جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 1 آبان 1401/ شماره 624
عناوین خبری امروز: کاهش گروهی قیمت های پایه, رشد آرام دلار آزاد , اثرات جزئی پایه ها بر بازار

کاهش گروهی قیمت های پایه
بیست و ششمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز یکشنبه 1 آبان 1401 در حالی اعلام شد که نیما، فقط 4 تومان افزایش داشت و بازیگر اصلی تغییرات، قیمت های جهانی بودند. همان طور که انتظار می رفت، گروه پی وی سی با 5.1 درصد، بیشترین کاهش امروز پایه ها را تجربه و بین 1,123 تا 1,286 تومان نسبت به هفته قبل، کاهش قیمت پیدا کرد. کالاهای پلی استایرن مقاوم و معمولی هم به ترتیب با 4.8 و 4.5 درصد، بعد از پی وی سی ها، در رتبه های بعدی بیشترین کاهش امروز قرار گرفتند و 1,837 و 1,506 تومان، افت قیمت داشتند.
در سمت مقابل و معدود گروه های افزایشی امروز، سنگین اکستروژن و سنگین تزریقی با 2 صدم درصد، تنها 4 تا 5 تومان نسبت به هفته پیش، افزایش قیمت پیدا کردند. قیمت های پایه امروز با میانگین هفتگی 27,152 تومان محاسبه شد که بیشترین سطح دلار نیمایی از سال 97 تاکنون است.

رشد آرام دلار آزاد

دلار آزاد که بازار روز گذشته را با قیمت 32 هزار و 780 تومان به پایان برده بود، امروز را هم با قیمتی نزدیک به روز گذشته و 32 هزار و 800 تومان آغاز کرد. تا ساعت 15 هر دلار با 100 تومان رُشد نسبت به آخرین قیمت شنبه، 32 هزار و 880 تومان پیشنهاد می شد. دلار در صرافی ملی هم با 10 تومان افزایش نسبت به دیروز،  28 هزار و 944 تومان قیمتگذاری شد.


اثرات جزئی پایه ها بر بازار

با توجه به احتمال کاهش یا تغییرات کم در پایه ها، قیمت های بازار هم، امروز عمدتا بدون تغییر و کاهشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سبک فیلم، سنگین فیلم و سبک خطی کاهشی بودند و بین 100 تا 500 تومان اُفت را رقم زدند، سایر کالاها عمدتاً بدون تغییر ماندند. در گروه پ پ نساجی mfi بالاها بدون تغییر نسبت به روز گذشته، پیشنهاد شدند، در مقابل mfi پایین ها کاهشی بودند و تا 100 تومان اُفت را تجربه کردند. پ پ های شیمیایی نیز امروز بدون تغییر بودند یا تا 700 تومان کاهش داشتند. پی وی سی ها نیز امروز بدون تغییر تا 100 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، پیشنهاد شدند.

تولید کدام مواد اولیه متوقف شده؟
مصوبه جدید کمیته تخصصی، مورخ 30 مهر امروز در حالی منتشر شد که در بند نخست مصوبات، توقف تولید چند گروه کالایی پتروشیمی ها قید شده است. توقف EPVC در اروند، سنگین بادی در مارون و سنگین تزریقی در پتروشیمی لرستان، چند مورد از بند نخست مصوبات هشتاد و نهمین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی است.

مواد پتروشیمی مشمول مالیات و عوارض صادراتی منتشر شد
فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، منتشر شد.

شاخص کل کانال 1 میلیون و 300 هزار را از دست داد
بعد از افت 1,219 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز  هم بورس تهران نزولی بود و شاخص کل در پایان معاملات با سقوط 12 هزار و 165 واحدی و از دست دادن کانال 1 میلیون و 300 هزار، به 1 میلیون و 296 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟