جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 15 آبان 1402/ شماره 868
عناوین خبری مهم امروز: تداوم کاهش عرضه و اوج گیری رقابت پ پ ها، نگاه دلار به کانال پایین تر، پ پ ها افزایشی، پلی اتیلن ها کاهشی

تداوم کاهش عرضه و اوج گیری رقابت پ پ ها
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. رقابت‌های امروز به رغم کاهش 200 تا 550 تومانی قیمت‌های پایه، به علت تداوم کاهش عرضه ها، همانند هفته‌های گذشته، صعودی بود.

رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 50 تا 88 درصد بود این هفته به 57 تا 91 درصد رسید. گروه پ پ شیمیایی هم بین 34 تا 97 درصد رقابت شد در حالی‌که هفته گذشته کالاهای این گروه بین 34 تا 89 درصد رقابت شده بود.
در مقابل، رقابت کالاهای پی وی سی نیز از 1 تا 6 درصد در هفته قبل، به قیمت پایه تا 5 درصد، کاهش یافت.

نگاه دلار به کانال پایین تر
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 220 تومان افزایش داشت و بازار را با 51 هزار 350 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را 51 هزار و 450 تومان آغاز کرد ولی جهت گیری قیمت ها، کاهشی شد. تا ساعت 16، هر دلار، با 50 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 51 هزار و 300 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,571 تومان قیمت گذاری شد.

پ پ ها افزایشی، پلی اتیلن ها کاهشی
قیمت های بازار امروز ترکیبی از افزایش، کاهش و بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها به جز سنگین بادی نزولی بودند. کالاهای گروه سنگین بادی، حدود 500 تومان افزایش داشتند. در سایر گروه ها، بین 100 تا 700 تومان کاهش ثبت شد.

با توجه به اینکه معاملات پ پ ها امروز انجام می شد، قیمت همه کالاهای پ پ نساجی، به علت کاهش عرضه، رشد چشمگیری داشت و بین 1000 تا 2,300 تومان افزایش ثبت شد. کالای گروه پ‌پ‌شیمیایی عمدتا بدون تغییر بودند و تنها 3 کالای 440L جم و نوید و 440G جم بین 500 تا 1000 تومان رشد داشتند. پی وی‌سی ها 200 تا 300 تومان بالاتر از یکشنبه پیشنهاد شدند و پت‌های بطری، کماکان بدون تغییرند.

گفتنی است قیمت های بازار، قبل از شروع معاملات ثبت شده اند و تغییرات قیمت ها، پس از اتمام معاملات، در این پست، اعمال نشده است.

محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی ها بر اساس فرمول تا پایان برنامه هفتم
پس از کش و قوس‌های فراوانی که در زمینه تعیین نرخ خوراک درون دولت بود، بالاخره وزارت اقتصاد تصمیم گرفت، نرخ خوراک را براساس فرمول محاسبه کند.

بر اساس مصوبه هیات دولت تا پایان برنامه هفتم، نرخ خوراک پتروشیمی ها بر اساس فرمول محاسبه خواهد شد. بر اساس این مصوبه، قیمت گاز در بازار تعیین شده از 5 هزار تومان نباید کمتر شود و از میانگین ماه قبل قیمت صادراتی گاز ایران، نباید بیشتر نشود.

شروع هفته برنت با 85 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 85 دلار و 23 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 85 دلار و 99 سنت رسید.

افزایش 14 هزار واحدی بورس تهران
بعد از افزایش 17 هزار و 536 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، چراغ بورس برای سومین روز متوالی سبز ماند و بورس تهران و صعودی به پایان رسید و شاخص کل در پایان معاملات، با افزایش 14 هزار و 143 واحدی، به 2 میلیون و 30 هزار واحد رسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟