پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 3 مهر 1402/ شماره 840
عناوین مهم امروز:رقابت پ پ ها و PVC کاهش یافت،افزایش اندک دلار،قیمت های پایه‌ی هفته قبل، کماکان معتبر

رقابت پ پ ها و PVC کاهش یافت
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد و به صورت میانگین، رقابت ها نسبت به هفته قبل، کمتر شد. رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 12 تا 38 درصد بود این هفته به 4 تا 43 درصد رسید. گروه پ پ شیمیایی هم بین قیمت پایه تا 52 درصد رقابت شد در حالی‌که هفته گذشته کالاهای این گروه بین 18تا 59 درصد رقابت شده بود. کالاهای گروه گرید فیلم، که هفته پیش بین 12 تا 21 درصد رقابت شده بود، امروز به 18 تا 40 درصد رقابت رسید. رقابت در گروه کالاهای پی وی سی هم از قیمت پایه تا 5 درصد در هفته قبل، به 1 تا 3 درصد، کاهش یافت.

همان‌طور که گفته شده، به صورت میانگین، رقابت ها در گروه پ پ های نساجی و شیمیایی و PVC نسبت به هفته قبل کاهش یافته است؛ هر چند ممکن است برخی کالاها، فارغ از وضعیت هم گروهی های خود، با رقابت بیشتری، معامله شده باشد.

افزایش اندک دلار
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 50 تومان افزایش داشت و بازار را با 49 هزار 380 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با 49 هزار و 400 تومان آغاز کرد و در ادامه نوسان مهمی نداشت. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 120 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 49 هزار و 500 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز تغییری نداشت و 37,437 تومان قیمت گذاری شد.



قیمت های پایه‌ی هفته قبل، کماکان معتبر

به علت تعطیلی روز گذشته، یعنی یکشنبه 2 مهر، مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، در هفته جاری، قیمت های جدید را منتشر نکرد و معاملات امروز، با قیمت های پایه هفته قبل، انجام شد. اعلام قیمت بعدی پایه ها، یکشنبه آینده، یعنی 9 مهرماه خواهد بود.

قیمت‌های بازار بدون تغییر یا کاهشی
قیمت‌های بازار امروز عمدتا روندی نزولی و یا بدون تغییر داشتند. در گروه پر مصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم، سبک فیلم و سنگین فیلم کاهشی بودند و بین 100 تا 500 تومان افت داشتند. سنگین تزریقی 200 تا 500 تومان رشد داشت و دو گروه سنگین بادی و سبک خطی نسبت به روز شنبه، بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای پ پ نساجی هم عمدتا بدون تغییر و در چند گرید محدود، صعودی بودند. 515نوید، C30S مارون، 510L جم بین 200 تا 100 تومان رشد داشتند. در گروه پ پ شیمیایی نیز عمده کالاها بدون تغییر باقی ماندند و 440L جم و ZR230 بین 300 تا 500تومان افت داشتند. پی وی سی‌ها نسبت به شنبه بدون تغییر باقی ماندند و پت ها بین 1000 تا 3000 تومان پایین‌تر از شنبه پیشنهاد شدند. کالاهای پت، رکورددار بیشترین کاهش امروز کالاهای پلیمری، بودند.

شروع هفته برنت با 92 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 93 دلار و 83 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را با عقب نشینی به 92 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15 به 91 دلار و 97 سنت رسید.

کاهش 17 ‌هزار و 300 واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 2 هزار و 851 واحدی بازار سرمایه در روز شنبه، امروز هم بازار سرمایه نزولی بود و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 17 هزار و 331 واحد، به 2 میلیون و 101 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست؛ مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟