چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۷ مهارت رهبری که هر کارآفرینی باید بداند
کارآفرینان برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان به همه نوع مهارت‌هایی نیاز دارند؛ از جمله سرسختی، تخیل قوی، هدایت مناسب و یک اخلاق کاری خوب. اما همان طور که کسب‌و‌کارها توسعه می‌یابند، مهارت‌های موردنیاز نیز شروع به تغییر می‌کنند.

در این حالت، کارآفرینان باید تبدیل به رهبران بزرگی شوند که توانایی الهام‌بخشی به همکاران خود را دارند. همچنین باید ‌بتوانند نیروهای کاریِ رو به رشد خود را توانمند سازند تا شرکت به سمت جلو حرکت کند.

البته این کار می‌تواند برای کارآفرینانی که به تنهایی یا با تعداد محدودی از نزدیکانشان شروع به راه‌اندازی کسب‌وکار کرده‌اند، بسیار دشوار باشد.

چنین افرادی عادت دارند هر کاری را خودشان انجام دهند و کمتر با افراد دیگر تعامل کنند یا به آن‌ها پاسخگو باشند.

دنیای کسب‌وکار با کارآفرینان فوق‌العاده موفقی اشباع شده‌ است که در شرایط سخت مجبور شده‌اند در مدیریت و رهبری یک سازمان تغییراتی ایجاد کنند.

اما اگر افرادی این تغییرات را در مراحل اولیه کسب‌وکار اعمال نکنند، با بزرگتر شدن شرکت، شرایط سخت‌تر می‌شود. در ادامه ۷ مهارت رهبری معرفی شدند که هر کارآفرین باید به آن‌ها توجه داشته باشد.

چگونه یک شبکه پشتیبان بسازیم؟
رهبران خوب، خود را با مشاوران یا به طور ساده هیئت مدیرانی که می‌توانند منتورینگ و مشاوره مناسبی دهند، احاطه می‌کنند.

البته این روابط می‌تواند رسمی یا ساختاری باشد. در روابط ساختاری، مدیران ارشد اغلب سود زیادی از کار کردن با رئیس غیر اجرایی (رئیس غیرکارمند: Non-Executive Chairman) می‌برند.

این شبکه‌های پشتیبان ممکن است خارج از شرکت باشند (مانند مشاوران حرفه‌ای که چشم‌انداز حیاتی مناسبی را برای شرکت فراهم خواهند کرد) یا از داخل شرکت بیایند (به عنوان بخشی از یک تیم گسترده مدیریت).

به طور کلی، شما باید ایده‌های مختلف را بپذیرید و از آن‌ها استقبال کنید تا بتوانید از بهترین توصیه‌های ارائه شده برای عملی کردن آن‌ها استفاده کنید.

چگونه استعدادها را جذب و حفظ کنیم؟
رهبران خوب، زمان خود را به سرمایه‌گذاری بر روی کارمندان اختصاص می‌دهند. رهبران کسب‌وکارها معمولاً کارمندان خود را بزرگ‌ترین دارایی شرکت می‌دانند و به آن‌ها اعتبار می‌بخشند؛ اما تعداد بسیار کمی این راه را در پیش می‌گیرند. اگر افراد به فرایند استخدام و رابطه بین سازمان و کارمندان توجهی نکنند، نمی‌توانند به ایجاد انگیزه در کارمندان، توسعه مهارت‌ها و ترغیب آن‌ها کمکی کنند.

در نتیجه استعدادهای خود را از دست می‌دهند و کارمندان را تشویق می‌کنند تا به دنبال فرصت‌های جدید در محیط‌های کاری دیگری باشند. تعهد شغلی مسأله‌ای است که نباید به آن بی‌توجه باشیم؛ چرا که کلید جذب و حفظ بهترین استعدادهاست.

چگونه کارها را محول کنیم؟
رهبران خوب به کارمندانشان قدرت عمل بیشتری می‌دهند. رهبرانی که می‌توانند کارها را به دیگران محول کنند، زمان بیشتری برای تمرکز بر روی وظایف رهبری‌شان دارند.

آن‌ها به جای اینکه هر لحظه از زمانشان را به مدیریت مسائل جزئی و روزانه شرکت اختصاص دهند، فضایی در کسب‌وکارشان ایجاد می‌کنند تا انجام کارها برعهده افراد دیگری قرار بگیرد و در عوض خودشان برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

چگونه از کنترل کردن دست برداریم؟
رهبران خوب عمدتاً افرادی بااستعداد را استخدام می‌کنند و به آن‌ها آزادی عمل می‌دهند. آن‌ها به این تشخیص رسیده‌اند که اگر به کارمندان خود کاری را بسپارند؛ اما به آن‌ها اعتمادی نداشته باشند، دیگر تفویض اختیار هیچ معنایی ندارد. برای کارآفرینانی که خودشان به تنهایی کسب‌وکاری را راه انداخته‌اند، برعهده گرفتن هر وظیفه،‌ کارِ سختی است.

آن‌ها باید یاد بگیرند که بعضی مواقع کارها را رها کنند.

در حقیقت، مدیریت ذره‌بینی باعث کاهش بهره‌وری می‌شود. همین طور زمان رهبر را تلف می‌کند و انگیزه کارمندان را از بین می‌برد؛ زیرا احساس می‌کنند که رهبرشان به آن‌ها اعتمادی ندارد.

چگونه یک چشم‌انداز تنظیم کنیم؟
رهبران خوب می‌توانند آنچه را که در آینده اتفاق می‌افتد، متصور شوند. همچنین توانایی الهام‌بخشی به همکاران و کارمندان خود را دارند تا با همکاری یکدیگر به پتانسیل‌های کسب‌وکار دست پیدا کنند.

برای تنظیم چشم‌انداز شرکت به دو مهارت نیاز است: اول اینکه رهبران باید زمان و تصور خوبی را برای برنامه‌ریزی‌های استراتژیک در آینده داشته باشند و اهداف بلندپروازانه‌ای برای رشد تعیین کنند.

دوم اینکه آن‌ها باید بتوانند این چشم‌انداز را با بقیه بخش‌های کسب‌وکار ارتباط دهند تا همه افراد را برای ادامه کار تشویق کنند.

چگونه اعداد را بخوانیم؟
رهبران خوب دقیقاً می‌دانند که اوضاع مالی شرکتشان چگونه است. آن‌ها ممکن است وظیفه مدیریت مالی را به همکارانشان محول کرده باشند یا حتی شاید با یک مدیر مالی یا مشاور (خارج از شرکت) همکاری کنند. اما آن‌ها از نظر مالی به اندازه کافی سواد دارند که بتوانند حساب‌های کوچک مدیریتی و ترازنامه‌های شرکت را تفسیر کنند.

کسانی که این مهارت را ندارند، ممکن است از اینکه کسب‌وکارشان فاقد بنیادهای مالی برای آینده است، تعجب کنند.

چگونه از تکنولوژی، درست استفاده کنیم؟
رهبران خوب می‌دانند که چگونه اطلاعتشان را به سود کل کسب‌وکار به اشتراک بگذارند (و اینکه چگونه اطمینان حاصل کنند که دیگران نیز اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند).

تکنولوژی‌های جدید، فرایندهای به اشتراک‌گذاری اطلاعات را تسهیل می‌کنند.

در واقع هم سرعت انتقال داده‌ها را بالا می‌برند و هم میزان درک و تجزیه و تحلیل داده‌ها را افزایش می‌دهند. رهبران باید از این ابزارها استفاده کنند تا بتوانند به واضح‌ترین تصویر ممکن از اتفاقات جاری در کسب‌وکار دست پیدا کنند.
منبع


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟