شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 26 مهر 1401/ شماره 621
عناوین خبری امروز: کاهش رقابت با افزایش عرضه ها, توقف نیما در مسیر افزایش, عقب نشینی دلار آزاد

کاهش رقابت با افزایش عرضه ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. با افزایش عرضه ها، رقابت برخی گروه ها نسبت به هفته گذشته کاهش یافت.
گروه سنگین بادی، سبک خطی و سنگین تزریقی و سنگین فیلم بیشترین کاهش رقابت ها را ثبت کردند. در گروه سنگین بادی از 18 تا 19 درصد رقابت هفته پیش، به 1 تا 13 درصد رقابت و کالاهای گروه سبک خطی از 3 تا 11 درصد رقابت هفته گذشته، به 1 تا 8 درصد رقابت رسیدند. گروه سنگین فیلم نیز که هفته گذشته از 1 تا 6 درصد رقابت شدند امروز همگی کالاهای این گروه با قیمت پایه معامله شدند.
رقابت های کالاهای سنگین تزریقی نیز از 13 تا 26 درصد به 5 تا 14 درصد رقابت رسید. در مقابل رقابت خریداران گروه پت بطری نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و معاملات این گروه از 3 تا 8 درصد، به قیمت پایه تا 11 درصد رقابت رسید. رقابت خرید برای کالای پلی استایرن انبساطی هر هفته افزایش پیدا می کند. کم شدن عرضه، باعث شد رقابت خریداران این گروه، از 78 تا 101 درصد هفته گذشته به 156 تا 164 درصد رسید.

توقف نیما در مسیر افزایش
میانگین هفتگی دلار نیمایی به 27 هزار و 150 تومان و اختلافِ آن با دلارِ قیمت های یکشنبه 24 مهر، به 2 تومان افزایش رسید. میانگین روزانه، همچنان در محدوده 27 هزار و 100 تومان قرار دارد.

عقب نشینی دلار آزاد

دلار آزاد که بازار روز گذشته را با 32 هزار و 850 تومان به پایان برده بود، امروز را نزولی و با قیمت 32 هزار و 680 تومان آغاز کرد. بر اساس آخرین تغییرات، با 150 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز، دلار آزاد تا ساعت 15:30، با قیمت 32 هزار و 700 پیشنهاد می‌شد. در صرافی ملی هم دلار بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه، 28 هزار و 923 تومان قیمت‌گذاری شد.


تخلیه رقابت های دیروز در قیمت ها

قیمت های بازار امروز ترکیبی از افزایش و کاهش و بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، گروه سبک فیلم و سبک خطی کاهشی بودند و بین 100 تا 200 تومان اُفت را رقم زدند و سایر کالاها عمدتاُ بدون تغییر بودند. در گروه پ پ نساجی mfi بالاها در پایان روز گذشته به دلیل رقابت های زیاد، روندی افزایشی داشتند و تا 2000 تومان رُشد را ثبت کردند اما امروز 1000 تومان کاهش داشتند. mfi  پایین‌ها نیز امروز روندی افزایشی داشتند و تا 2000 تومان رُشد را ثبت کردند که این افزایش را می توان ناشی از رقابت های روز گذشته دانست. برخی کالاهای گروه شیمیایی نیز امروز افزایشی بودند و تا 7000 تومان رُشد رکوردار افزایش قیمت های امروز بودند. با کاهش رقابت های روز گذشته، قیمت کالاهای گروه پی وی سی امروز نزولی شد و 400 تومان اُفت پیدا کرد.

عقب‌نشینی برنت به 91 دلار
برنت که معاملات امروز را با 92 دلار آغاز کرده بود، در ادامه کاهشی شد و مجدد به 91 دلار عقب‌نشینی کرد. برنت تا ساعت 15:25 دقیقه به 91 دلار و 43 سنت رسید.

تغییر مسیر بورس تهران
بعد از کاهش 197 واحدی بورس بازار سرمایه در روز گذشته، امروز بازار سرمایه، معاملات را صعودی آغاز کرد و شاخص کل در خاتمه معاملات، با  1,452 واحد افزایش به یک میلیون و 312 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟