چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

راهکاری برای مشکل کاهش سهمیه های بهین یاب + فیلم
در چهارمین جلسه تحلیل بازار محصولات پتروشیمی، دکتر میثم باقری کوپایی، عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک مسکن، پیشنهادی را برای سامان دهی کاهش سهمیه های بهین یاب ارائه کرد.

به گزارش ویکی پلاست، باقری با اشاره به تجربه سال 1391 و کاهش سهمیه بهین یاب واحدهای تولیدی در آن سال اظهار داشت: ظرفیتی که شرکت ها قبل کاهش سهمیه ها از پتروشیمی ها خرید کرده بودند را به عنوان ظرفیت مصرفی آن شرکت ثبت کردیم، سپس ظرفیتی که قبلا در بهین یاب ثبت کرده بودند را هم در نظر گرفتیم و میانگین آن را به عنوان ظرفیت واحد تولیدی تعیین کردیم.


به گفته باقری کوپایی، با این روش هم سهمیه بهین یاب قبلی شرکت ها و هم سوابق خرید شرکت ها از بورس کالا به صورت همزمان در نظر گرفته می شود و به این ترتیب رضایت طرفین لحاظ خواهد شد و به نوعی بازنگری بهین یاب را پس از سال ها خواهیم داشت. فقط ذکر این نکته بسیار مهم است که پس از میانگین گیری باید ضرایب محموله ها برای خرید هر کالا به صورت دقیق و بر اساس ضرایب عرف آن کالا برای هر کالایی به صورت جداگانه تعیین شود.

باقری کوپایی افزود: برای تناژهای زیر عرف صنعت، می توان چندین برابر ظرفیت ماهانه جهت ثبت سفارش تخصیص داده شود ولی کنترل شود که این شرکت ها در چند ماه نهایتا بتوانند این مقدار را خریداری کنند. به عنوان مثال به ظرفیت ۷ تنی، ۴ برابر این عدد و معادل ۲۸ تن تخصیص یابد و این مشتری در چهار ماه می تواند این ظرفیت را خریداری کند و یا اینگونه خریداران تنها مجبور باشند از طریق تعاونی ها خریداری نمایند (فلسفه شکل گیری تعاونی ها هم همین موضوع بود ولی متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده است.)

عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک مسکن برای شرکت هایی که امسال وارد فرایند تولید شده اند، پیشنهاد کرد: با توجه به بررسی های دقیق کارشناسانه و دستورالعمل مشخص با شاخص های عملکردی دقیق (به عنوان‌ مثال شاخص مالکیت زمین و همچنین مبلغ سرمایه گذاری صاحبان سهام شرکت در پروژه در نظر گرفته نمی شود) به وسیله ستادی متشکل از صاحب نظران آن حوزه در دیگر استان ها(با احراز و کنترل شاخص ها به صورت حضوری) تعیین شود.


اگر می خواهید از این جلسه بیشتر ببینید، فیلم 9 دقیقه ای همین بحث در IGTV اینستگرام ویکی پلاست قرار دارد: اینجا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 85%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟