پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 15 تیر 1401/ شماره 555
عناوین خبری امروز: افزایش 7 هزار و 800 تنی معاملات, دلار نیمایی رو مدار صعود, بلاتکلیفی دلار آزاد

افزایش 7 هزار و 800 تنی معاملات
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته دوم تیرماه در حالی بسته شد که هم عرضه ها 2 هزار و 759 تن و هم معاملات 7 هزار و 891 تن بیشتر از هفته قبل شد. آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم:
- جمع معاملات این هفته 81 هزار و 144 تن بود.
- معاملات، 10.8 درصد بیشتر از هفته‌ی اول تیر است.
- 81.7 درصدِ عرضه ها، معامله شد.
- و رقابت خریداران در معاملات کالاهای پ پ و پی وی سی بیشتراز هفته قبل، اما پلی ایتلن ها، در گروه های با افزایش عرضه، نسبت به هفته گذشته کاهشی بودند.
گزارش بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 16 تیر ‌ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

دلار نیمایی روی مدار صعود
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 25 هزار و 678 تومان و اختلافِ آن با دلارِ قیمت های یکشنبه 12 تیر، به 155 تومان افزایش رسید. میانگین روزانه امروز هم در محدوده 25 هزار و 800 تومان است. میانگین هفتگی دلار نیمایی از ابتدای امسال، 1,906 تومان، حدود 8 درصد افزایش داشته.

بلاتکلیفی دلار آزاد

دلار آزاد که سه شنبه را با 31 و 280 تومان به پایان رسانده بود، امروز نیز در شروع بازار، افزایشی بود اما در ادامه مجددا روند کاهشی گرفت و تا این لحظه هر دلار آمریکایی در بازار آزاد 31 هزار و 350 تومان پیشنهاد می‌شود. دلار صرافی ملی امروز نیز همانند دو روز گذشته 25 تومان افزایش داشت و به 27 هزار و 828 تومان رسید.


کاهش عمده قیمت‌های بازار

در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس به جز گروه سنگین فیلم که به دلیل رقابت های روز گذشته بین 100 تا 900  تومان افزایش داشتند، سایر کالاها روندی کاهشی را رقم زدند. سبک فیلم و سبک خطی بیشترین کاهش را داشتند و بین 200 تا 900 تومان اُفت را ثبت کردند. پ پ های نساجی امروز هم نزولی بودند و 200 تا 300 تومان کاهش داشتند. پ پ های شیمیایی هم بدون تغییر تا 800 تومان ریزشی بودند.

مالیات علی‌الحساب واردات مواد اولیه نصف شد
وزیر اقتصاد از نصف شدن مالیات علی‌الحساب واردات مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید خبر داد. خاندوزی نوشت: در جهت کم‌شدن نیاز به سرمایه درگردش تولیدکنندگان، از فردا تا پایان سال 1401 مالیات علی‌الحساب واردات مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید، به نصف کاهش می‌یابد، یعنی از 4 به 2 درصد.

قیمت های تلفیقی پت های ترفتالات هفته بعد اعلام می شود
به رغم عدم انتشار قیمت های پایه در هفته آینده به علت تعطیلی عید قربان، دفتر توسعه صنایع پایین دستی اعلام کرد قیمت تلفیقی محصولات پلی اتیلن ترفتالات پتروشیمی تندگویان را در هفته آینده منتشر خواهد کرد.

پیشروی برنت به 105 دلار
برنت بعد از سقوط سنگین شب گذشته تا 102 دلار، معاملات امروز را با 103 دلار آغاز کرد و توانست تا بالای 105 دلار پیش برود. نفت آمریکا هم مرز 100 دلار پشت سر گذاشت و به 101 دلار رسید. قیمت برنت در لحظه تنظیم این گزارش 105 دلار و 55 سنت است.

بورس تهران کاهشی شد
بعد از افزایش 3 هزار واحدی روز گذشته، بورس تهران امروز کاهشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 8 هزار و 477 واحد افت، به 1 میلیون و 502 هزار رسید. بورس تهران در هفته دوم تیر ماه 11 هزار واحد کاهش را تجربه کرد.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟