پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

فعالان بازار از قدرت‌نمایی بازار‌ساز سخن گفتند

دلار در مسیر بازگشت از قله

دلار در مسیر بازگشت از قله
روند نرخ شاخص‌های سرمایه‌گذاری در چهارمین روز کاری هفته کاهشی بود. دلار پس از 8 روز در کانال 39 هزار تومانی معامله شد و سکه به نیمه نخست کانال 19 میلیون تومانی رسید. کارشناسان ارزی با توجه به عدم انتشار اخبار جریان‌ساز جدید، کاهش نرخ‌های بازار روز سه‌شنبه را ناشی از دخالت بازار‌ساز در معاملات می‌دانند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، پیش‌تر نیز محمد‌رضا فرزین، رئیس کل جدید بانک مرکزی کشور از دخالت مستقیم این نهاد در معاملات بازار ارز سخن گفته بود. روز گذشته سخنگوی قوه‌قضائیه کشور نیز از برخورد با اخلال‌گران ارزی خبر داد. به گفته این نهاد، 118 نفر از دلالان و اخلال‌گران بازار ارز دستگیر و قسمت عمده‌ای از این افراد آزاد شدند.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی با افت قیمت چشمگیر هزار و 450 تومانی نسبت به نرخ روز دوشنبه در رقم 39 هزار و 500 تومان معامله شد. نرخ هر قطعه سکه طلا نیز در معاملات روز سه‌شنبه حدود 950 هزار تومان نسبت به قیمت روز دوشنبه کاهش یافت تا در پله چهارم کانال 19 میلیون تومانی معامله شود.

دیروز سه‌شنبه 13 دی ماه روند نرخ شاخص ارز غیر‌رسمی در معاملات بازار تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز سه‌شنبه خود را با حدود 950 تومان کاهش نسبت به نرخ روز دوشنبه در رقم 40 هزار تومان آغاز کرد. در ادامه معاملات روز گذشته نرخ این ارز مجددا دچار نوسانات کاهشی شد و در واپسین معاملات نقدی این روز در رقم 39 هزار و 500 تومان به فعالیت خود پایان داد.

برخی از فعالان بازار بر این باورند که نوسانات کاهشی ارز در روز‌های اخیر ناشی از قدرت‌نمایی نهاد بازار‌ساز در معاملات است. چرا که اخبار مثبت قابل توجهی در روز‌های اخیر منتشر نشده و افت قیمت را نمی‌توان در اثر افزایش سطح انتظارات مثبت دانست.

اما در این میان برخی دیگر از این معامله‌گران روند صعود نرخ دلار به قله قیمتی کانال 43 هزار تومانی را بدون پشتوانه دانسته و بر این ‌باورند که نرخ ارز در حال اصلاح روند افزایشی پر شتاب خود است. روز گذشته نرخ فروش اسکناس آمریکایی در معاملات سهمیه‌ای رسمی برخلاف روند بازار آزاد افزایشی بود.

بر همین اساس نرخ هر برگ دلار در معاملات توافقی بازار تهران با چند پله افزایش نسبت به نرخ روز دوشنبه در سطوح قیمتی میان 2 کانال 37 و 38 هزار تومانی معامله شد. روز گذشته قیمت سکه طلا نیز در معاملات بازار تهران افت کرد.

با توجه به تاثیر چشمگیر نرخ ارز غیررسمی بر محاسبه قیمت سکه طلا و همچنین ثبات نرخ جهانی اونس طلا به دلیل تعطیلات سال نو میلادی، کاهش هزار و 450 تومانی نرخ دلار شوک کاهشی جدیدی به سکه وارد کرد و نرخ این کالای سرمایه‌ای را به نیمه نخست کانال 19 میلیون تومانی بازگرداند. در نهایت قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در پایان معاملات عصر دیروز با حدود 950 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز دوشنبه به رقم 19 میلیون و 350 هزار تومان رسید.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟