جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

با قیمت گذاری دلبخواهی عرضه کنندگان انحصاری مقابله شود
امیر حسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران و عضو اتاق بازرگانی برای ویکی پلاست نوشت:

به گزارش ویکی پلاست، نرخ کالای اساسی صنعتی هم باید توسط دولت کنترل و نظارت شود و نباید کالای ساخت ایران که با ریال تولید می شود در بورس کالای ایران با دلار آمریکا تعیین قیمت شود که همواره عامل التهاب در قیمت مواد اولیه هزاران کالا شود. 

با هرج و مرج اقتصادی و قیمت گذاری دلبخواهی توسط عرضه کنندگان انحصاری باید مقابله شود و الا در آینده نزدیک شاهد تعطیلی پی درپی صنایع کوچک  که 96 درصد بنگاههای تولیدی کشور  را تشکیل می دهند می باشیم 

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران و عضو اتاق بازرگانی افزود: صنایع بزرگ مادر فولاد و پتروشیمی، صنایع اساسی هستند، این صنایع کالاهای اساسی و پایه را تولید می کنند و برای همین از انواع و اقسام منابع سوبسیدی کشور بهره مند هستند.

وی ادامه داد؛ دولت نیز از آنها حمایت می کند ولی دولت یک وظیفه مهم دیگر  هم دارد و ان اینکه همانطوری که نرخ کالاهای اساسی مصرفی مردم را حفظ و مراقبت می کند باید نرخ کالاهای اساسی صنعتی را هم حفظ و کنترل کند.

کاوه تاکید کرد: کالاهای اساسی صنعتی مواد اولیه هزاران کارخانه پایین دستی بخش خصوصی و عامل میلیون ها شغل است.و 85 درصد اشتغال کشور در صنایع کوچک و متوسط فعال هستند

باید توجه داشت افزایش قیمت کالاهای اساسی صنعتی به مراتب فاجعه آور تر از افزایش قیمت کالاهای اساسی عمومی است. چون قیمت کالاهای اساسی صنعتی به شغل مردم مرتبط است و اگر گران شود  کارگران شغل خود را از دست می دهند و آن وقت دیگر درآمدی ندارد که حتی کالای سوبسیدی عمومی را خرید کنند لذا کنترل قیمت مواد اولیه در بورس کالا باید اولویت اول دولت باشد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان به ویکی پلاست گفت: باید توجه داشته باشیم در بورس کالا انحصارگران عرضه کننده هستند و اخیرا مدیران بورس کالا می گویند بهشت دلالان هم هست پس این بورس نیاز به نظارت حداکثری دارد و دستورالعمل کنترل بازار وزارت صنایع به منظور جلوگیری از هرج و مرج در قیمت گذاری های دلبخواهی صنایع بالا دست ابلاغ شد که کار بسیار بجا و درستی بوده است.

ولی مدیران شرکت بورس کالا چون هر چه کالا گرانتر باشد درصد و کارمزد بیشتر نصیب شرکتشان می شود همواره طرفدار گرانی هستند و حرف آنها دیگر حجت نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟