سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 13 تیر 1401/ شماره 553
عناوین خبری امروز: افزایش رقابت پ پ و پی وی سی ها, صعود ادامه دار دلار نیمایی, عقب نشینی دلار به کانال 31 هزار تومان

افزایش رقابت پ پ و پی وی سی ها
امروز مطابق روزهای دوشنبه معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد و علی رغم افزایش عرضه، رقابت خریداران پ پ نساجی و پی وی سی نسبت به هفته قبل افزایشی یافت. رقابت گروه پ پ نساجی که هفته اول تیر بین قیمت پایه تا 2 درصد بود امروز به 1 تا 5 درصد رسید. کالاهای پ پ های شیمیایی همانند هفته گذشته با رقابتی بالا و بین 15 تا 37 درصد رقابت شدند. رقابت گروه پی وی سی نیز از 3 تا 5 درصد به 6 تا 9 درصد رقابت رسیدند.

صعود ادامه دار دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 5 تیر تا دیروز، 147 تومان افزایش پیدا کرده بود امروز نیز روند صعودی را پی گرفت و با 46 تومان رُشد به 25 هزار و 569 تومان رسید. میانگین روزانه دلار نیمایی امروز از 25 هزار و 600 تومان به 25 هزار و 700 صعود کرد و احتمال افزایش بیشتر نیما در روزهای آینده را قوت می دهد.

عقب نشینی دلار به کانال 31 هزار تومان

پس از عقب نشینی روز گذشته دلار آزاد به 32 هزار و 50 تومان، امروز نیز دلار آزاد روند نزولی را ادامه داد و بیش از 950 تومان کاهش داشت. دلار آزاد حتی در مقاطعی از بازار امروز، کانال 31 هزار تومان را هم از دست داد ولی مجددا به بالای مرز 31 هزار تومان بازگشت و تا ساعت 15:15، هر دلار، 31 هزار و 100 تومان قیمت خورد. دلار صرافی نیز با 23 تومان رُشد، 27 هزار و 775 تومان قیمت گذاری شد.

بازی دلار با قیمت های بازار

با توجه به ریزش قیمت دلار، قیمت های مواد اولیه در بازار امروز عمدتا روندی کاهشی داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی، سنگین تزریقی و سبک خطی بیشترین کاهش را داشتند و بین 200 تا 800 تومان کاهش را ثبت کردند. پ پ های، خصوصا گریدهای mfi پایین به علت عرضه بسیار جزئی c30S مارون، افزایشی شدند و بین 100 تا 800 تومان رُشذ را رقم زدند. در گروه پ پ های شیمیایی، کالای 440L بین 400 تا 1300 تومان کاهش داشت و سایر کالاها بدون تغییر بودند.

سهمیه خرید از بهین یاب پت های بطری و نساجی بدون سقف شد
بعد از عرضه های تلفیقی هفته گذشته و عدم استقبال از خرید کالاهای عرضه شده، بورس کالای ایران میزان خرید از بهین یاب پت های بطری و نساجی و SuperBright را از یک ماهه به بدون سقف تغییر داد!

شروع هفته برنت با 111 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 111 دلار به پایان رسانده بود، معاملات امروز و هفته جدید را نیز با همین قیمت آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15.30 به 111 دلار و 80 سنت رسید.

افزایش 4 هزار واحدی بورس تهران
بورس تهران بعد از افزایش روز گذشته، امروز نیز روند افزایشی داشت و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 4 هزار و 169 واحد افزایش به 1 میلیون و 507 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟