی ماندند و چند گرید مانند 440L جم، 548R مارون و 332C نوید، 500 تومان کاهش قیمت را ثبت کردند. پی‌وی‌سی‌ها 200 تا 400 تومان بالاتر از پنجشنبه پیشنهاد شدند و پت‌های بطری، همچنان بدون تغییرند.

ماجراجویی برنت با 1 دلار کاهش به پایان رسید
برنت که هفته گذشته را با 81 دلار به پایان برده بود، دوشنبه اول هفته را با عقب نشینی به 80 دلار آغاز کرد. برنت در طی هفته بین 76 تا 82 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 80 دلار به پایان رسیدند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 80 دلار و 62سنت بود.

کاهش 10 هزار واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 17 هزار و 166 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران برای دومین هفته متوالی امروز و هفته جدید را نیز نزولی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 10 هزار و 315 واحدی به 2 میلیون و 28 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟