جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رهبران موفق و بزرگ سریع‌تر فکر می کنند
تصور کنید قصد شرکت در جلسه‌ای را دارید و قرار است در مورد محصولی برای سرمایه گذاران صحبت کنید. بدون شک در این جلسه توسط سرمایه گذاران سنجیده می شوید و آن‌ها مهارت‌های رهبری و اهداف کارآفرینی‌تان را مورد قضاوت قرار می دهند.

اولین سؤالی که برایتان ایجاد می شود این است که سرمایه گذاران چه انتظاری از شما دارند و چه نوع رهبری را ترجیح می دهند؟ آیا به دنبال فردی دور اندیش هستند که درباره همه چیز مشورت می گیرد؟

یا فرد نترسی را می خواهند که از روی غریزه کار می کند؟ دانیل کانمن، نویسنده‌ی کتاب "تفکر سریع و کند" و برنده ی جایزه نوبل می گوید اگر می خواهید سرمایه گذاران شما را رهبری بزرگ بدانند و به شما اعتماد کنند، ویژگی‌های یک فرد نترس و جسور را داشته باشید.

به گفته‌ی کانمن وقتی در حال پیشرفت هستید، تصمیم گیری سریع و بدون تفکر یک نقطه ضعف محسوب می شود اما زمانی که به نقطه‌ی بالایی برسید تمام قوانین تغییر خواهند کرد. فکر می کنید چرا رهبرانی که سریع فکر می کنند جذابیت بیشتری دارند؟ اگر رهبری برای تصمیم گیری مشورت کند تأثیرگذار خواهد بود؟

در ادامه‌ی مقاله به شما می گوییم چرا رهبرانی با طرز تفکر سریع موفق‌تر هستند.

1. تسلط بیشتری روی مسائل دارند

فرد تیر خورده‌ای را تصور کنید که به اورژانس بیمارستان منتقل شده است. شدت خونریزی بسیار بالاست و ممکن است فرد بمیرد. قطعاً در این شرایط نمی‌توان به پزشکی اعتماد کرد که کتاب دانشگاهی خود را باز کرده و براساس نوشته‌ها اقدام می کند.

در این موقعیت پزشکی نیاز است که سریع تصمیم گیری کرده و در کمترین زمان ممکن مهارت‌های خود را برای بیرون آوردن گلوله به کار ببندد.

اگر قادر نیستید در شرایط بحرانی تصور کنید مهارت‌های خوبی برای انجام کار دارید، لازم است مهارت‌های واقعی را در خود پرورش دهید. تجربه و مهارت نیازمند تفکر سریع و تلاش واقعی شماست.

سؤالات احتمالی درباره مسائل مالی، هزینه‌های کسب و کار و هر چیزی که فکر می کنید در جلسه با سرمایه گذار بیان می شود را تمرین کنید. بدین ترتیب آمادگی بیشتری داشته و می توانید بدون فکر کردن به سؤال‌های سرمایه گذار پاسخ دهید.

2. کاریزماتیک به نظر می رسند

در سال 2015 میلادی تحقیقی با عنوان "افرادی با طرز تفکر سریع، سنجیده‌تر حرف می زنند" انجام شد و این نتیجه به دست آمد افرادی که زودتر به سؤالات پاسخ داده‌اند، بدون توجه به میزان IQ و دانش عمومی کاریزماتیک‌تر از کسانی هستند که به زمان بیشتری برای پاسخ دهی نیاز داشتند. کاریزما به معنای خصوصیات برتری است که دیگران بیشتر می پسندند.

سریع فکر کردن تنها ویژگی نشان دهنده‌ی کاریزماتیک بودن یک نفر نیست.

جان آنتوناکیس، استاد دانشگاه لوزان، کاریزما را به سه دسته تقسیم بندی می کند. اگر این سه مورد را در صحبت‌های خود در نظر بگیرید، حتی کاریزماتیک‌تر از افرادی با طرز تفکر سریع به نظر می رسید:

a. قالب بندی

موضوعی که می خواهید بیان کنید را به شکل داستان و استعاره قالب بندی کنید.

b. تأثیرگذاری

به رؤیاهایتان اشاره کنید و آن‌ها را به اهداف و رؤیاهای دیگران ربط دهید تا تأثیرگذارتر به نظر برسید.

c. استفاده از تاکتیک

با تغییر لحن صدا و حرکات بدن، توجه مخاطبان را به صحبت‌های خود جلب کنید.

3. هوشیارتر از دیگران به نظر می رسند

مردم دوست دارند یک رهبر بزرگ در زمینه‌های که خودشان شکست می خورند، موفق و سربلند باشد. این یعنی مهارت و توانایی آن‌ها بیشتر از خودشان است.

بیشتر مهارت‌ها یادگرفتنی است اما استعداد خصیصه‌ای است که تنها در برخی افراد خاص وجود دارد. افرادی با طرز تفکر سریع می توانند کارهایشان را از طریق درک و شهود ذاتی مدیریت کنند.

درک ذاتی وقتی به دست می آید که در مورد یک ایده حس انسجامی داشته باشید که از طریق کلمات قابل وصف نباشند. دست یابی به این درک با تکیه بر تجربیات گذشته و دانشی که در طی زمان کسب کرده‌اید فراهم می شود. پس هر چقدر تجربه‌ی بیشتری کسب کنید، مهارت بیشتری هم در درک شرایط خواهید داشت.

تفکر در شرایط مساعد احساسی میزان درک فرد از شرایط را بالا می برد پس تنظیم احساسات نیز در این زمینه به شما کمک می کند.

4. تحت فشار، آرام به نظر می رسند

واکنش نشان دادن تحت استرس باعث بروز یکی از سه رفتار جنگ، گریز یا توقف خواهد شد. معمولاً از رهبران انتظار می رود شجاع بوده و بهترین تصمیم گیری‌ها را داشته باشند. سریع فکر کردن نشان می دهد یک رهبر در شرایط سخت جا نمی زند.

اگر نمی توانید سرمایه گذار را با کلمات و جملات صریح تحت تأثیر قرار دهید، این کار را با عمل انجام دهید. آرام بودن، محکم و قاطع صحبت کردن و آرام نفس کشیدن نشان می دهد روی خود و شرایط موجود مدیریت کنید حتی اگر این احساسات واقعی نباشد.

5. قابل اعتماد هستند

سرمایه گذاران سعی می کنند با طرز تفکر واقعی یک رهبر یا کارآفرین آشنا شوند نه طرز تفکری که به صورت نمایشی اجرا می شود. فردی که به سؤالات سریع پاسخ می دهد معمولاً طرز تفکر واقعی خود را نشان می دهد.

هر چقدر زمان پاسخ دهی کمتر باشد یعنی مغز پردازش کمتری روی پاسخ داشته و حرفی که زده می شود تفکر واقعی اوست.

نکات و توصیه های کاربردی

اگر مهارت سریع فکر کردن ندارید، ارتباط چشمی برقرار کنید زیرا ارتباط چشمی و صداقت نسبت به مسائل مختلفی روش خوبی برای جلب اعتماد طرف مقابل است.

اگرچه نقطه ضعف نشان دادن درست نیست اما کمی آسیب پذیری، میزان اعتماد طرف مقابل را افزایش می دهد. پس تنها از اهداف و موفقیت‌های خود صحبت نکنید، بلکه کمی از نگرانی‌ها و شکست‌هایتان بگویید. بیشتر سرمایه گذاران این شرایط را پشت سر گذاشته‌اند و با دیدن آسیب پذیری ها اعتماد بیشتری به چشم‌اندازهای طرف مقابل خواهند داشت.

مدت زمان تصمیم گیری تأثیر مستقیمی روی دقت فرد دارد زیرا مغز انسان قبل از هر تصمیم گیری، به جمع آوری شواهد می پردازد.

برخی تصمیمات مهم‌تر هستند و بدون شک مغز به شواهد بیشتری نیاز دارد. مدت زمان جمع آوری شواهد، روی کیفیت و دقت تصمیم گیری تأثیر می گذارد.

بین رهبران واقعی و افرادی که تلاش می کنند رهبری بزرگ به نظر برسند تفاوت زیادی وجود دارد. رهبران واقعی و موفق زمان لازم برای جمع آوری شواهد را می دانند و هرگز به دقت تصمیم گیری‌شان بابت تأخیر خدشه وارد نمی‌شود.

منبع: یوکن


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟