پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 31 اردیبهشت 1402/ شماره 755
عناوین خبری امروز: تداوم کاهش قیمت های پایه, حذف گروه پت بطری از پایه ها, صعود دلار به 52 هزار تومان ناکام ماند

تداوم کاهش قیمت های پایه
هشتمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز در حالی اعلام شد که بیشتر کالاها کاهشی هستند. روند نزولی قیمت های جهانی همچنان در پایه ها قابل مشاهده و رهگیری است. سبک خطی بر خلاف پیش بینی، با 6.3 درصد یعنی 1.883 تومان، بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کرد. در گروه مقابل و در افزایشی، باز هم بر خلاف پیش بینی، گروه سنگین بادی 3.1 درصد، یعنی 796 تومان، نسبت به هفته قبل افزایش قیمت پیدا کرد. هم سبک خطی که 6.3 درصد کاهش داشت و هم سنگین بادی که 3.1 درصد افزایش پیدا کرد، در آیسیس، تا 10 دلار کاهش داشتند.

حذف گروه پت بطری از پایه ها
در قیمت های پایه جدید، قیمت های گروه پت بطری حذف شده است. به نظر می رسد با توجه به شروع عرضه تلفیقی این گروه از ابتدای خرداد، قیمت های این گروه با تغییرات افزایشی، اعلام شود.

صعود دلار به 52 هزار تومان ناکام ماند
دلار که روز گذشته در مجموع 100 تومان افزایش داشت و بازار را با 51 هزار و 400 تومان به پایان رسانده بود، امروز را با 51 هزار و 450 تومان آغاز کرد. در ادامه بازار، دلار روندی صعودی داشت و به کانال 52 هزار تومان نیز صعود کرد و تا 52 هزار و 250 تومان هم پیشروی کرد اما مجددا به 51 هزار تومان برگشت و در نهایت، تا ساعت 15 با 550 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، هر دلار، 51 هزار و 950 تومان پیشنهاد می‌شد.

در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به شنبه، تغییری نداشت و 42 هزار و 352 تومان قیمت خورد. در صرافی‌ها هم، تا لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در محدوده‌ی 42 هزار و 352 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به شنبه بدون تغییر است.

قیمت های بازار؛ افزایشی و کاهشی
به دنبال کاهش پایه ها از یک سو و افزایش دلار از سوی مقابل، قیمت های بازار، امروز ترکیبی از کاهشی و افزایشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، تنها گروه سنگین بادی افزایشی بود و بین 500 تا 1600 تومان رُشد را ثبت کرد. در مقابل گروه سنگین تزریقی کاهشی و بین 200 تا 300 تومان اُفت داشتند و سایر کالاها بدون تغییر باقی ماندند. در گروه پ پ نساجی قیمت ها صعودی بود و کالاهای این گروه بین 500 تا 1000 تومان افزایش را رقم زدند. کالاهای پ پ شیمیایی هم امروز عمدتا بدون تغییر نسبت به قیمت روز گذشته، پیشنهاد شدند. گروه پی وی سی امروز با 300 تا 400 تومان کاهش قیمت خورد و گروه پت بطری هم امروز بدون تغییر ماند.

سوت زنی و افشای اطلاعات خریداران محصولات پتروشیمی ملتهب
در راستای قانون شفافیت و مقابله با فساد مدیریت توسعه صنایع پایین دستی طی نامه ای به وزارت صمت، خواستار افشا و اعلام عمومی اطلاعات خریداران بورسی محصولات ملتهب پتروشیمی شد.

درخواست تأمین خارج از بورس خوراک مجتمع های پتروشیمی
مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، طی نامه ای به شرکت های پالایش نفت، با اشاره به اختلالِ تأمین پایدار خوراک مورد نیاز برخی از مجتمع های پتروشیمی، خواستار تأمین کامل خوراک مجتمع های پتروشیمی به صورت خارج از بورس کالا شد.

نرخ حمل جابجایی کالا 30 درصد افزایش یافت
سازمان راهداری و حمل و نقل، طی نامه ای، نرخ جدید جابجایی کالا در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای را 30 درصد افزایش داد. رخ جابجایی کالا در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، با افزایش 30 درصدی، 5500 ریال به ازای حمل هر تن - کیلومتر تعیین شد و از امروز، یعنی 31 اردیبهشت 1402، اعمال می شود.

رُشد 4 هزار واحدی بورس تهران
بعد از ریزش 23 هزار و 325 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را نیز نزولی آغاز کرد ولی در ادامه افزایشی شد و شاخص کل در پایان معاملات با 4 هزار و 784 واحد رشد، به 2 میلیون و 302 هزار واحد، رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟