دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بسیار مهم| بورس کالا از اختیارات خود کوتاه نیامد اما تغییر نرخ ارز را به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول کرد
بورس کالا در نامه ای به کارگزاری ها، تصویب فرمول در خصوص قیمت پایه محصولات، وفق قوانین بالادستی نظیر ماده 36 قانون احکام دایمی برنامه توسعه کشور و دستورالعمل های مربوطه مصوبه شورای عالی بورس را در حیطه اختیارات بورس کالا دانست و اما با توجه به تغییرات سیاستی بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز توافقی و ابهامات ناشی از آن، اجرای ابلاغیه مذکور را به تعیین و تکلیف موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور موکل کرد.

بورس کالا در نامه ای به کارگزاری ها، تصویب فرمول در خصوص قیمت پایه محصولات را وفق قوانین بالادستی نظیر ماده 36 قانون احکام دایمی برنامه توسعه کشور و دستورالعمل های مربوطه مصوبه شورای عالی بورس را در حیطه اختیارات بورس کالا دانست و اما با توجه به تغییرات سیاستی بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز توافقی و ابهامات ناشی از آن، اجرای ابلاغیه مذکور را به تعیین و تکلیف موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور موکل کرد.

به گزارش ویکی پلاست، دوشنبه‌ی هفته گذشته (7 دی ماه) بورس کالای ایران، در ابلاغیه ای به کارگزاری ها اعلام کرد: نرخ ارز برای قیمت پایه محصولات مختلف از جمله محصولات پتروشیمیایی، می تواند بر اساس نرخ دلار نیما (دلار حواله سامانه سنا) تا دلار توافقی (بازار متشکل ارزی ایران، محاسبه شود.

به دنبال این نامه و عصر همان روز، مدیریت توسعه صنایع پایین دستی در نامه ای آنی به اعضای کمیته تخصصی پتروشیمی اعلام کرد قیمت گذاری را کمافی السابق در چارچوب قوانین و مقررات موجود و دستورالعمل تنظیم بازار مورخ 1 دی ماه 1399، اعلام کرده است.

چهارشنبه 7 دی ماه نیز، در نامه شدیدالحنی، مدیرکل صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه ای به مدیرعامل بورس کالا، هر گونه اقدام یک جانبه و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار برای تغییر فرمول قیمت گذاری را غیرقانونی دانست.

بورس کالا، بدون مخاطب قرار دادن کمیته تخصصی پتروشیمی یا وزارت صمت، امروز در ابلاغیه دیگری، ضمن تأیید بر اختیار در تعیین قیمت های پایه به کارگزاری ها اعلام کرده، با توجه به تغییرات سیاستی بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز توافقی و ابهامات ناشی از آن، اجرای ابلاغیه مذکور را به تعیین و تکلیف موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور موکل می شود.

متن کامل نامه بورس کالا به کارگزاری به شرح زیر است:

2- بورس کالا همزمان با نوسانات ارزی اخیر، بر اساس تجربیات گذشته، مکاتبات لازم را با دستگاه های ذیربط و تصمیم گیر در این خصوص انجام داده و هشدارهای لازم در این خصوص به دستگاه ها داده شده است. بر اساس گزارش های کارشناسی و تجربیات گذشته در اقتصاد کشور، تداوم وضعیت موجود پتانسیل ایجاد رانت در بازار برخی محصولات برای عده معدود و ایجاد آشتفگی و رقابت های بالای قیمتی در برخی دیگر از محصولات را به همراه دارد.

3- با دریافت مصوبه شورای محترم عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر اختیارات ستاد تنظیم بازار (پس از صدور ابلاغیه فوق الذکر) موضوع به آن دبیرخانه ارسال شده است تا در این خصوص تصمیم گیری به عمل آید. همچنین با توجه به تغییرات سیاستی بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز توافقی و ابهامات ناشی از آن، اجرای ابلاغیه مذکور به تعیین و تکلیف موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور موکل خواهد شد.



ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 80%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟