جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 12 مرداد 1401/ شماره 573
عناوین خبری امروز: تقلب معاملات از هفته قبل, ادامه افزایش دلار نیمایی, کاهش دلار آزاد شدت گرفت

تقلب معاملات از هفته قبل
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته دوم مرداد ماه در حالی بسته شد که عرضه ها تنها 12 تن و معاملات 416 تن کمتر از هفته قبل شد. آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم:
- جمع معاملات این هفته 76 هزار و 330 تن بود که تغییر چندانی با هفته گذشته نداشت.
- معاملات، 0.5 درصد از هفته‌ی اول مرداد کمتر شد.
-78.1 درصدِ عرضه ها، معامله شد.
- و رقابت خریداران در معاملات کالاهای پ پ، پی وی سی و پرمصرف ها کمتر از هفته قبل بود. تقریبا عمده‌ی کالا با قیمت پایه معامله شدند.
گزارش بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 13 مرداد ‌ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

ادامه افزایش دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 26 هزار و 444 تومان و اختلافِ آن با دلارِ قیمت های یکشنبه 9 مرداد، به 60 تومان افزایش رسید. میانیگن روزانه امروز هم در محدوده 26 هزار و 400 تومان است. میانگین هفتگی دلار نیمایی از ابتدای امسال، 2,566 تومان، یعنی حدود 10.7 درصد افزایش داشته.

کاهش دلار آزاد شدت گرفت

پس از کاهش روز گذشته دلار آزاد به 31 هزار و 600 تومان، امروز نیز دلار کاهش بیشتری داشت و با 360 تومان اُفت به 31 هزار و 240 تومان عقب نشینی کرد. دلار صرافی که مدت هاست راه خود را از بازار جدا کرده، امروز نیز افزایشی بود و با 40 تومان افزایش نسبت، 27 هزار و 919 تومان قیمتگذاری شد.

ثبات نسبی در قیمت های بازار

در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه کالاها به جز گروه سنگین فیلم که بین 100 تا 300 تومان افزایش داشتند، سایر کالاها بدون تغییر ماندند. پ پ های نساجی امروز نیز افزایشی بودند و بین 100 تا 500 تومان رُشد را ثبت کردند در مقابل گروه پ پ شیمیایی امروز بدون تغییر تا 3 هزار تومان ریزش را رقم زدند؛ البته ریزش های سنگین در چند کالای خاص مانند 548R و ZR340 بود. گروه پی وی سی نیز بین 300 تا 500 تومان نسبت به قیمت دیروز کاهش داشتند.

سهمیه ها برگشت
پیگیری ویکی پلاست از خریداران بورس کالا نشان می دهد سهمیه های خرید از بهین یاب برگشته است. خرید از مچینگ امروز بورس کالا و اظهارات کارگزاری ها نشان می دهد سهمیه مشتریان دارای کد بورسی به وضعیت قبل برگشته و به نظر می رسد کاهش سهمیه ها ناشی از اختلالات سیستمی و قطع اینترنت بوده است.

آغاز معاملات برنت روی مرز 100 دلار
برنت معاملات روز گذشته را با 99 دلار آغاز کرد و با 100 دلار به پایان برد. معاملات امروز برنت، روی مرز 100 دلار آغاز شد. قیمت برنت تا ساعت 15.13 دقیقه به 100 دلار و 3 سنت بود.

پایان هفته‌ی افزایشی بورس تهران
بورس تهران که اول هفته را کاهشی آغاز کرده بود طی دو روز گذشته افزایشی شد و معاملات امروز را افزایشی به پایان رساند تا شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 7 هزار و 339 واحد رُشد، به 1 میلیون و 437 هزار برسد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟