جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 13 آبان 1402/ شماره 866
عناوین خبری مهم امروز: ریزش یکپارچه قیمت‌های جهانی، افزایش 53 تومانی دلار حواله، بازگشت دلار به 51 هزار تومان در شروع هفته

ریزش یکپارچه قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 3 نوامبر 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، پلی‌اتیلن‌ها و پ‌پ‌ها کاهشی و پلی‌استایرن‌ها، ABS و پی‌وی‌سی افزایشی بودند. در نشریه آیسیس اما، همه گروه‌ها به جز PVC، روندی نزولی داشتند. پلی‌اتیلن‌ها و پلی‌استایرن‌ها در نشریه‌ی آیسیس، کاهش چشمگیری داشتند.

افزایش 53 تومانی دلار حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 37 هزار و 554 تومان رسید که نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 7 آبان، 536 ریال افزایش دارد. قیمت های پایه فردا در حالی اعلام خواهد شد که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت های آیسیس نیز، کاهشی هستند.

بازگشت دلار به 51 هزار تومان در شروع هفته
دلار آزاد که هفته گذشته تحت تأثیر اخبار سیاسی، به 52 هزار تومان رسیده بود، امروز و هفته جدید را با عقب ‌نشینی به کانال 51 هزار آغاز کرد و ادامه بازار، روندی نزولی ساعات آغازین را پی گرفت. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 700 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 51 هزار و 300 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,554 تومان، قیمت گذاری شد.

قیمت‌های بازار عمدتا بدون تغییر یا کاهشی
با بازگشت دلار به کانال 51 هزار تومان، قیمت‌های بازار، عمدتا نزولی شدند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها به جز سنگین بادی نزولی بودند. کالاهای گروه سنگین بادی، بین 100 تا 400 تومان افزایش داشتند. در گروه پ پ نساجی و شیمیایی، همه کالاها بدون تغییر نسبت به پنجشنبه باقی ماندند. پی وی‌سی ها 200 تومان پایین‌تر از پنجشنبه پیشنهاد شدند و پت‌های بطری، کماکان بدون تغییرند.

عدم رعایت کف عرضه استایرن منومر پارس از این هفته
مدیریت توسعه صنایع پایین دستی طی نامه ای به بورس کالای ایران، عدم رعایت کف عرضه استایرن منومر پارس را اعلام کرد. بر اساس نامه NPC، عرضه استایرن منومر شرکت پتروشیمی پارس، به دلیل توقف تولید ناشی از تعمیرات اساسی، از همین هفته تا اعلام بعدی، میسر نیست.

کاهش 5 دلاری برنت در یک هفته
برنت هفته گذشته را با 90 دلار به پایان برده بود و دوشنبه 30 اکتبر را با 88 دلار آغاز کرد. برنت در طی هفته بین 85 تا 87 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 85 دلار به پایان رسیدند.قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 85 دلار و 23 سنت بود.

با رشد 28 هزار واحدی، شاخص کل به یک قدمی ابَر کانال 2 میلیون رسید
بعد از کاهش 31 هزار و 526 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را صعودی آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 28 هزار و 688 واحدی به 1 میلیون و 999 هزار و به یک قدمی کانال 2 میلیون واحد، رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟