جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 22 آبان 1402/ شماره 873
عناوین خبری مهم امروز: دوگانه‌ی رقابت در معاملات امروز پ پ ها، نوسان محدود دلار، کاهش عمده قیمت‌های بازار

دوگانه‌ی رقابت در معاملات امروز پ پ ها
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. رقابت‌های امروز به رغم کاهش 800 تا 1000 تومانی قیمت‌های پایه پ پ های شیمیایی و نساجی، در هر دو گروه نساجی و شیمیایی بالا بود، اما در گروه شیمیایی به علت کاهش شدید عرضه ها، رقابت ها شدت بیشتری پیدا کرد. عرضه‌های این هفته گروه پ پ شیمیایی با 1,785 تن، به پایین ترین حد در دو سال گذشته رسید.

اما عرضه های پ پ نساجی به علت بازگشت مارون، به بالای مرز 10 هزار تن رسید و رقابت کالاهای این گروه، نسبت به هفته قبل، کمتر شد. رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 57 تا 91 درصد بود، این هفته به 47 تا 95 درصد رسید.

گروه پ پ شیمیایی هم بین 52 تا 133 درصد رقابت شد در حالی‌که هفته گذشته کالاهای این گروه بین 34 تا 97 درصد رقابت شده بود. گرید 440L جم با 133 درصد، رکورددار رقابت های امروز بود.
رقابت در گروه پی وی سی، خاتمه یافت و کالاهای پی وی سی که هفته قبل بین قیمت پایه تا 5 درصد رقابت، معامله شده بود، امروز به قیمت پایه رسیدند.

نوسان محدود دلار
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 40 تومان افزایش داشت و بازار را با 51 هزار 380 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را 51 هزار و 350 تومان آغاز کرد و در ادامه کاهش اندکی داشت. تا ساعت 16، هر دلار، با 230 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 51 هزار و 150 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,676 تومان قیمت گذاری شد.

کاهش عمده قیمت‌های بازار
قیمت‌های بازار، امروز، عمدتا کاهشی یا بدون تغییر بود.در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها به جز سنگین تزریقی، نزولی بودند و بین 200 تا 500 تومان کاهش داشتند. کالاهای گروه سنگین تزریقی بدون تغییر باقی ماندند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها هزار تومان کاهش داشتند و MFI پایین ها بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای گروه پ‌پ‌شیمیایی تا قبل از شروع معاملات بدون تغییر بودند اما با اتمام معاملات هزار و 500 تومان رشد قیمت پیدا کردند. به رغم افزایش هزار و 1200 تومانی پایه ها، کالاهای گروه پی وی‌سی، 100 تا 200 تومان پایین‌تر از شنبه پیشنهاد شدند و پت‌های بطری، همچنان بدون تغییرند.

شروع هفته برنت با 80 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 81 دلار و 70 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را با عقب نشینی به 80 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 81 دلار و 59 سنت رسید.

افزایش 2 هزار واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 848 واحدی بازار سرمایه در روز شنبه، بورس تهران امروز صعودی به پایان رسید و شاخص کل در پایان معاملات، با افزایش 2 هزار و 331 واحدی، به 2 میلیون و 55 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟