پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۷ دى ۱۴۰۱ 0 253

شاخص ارز غیر‌رسمی در کانال ۳۹ باقی ماند

کاهش مجدد شکاف قیمت دلاری

کاهش مجدد شکاف قیمت دلاری
در روز‌های پایانی هفته گذشته نرخ ارز در معاملات رسمی و غیر‌رسمی بازار ارز تهران تعدیل شد تا شکاف میان این ارقام مجددا کاهش یابد. پس از نوسانات قیمتی چشمگیر نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی و برخورد نرخ دلار با سقف قیمت ۴۳ هزار و ۳۸۰ تومانی در روز پنج‌شنبه ۸ دی ماه، روند نرخ معاملات ارزی تغییر فاز داد و کاهشی شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، در همین راستا نرخ شاخص ارز غیر‌رسمی در هفته گذشته با فاصله گرفتن از کانال‌های 42 و 43 هزار تومانی به مرز میان 2 کانال 39 و 40 هزار تومانی رسید. نهاد بازار‌ساز بانک مرکزی نیز با حذف دامنه نوسان نرخ ارز در معاملات توافقی، مجوز افزایش قیمت را برای کارگزاران این بازار صادر کرد و سبب کاهش شکاف قیمتی میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی بازار شد. به عقیده تحلیلگران بازار تهران افزایش این شکاف نتیجه بسیار مخربی در معاملات داشته و با افزایش سطح تمایل افراد نسبت به سفته‌بازی سبب ایجاد تقاضای کاذب در بازار می‌شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار در معاملات غیر‌رسمی روز پنج‌شنبه 15دی ماه با حدود 100 تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم 39 هزار و 900 تومان رسید. فعالیت ارز مذکور در معاملات توافقی روز پنج‌شنبه نیز افزایشی بود و با خروج از کانال قیمتی 37 هزار تومانی در میانه‌های کانال بالاتر به نوسان پرداخت.

در هفته‌ای که گذشت نرخ شاخص ارز غیر‌رسمی نوسانات کاهشی چشمگیری را تجربه کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات پنج‌شنبه 8 دی ماه در سقف قیمت تاریخی خود معامله می‌شد، اما با شروع معاملات بازار در روز شنبه قیمت این ارز از سقف مذکور فاصله گرفت و به مرور به کانال‌های پایین‌تر وارد شد. در روز‌های ابتدایی هفته دوم دی ماه نرخ دلار غیر‌رسمی در معاملات بازار تهران با فاصله گرفتن از کانال تاریخی 43 هزار تومانی در کانال‌های 40 و 41هزار تومانی معامله شد. در روز‌های میانی هفته روند کاهشی نرخ این ارز شیب بیشتری به خود گرفت و وارد کانال 39 هزار تومانی شد.

قیمت این ارز از روز سه‌شنبه تا پایان معاملات نقدی روز پنج‌شنبه 15 دی ماه در کانال 39 هزار تومانی رنج شد و در نهایت در رقم 39 هزار و 900 تومان به فعالیت خود پایان داد تا با ثبت حدود منفی 8‌درصد نرخ بازدهی یکی از سرد‌ترین هفته‌های خود را پشت سر بگذارد. در این میان رئیس کل جدید بانک مرکزی نیز در روز‌های اخیر در سفر خود به قطر احتمال افزایش همکاری‌های اقتصادی میان 2 کشور را افزایش داد که به عقیده فعالان بازار این خبر می‌تواند در افزایش سطح انتظارات مثبت بازار موثر باشد. در هفته‌ای که گذشت نرخ سکه طلا نیز دچار نوسانات کاهشی چشمگیری شد. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی که در روز‌های پایانی هفته نخست دی ماه در رقم 22 میلیون و 695هزار تومان معامله می‌شد در روز‌های پایانی هفته گذشته با حدود 47/ 10 درصد افت قیمت در رقم 20 میلیون و 318 هزار تومان معامله شد که این میزان افت نرخ هفتگی از 9 آبان ماه سال 1399 بی‌سابقه بوده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟