جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402/ شماره 743
عناوین خبری امروز: افزایش رقابت پلی اتیلن ها, عقب‌نشینی دلار به 54 هزار تومان, نوسان در قیمت های بازار

افزایش رقابت پلی اتیلن ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. با صعود دلار به کانال 55 هزار در طی چند روز اخیر و کاهش عرضه در چند گروه، رقابت پلی اتیلن ها بیشتر از هفته قبل شد. گروه سبک خطی، سنگین اکستروژن و سنگین فیلم بیشترین افزایش را داشتند. کالاهای سبک خطی که هفته قبل بین 1 تا 32 درصد رقابت شده بودند امروز با رقابتی بین 16 تا 39 درصد معامله شدند. گروه سنگین اکستروژن نیز از 3 تا 25 درصد رقابت هفته گذشته به 5 تا 27 درصد رقابت رسید و گروه سنگین فیلم به علت کاهش شدید در عرضه ها، امروز با رقابتی بین 33 تا 45 درصد معامله شد در حالی‌که هفته پیش بین 23 تا 36 درصد رقابت شده بود. کالاهای گروه پت بطری هم امروز، مانند همانند هفته گذشته با رقابت های بالا و بین 100 تا 123 درصد رقابت، معامله شدند.

عقب‌نشینی دلار به 54 هزار تومان
خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد آژانس در حال حاضر توانسته است نصب دوباره دوربین‌های خارج شده و دیگر تجهیزات نظارتی را آغاز کند. انتظار می‌رود که این روند در چند روز آتی به سرانجام برسد. به دنبال این خبر، دلار کانال 55 هزار تومان را از دست داد. دلار که روز گذشته در مجموع 130 تومان کاهش داشت و بازار را با 55 هزار و 720 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را نزولی و با 55 هزار و 680 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه بازار به روند کاهشی خود ادامه داد و به 54 هزار تومان عقب نشینی کرد. در نهایت، تا ساعت 16 با 820 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، هر دلار، 54 هزار و 900 تومان پیشنهاد می‌شد.
در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به دوشنبه، 120 تومان افزایش یافت و 42 هزار و 86 تومان قیمت خورد. در صرافی‌ها، تا لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در محدوده‌ی 42 هزار و 100 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به دوشنبه 140 تومان رشد داشت.

نوسان در قیمت های بازار
علی رغم کاهش قیمت دلار، قیمت ها در بازار ترکیبی از افزایش و کاهش و بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم به دلیل غیبت برخی کالاهای مهم این گروه افزایشی و بین 500 تا 2000 تومان رُشد را  رقم زدند، در مقابل گروه سنگین تزریقی بین 200 تا 300 تومان کاهش داشتند. در گروه پ پ نساجی کالاها بین 1800 تومان کاهش تا 1000 تومان افزایش نوسان قیمت داشتند. پ پ های شیمیایی نیز در برخی کالاها تا 3000 تومان کاهش و در برخی کالا تا 3500 تومان افزایش قیمت داشتند. گروه پی وی سی نیز بدون تغییر تا 300 تومان کاهش پیشنهاد شدند. گروه پت بطری هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته قیمت گذاری شدند.

تداوم معاملات برنت با 79 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 79 دلار به پایان رساند و معاملات امروز را نیز با همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15 به 78 دلار و 97 سنت رسید.

عبور شاخص کل از مرز 2 میلیون و 500 هزار
بعد از رشد یک هزار و 300 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم افزایشی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات، با صعود 37 هزار و 692 واحدی به 2 میلیون و 518 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟