پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چگونه مواد ریسایکل، با کیفیت مواد نو بخریم؟
در یک کسب‌وکار با پایین آوردن هزینه مصرفی قیمت محصول نهایی را می‌توان کاهش داد اما مجموعه‌ای برنده‌ی این رقابت است که قیمت متناسب و کیفیت بالا را در کنار هم داشته باشد. اما چگونه؟
بدون تعارف، یکی از دلایلی که به جای پلیمر مواد نو به خرید ریسایکل روی می‌آوریم، مسئله قیمت است. با این وجود خرید پلیمر مواد ریسایکل نباید کیفیت محصول نهایی ما را به خطر بیندازد. هدف این محتوا این است که راهی پیش‌ پای صنعتگران بگذاریم که با هزینه پایین‌تر، محصول ارزنده‌تری را عرضه کنند.

آیا می‌توان خرید مواد ریسایکل را جایگزین خرید مواد نو کرد؟

جواب این سوال، حتی با وجود اهمیت مطالبی که پیش‌تر گفته شد، همیشه مثبت نیست. تولید گرانول از مواد یکبار تزریق، کیفیتی مشابه مواد نو را برای شما به ارمغان می‌آورد. کمی بعد به توضیح مواد بازیافتی مرغوب و یکبار تزریق و نحوه تشخیص آن پرداخته می‌شود. اما حقیقت این است که اهمیت برخی اصناف به حدی است که حتی استفاده از باکیفیت‌ترین پلیمر‌های ریسایکل هم جایز نیست.

از طرفی گاهی در برخی محصولات استفاده از پلیمر کیفیت پایین‌تر هم کفایت می‌کند. شاید لازم است در انتخاب مواد اولیه مورد استفاده خود تجدید نظر کنید. با ارئه دیتاشیت، کارشناسان شرکت تولیدی_بازرگانی وثیق پترو پلیمر، شما را در خرید ریسایکل قیمت مناسب و با کیفیت راهنمایی می‌کنند.

نکات مهم پیش از خرید ریسایکل

اگر مدتی هست که در صنعت پلاستیک هستید به طور حتم در مورد نکات پیش از خرید مواد اولیه پلاستیک، اطلاعات دارید. با این وجود به جهت کامل بودن محتوا برخی از مهمترین‌های این نکات، از زبان افراد بازاری بیان می‌شود.

تعیین نوع و گرید مورد نیاز

اولین قدم این است که به طور دقیق تشخیص دهید که چه نوع و گریدی از مواد اولیه پلاستیک را نیاز دارید. دنیای این صنعت به حدی گسترده است که با یک نگاه اجمالی به اطراف، متوجه ردپای پلاستیک در اکثر مواد خواهید شد. هر کدام از این مصارف نیز نوع و گرید خاصی از مواد ریسایکل یا پلیمر نو را می‌طلبد.

انتخاب مواد بازیافتی مناسب

اگر می‌خواهید مواد ریسایکل را جایگزین مواد نو کنید، باید از کیفیت و نوع مواد اولیه‌ای که از آن گرانول یا آسیاب ریسایکل را تولید می‌کنند؛ آگاه باشید. برای انتخاب یک جایگزین مناسب باید به سراغ تفاوت‌ها و کم رنگ کردن آنها بروید. تفاوت پلیمر ریسایکل با پلیمر مواد نو در تولیدکننده و ماده‌ای است که از آن تولید می‌شوند. مواد نو در پتروشیمی‌ها از نفت خام تولید شده و سپس توسط کارگذاری‌ها و بورس کالا قابل تأمین هستند. پلیمر ریسایکل از ضایعات قطعات از کار افتاده صنعتی یا مواد بازیافتی قطعات دور ریز مصرفی مانند ظروف یکبار مصرف تولید می‌شوند. پیش از خرید از نبود ناخالصی در این مواد مطمئن شوید یا تا جایی که امکان دارد از آسیاب و بازیافت قطعه‌ای که محصول نهایی شماست استفاده کنید. با این کار تفاوت مواد نو و بازیافتی را کم رنگ خواهید کرد.

اصطلاح چندبار تزریق بودن در مواد ریسایکل

در یک جمله، چند بار تزریق بودن به تعداد دفعات بازیافت یک ماده نسبت داده می‌شود. پلاستیک این قابلیت  را دارد که بارها و بارها به چرخه حیات برگردد. در این بین مسئله مهم این است که هر بار به تعداد این دفعات اضافه می‌شود از کیفیت و ارزش آن کاسته می‌شود. پس نکته طلایی اینجاست که برای داشتن مواد ریسایکل با کیفیت مواد نو از پلیمر یکبار تزریق استفاده کنید.

تست‌های تشخیص کیفیت و گرید پلیمر

در خرید ریسایکل، اگر تمام نکات بالا را رعایت کنیم، باید راهی برای مطمئن شدن از کیفیت و گرید محصول وجود داشته باشد. عقلانی نیست که صرفاً با در نظرگرفتن آمار و مشخصات داده شده توسط تولیدکننده یا فروشنده تصمیم به خرید مواد ریسایکل به جای مواد نو بگیریم. تست‌های نام آشنای mfi (شاخص جریان مذاب)، dsc (آنالیز حرارتی) و فیلر (درصد اُش یا خاکستر) را حتماً پیش از نهایی شدن خرید انجام دهید. مجموعه وثیق پترو پلیمر با وجود آزمایشگاه تخصصی که از آن بهره‌مند است، نمونه‌های اولیه‌ را به صورت رایگان ارسال می‌کند تا صنعتگران با اطمینان، خرید ریسایکل خود را انجام دهند.

انواع مواد اولیه پلاستیک و ریسایکل

آنچنان که گفته شد و به طور حتم به آن آگاه هستید، پلیمر انواع مختلفی دارد که هر کدام برای یک نوع مصرف و کاربرد هستند. بهتر است در مورد خرید هر یک بیشتر بیان شود.

خرید ریسایکل پلی اتیلن

استحکام، مقاومت فیزیکی، مقاومت شیمیایی، انعطاف‌پذیری و شفافیت از جمله دلایل خرید پلی اتیلن است. بهتر است کمی بیشتر در مورد پلی اتیلن بیان شود. این پلیمر، با جود اینکه به طور کلی از مقام فیزیکی و شیمیایی بالایی برخوردار است اما با گذشت زمان مقاوم فیزیکی خود را از دست می‌دهد و مستعد خراشیدگی است. همچنین در برابر انواع خاصی از مواد شیمیایی مقاومت کمتری دارد.

با تمام این تفاسیر، کاربردهای فراوان پلی اتیلن، آن را به یکی از پرمصرف‌ترین‌های مواد اولیه پلاستیک تبدیل کرده است. برخی از این کاربردها در زیر عنوان شده‌اند.

  • پلی اتیلن لوله و اتصالات
  • ساخت مخازن
  • مواد یکبارمصرف، بطری، ظروف پلاستیکی، بسته بندی، نایلن و نایلکس
  • پلی اتیلن خودروسازی، سپری، قطعات جانبی
  • پلی اتیلن نساجی و الیاف
  • صنایع دفاعی
  • پلی اتیلن فیلم‌های بسته‌بندی نازک

خرید ریسایکل پلی پروپیلن

خرید ریسایکل پلی پروپیلن نیز، می‌تواند جایگزین پ‌پ مواد نو شود اما در صورتی که تولیدکننده و گرید مناسبی را انتخاب کنید. پروپیلن در حالت کلی به دو دسته هموپلیمر و کوپلیمر تقسیم می‌شود. در بازار، این دو مفهوم را به ترتیب به عنوان پ‌پ نساجی و پ‌پ شیمیایی ریسایکل یا مواد نو، می‌شناسید. این ماده اولیه، موارد مصرف بسیار زیادی دارد. برخی از کاربردهای پلی پروپیلن به شرح زیر است:

  • پلی پروپیلن الیاف در تولید پارچه
  • تورهای ماهیگیری، بطری و سیم‌های کابل
  • پلی پروپیلن خودروسازی
  • پلی پروپیلن دستگاه‌های الکتریکی

خرید ریسایکل پلی آمید

فرش، موکت، قطعات خودرو، عایق‌های گرمایی، شلنگ، کابل‌های نوری، بلبرینگ، تنها قسمت کوچکی از کاربرد‌های پلی آمید هستند. مواد ریسایکل در پلی آمیدها هم، توانسته‌اند جایگزین پلیمر مواد نو شوند. این‌کار هزینه‌های مصرفی تولیدکننده را کاهش داده و در نهایت بر قیمت نهایی محصول تأثیر گذاشته است.

اگر بخواهیم از انواع مواد ریسایکل بگوییم؛ بحث طولانی را در پیش داریم. در ادامه به قیمت مواد اولیه پلاستیک می‌پردازیم تا در حداقل زمان، اطلاعات جامع‌تری را در اختیار صنعتگران قرار دهیم.

قیمت ریسایکل چگونه تعیین می‌شود؟

تمام مواردی که تا کنون گفته شده است، به نحوی بر قیمت پلیمر ریسایکل تأثیرگذار هستند. با این وجود برخی از ناگفته‌ها می‌تواند به شما کمک کند که چشم انداز نسبی از قیمت ریسایکل داشته باشید.

نوسانات ارز

هرچند قیمت دلار تأثیر اصلی را بر قیمت پلیمر مواد نو می‌گذارد اما طبیعتاً بر قیمت مواد ریسایکل هم بی اثر نخواهد بود. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم خرید پلیمر را از تولید کننده‌ای انجام دهید که نرخ نسبتاً ثابتی داشته باشد.

تأثیر روند تولید بر قیمت

 بنابر مواردی که بیان شد، کیفیت یک گرید مشخص از ریسایکل، در تولیدی‌های مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد. دلایل این امر و چرایی تأثیراتش بر قیمت، بسیار مفصل است. قیمت متناسب‌تر و کیفیت مرغوب‌تر در مجموعه پترو پلیمر وثیق نیز دلایلی دارد. یکی از این دلایل، انجام شدن صفر تا صد فرآیند تولید در همین مجموعه است. تأمین مواد اولیه آسیابی که بعد به پلیمر ریسایکل قابل استفاده، تبدیل می‌شوند و حتی تأمین مواد زنده بازیافتی، همه توسط کارشناسان این مجموعه انجام می‌شود.

برخی دیگر از موارد تأثیرگذار بر قیمت، در زیر عنوان شده است. با در نظر گرفتن تمام این موارد در انتخاب مواد ریسایکل به جای مواد نو دچار اشتباه نخواهید شد.

  1. مواد اولیه برای تولید گرانول ریسایکل
  2. فرآیند آسیاب کردن بر اساس نوع و جنس پلیمر
  3. درصد خلوص مواد اولیه
  4. تأثیر افزودنی‌ها بر قیمت پلیمر بازیافتی
  5. روش گرانول کردن
  6. تعیین مقدار مرغوبیت توسط خود مشتری

از کجا مواد ریسایکل بخریم؟

از کجا مواد ریسایکل بخریم، می‌تواند مهم‌ترین سوال یک مسئول خرید یا صنعتگر در این حوزه باشد. شاید چندان تفاوتی نداشته باشد که از کدام کارگذاری، پلیمر مواد نو بخریم اما در مورد ریسایکل اینگونه نیست. حقیقت این است که پاسخ این سوال تنها با تجربه و استفاده از مواد تولیدی‌های مختلف به دست می‌آید. با این وجود، مسائلی هستند که نشان‌دهنده معتبر بودن یک مجموعه تولیدی می‌باشند. در این قسمت محتوا، برخی از مواردی که مشتریان وفادار وثیق پترو پلیمر آنها را مزایای این شرکت می‌دانند، بیان می‌شود.

  • سابقه و تجربه مدیریت
  • آزمایشگاه مجهز
  • انبار وسیع
  • گواهینامه مدیریت کیفیت محصول
  • همکاری‌های بین‌المللی

شما صنعتگران گرامی می‌توانید در تأمین هر یک از این مواد، به شرکت نام آشنای وثیق پترو پلیمر اعتماد کنید. پیشنهاد می‌کنم با یک مشاوه تلفنی در مورد نوع مواد اولیه پلاستیک مصرفی‌تان شروع کنید و یا درخواست ارسال نمونه اولیه را داشته باشید. همچنین با بازدید از وبسایت رسمی این مجموعه، بیشتر با آنها‌ آشنا خواهید شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 60%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟