جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۴ دى ۱۴۰۱ 0 392

کاهش قیمت‌های میان هفته جبران شد

دلار سبز در روز‌های برفی

دلار سبز در روز‌های برفی
در روز‌های پایانی هفته گذشته نرخ سکه و دلار در معاملات بازار تهران افزایشی بود. در حالی که نرخ ۲ شاخص مهم سرمایه‌گذاری در روز‌های میانی هفته گذشته روند کاهشی را تجربه می‌کردند با شروع معاملات در روز‌های پایانی هفته تابلوی سکه و دلار سبز و کاهش قیمت‌های میان هفته جبران شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، کارشناسان بازار تهران بر این باورند که گمانه‌های مطرح شده از سوی کشور‌های غربی مبنی بر افزایش تحریم‌های سیاسی اقتصادی علیه ایران، با افزایش سطح انتظارات تورمی در میان فعالان بازار سبب بالا رفتن دست خریداران و رشد قیمت‌ها شده است.

گفتنی است که افزایش نرخ‌ها در روز پنج‌شنبه گذشته تنها مختص به معاملات غیر‌رسمی بازار نبوده و نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه بازار متشکل ارزی کشور نیز در این روز افزایش قیمت ۷۶۳ تومانی را نسبت به نرخ روز چهارشنبه تجربه کرد و در رقم ۳۸ هزار و ۷۶۳ تومان معامله شد.

هر برگ اسکناس دلار دربازار غیر‌رسمی نیز نسبت به نرخ روز چهارشنبه حدود ۳۲۰ تومان افزایش یافت و در پله نخست کانال ۴۱ هزار تومانی معامله شد. روند افزایشی بازار ارز بر نرخ سکه طلا نیز تاثیر داشت و قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز پنج‌شنبه مجددا وارد کانال قیمتی ۲۱ میلیون تومانی شد.

صعود دلار متشکل در کانال ۳۸

نرخ شاخص ارزی در معاملات رسمی و غیررسمی بازار ارز تهران در روز پنج‌شنبه ۲۲ دی ماه افزایشی بود.

در حالی که نرخ اسکناس آمریکایی در معاملات رسمی بازار متشکل روز چهارشنبه کاهشی بود، در بازار روز پنج‌شنبه این کاهش قیمت جبران شد و نرخ ارز مذکور با پیشروی در کانال ۳۸ هزار تومانی به رقم ۳۸ هزار و ۷۶۳ تومان رسید.

روند معاملات دلار در بازار آزاد روز پنج‌شنبه نیز ‌مانند معاملات رسمی افزایشی اما با ضریب نوسان کمتر بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز پنج‌شنبه خود را با حدود ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه در سطوح قیمتی مرز ۲ کانال ۴۰ و ۴۱ هزار تومانی آغاز کرد.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم عمده نوسان نرخ شاخص ارزی تا پایان معاملات نقدی روز پنج‌شنبه روی پله نخست کانال ۴۱ هزار تومانی صورت گرفت و در نهایت با حدود ۳۲۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۴۱ هزار و ۷۰ تومان به فعالیت خود پایان بخشید.

این در حالی است که روند افزایشی دلار با شیب کم در معاملات فردایی عصر روز پنج‌شنبه ادامه داشت. نرخ دلار شنبه در این‌گونه از معاملات غیر‌رسمی تا پله‌های دوم و سوم کانال مذکور نیز بالا رفت. با سبز شدن نرخ دلار در تابلوی بازار آزاد، قیمت سکه طلا که متاثر از نرخ دلار غیر‌رسمی و بهای جهانی اونس طلا است نیز بالا رفت و وارد کانال ۲۱ میلیون تومانی شد.

در نهایت و در پایان معاملات نقدی روز پنج‌شنبه قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با حدود ۲۲۵ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟