جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 23 آبان 1402/ شماره 874
عناوین خبری مهم امروز: تداوم کاهش رقابت پلی‌اتیلن‌ها، ثبات در بازار دلار، افت عمده قیمت‌های بازار

تداوم کاهش رقابت پلی‌اتیلن‌ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد.

با توضیح اینکه در قیمت‌های پایه‌ی این هفته، پلی‌اتیلن‌ها عمدتا کاهشی بودند و عرضه ها نیز نسبت به هفته گذشته، 4 هزار و 747 تن افزایش داشت، رقابت‌های امروز، نزولی شد. سبک خطی از 3 تا 15 درصد به قیمت پایه تا 17 درصد رقابت رسید. گروه سنگین تزریقی هم که هفته قبل بین قیمت پایه تا 8 درصد معامله شده بود، امروز با قیمت پایه تا 4 درصد رقابت، معامله شد. پت‌های بطری از 92 تا 100 درصد رقابت در هفته قبل، به 76 تا 90 درصد رسیدند.

سنگین اکستروژن، هفته گذشته، بین قیمت پایه تا 4 درصد رقابت، معامله شد؛ یعنی نزدیک به همان مقادیر هفته قبل. رقابت در گروه سبک فیلم، از قیمت پایه تا 25 درصد در هفته گذشته به قیمت پایه تا 14 درصد، رسید. سنگین فیلم ها به قیمت پایه تا 5 درصد رقابت رسیدند که این کاهش ها، می تواند افت قیمت های بازار را به دنبال داشته باشد.

ثبات در بازار دلار
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 210 تومان کاهش داشت و بازار را با 51 هزار 170 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را 51 هزار و 100 تومان آغاز کرد و در ادامه بازار، کاهشی شد و حتی کانال 50 هزار تومان راه هم دید، اما عقب نشینی به کانال 50 هزار تومان، دوام زیادی نداشت و دلار مجددا به 51 هزار تومان بازگشت.

در نهایت تا ساعت 16، هر دلار، بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 51 هزار و 170 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,699 تومان قیمت گذاری شد.

افت عمده قیمت‌های بازار
بعد از کاهش رقابت های روز گذشته و تحت تأثیر افزایش عرضه های امروز، قیمت‌های بازار، روز کاهشی و بدون تغییری را سپری کردند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سبک خطی بدون تغییر باقی ماندند و سنگین تزریقی و سبک فیلم بین 100 تا 300 تومان رشد داشت. کالاهای گروه سنگین فیلم، بین 100 تا 200 تومان افت داشتند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها 200 تا 500 تومان کاهش داشتند و MFI پایین ها عمدتا بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای گروه پ‌پ‌شیمیایی عمدتا بدون تغییر باقی ماندند و چند گرید مانند 440L جم و نوید، 440G و 3212، بین 300 تا 1,500 تومان، کاهش داشتند. پی‌وی‌سی‌ها 100 تومان بالاتر از دوشنبه پیشنهاد شدند و پت‌های بطری، همچنان بدون تغییرند.

صعود برنت به 82 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 80 دلار و 67 سنت شروع کرده بود در ادامه افزایشی شد و به کانال 82 دلار صعود کرد. برنت، بازار امروز را در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 82 دلار و 37 سنت رسید.

کاهش 9 هزار واحدی بورس تهران
بعد از افزایش 2 هزار و 331 واحدی بازار سرمایه در روز دوشنبه، بورس تهران امروز نزولی به پایان رسید و شاخص کل در پایان معاملات، با کاهش 9 هزار و 784 واحدی، به 2 میلیون و 46 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟