سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 354

بازدهی هفتگی دلار «نیم درصد» گزارش شد

عوامل ایست به رشد دلار

عوامل ایست به رشد دلار
شاخص ارزی در سطوح قیمتی مرز دو کانال ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی مستقر شد. پس از نوسانات نرخ شاخص بازار ارز در هفته‌ای که گذشت در نهایت قیمت این ارز در کانال ۲۸هزار تومانی تثبیت شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده کارشناسان اخبار سیاسی روز‌های گذشته تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از تداوم روند افزایشی دلار در روز‌های پایانی هفته گذشته داشته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی ضمن اشتباه خواندن خروج دولت پیشین این کشور از برجام، توافق و مذاکره بر سر موضوع هسته‌ای ایران را همچنان بهترین گزینه موجود نامید.

 علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی نیز از رشد 90 درصدی عرضه و معامله ارز در سامانه نیما نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته سخن گفت. در هفته‌ گذشته شاخص ارزی پس از نوسان‌های بسیار توانست وارد کانال 28 هزار تومانی شود. نرخ اسکناس آمریکایی در هفته گذشته شاهد 3 فاز متفاوت بود. در روز‌های ابتدایی هفته و تا انتهای معاملات روز یکشنبه دلار با صعود تا سطح قیمتی 27 هزار و 980 تومان روندی افزایشی از خود ثبت کرد.

 در روزهای میانی این هفته اما قیمت دلار با فشار فروشی که در بازار به وجود آمد اندکی کاهش یافت و مجددا به نیمه دوم کانال 27 هزار تومانی بازگشت. 

اما در روز‌های پایانی هفته فاز بازار ارز تغییر کرد و اسکناس آمریکایی در کانال 28 هزار تومانی معامله شد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در معاملات روز پنج‌شنبه 8 اردیبهشت با 80 تومان کاهش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم 28 هزار و 20 تومان رسید.

با احتساب رقم 27 هزار و 860 تومان به عنوان نخستین نرخ هفته، شاخص بازدهی هفتگی دلار نیز رشدی نیم درصدی را تجربه کرد. این رشد کم دلار نیز گویای ثبات نسبی شاخص ارزی در هفته گذشته است.

روند افزایشی نرخ اسکناس آمریکایی تقریبا از حوالی ظهر روز چهارشنبه 7 اردیبهشت متوقف و قیمت دلار در محدوده 27 هزار و 950 تا 28 هزار و 100 تومانی مستقر شد.
 تحلیلگران بازار ارز اخبار سیاسی منتشر شده در روز‌های اخیر را از عوامل اصلی توقف روند افزایشی دلار می‌دانند.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ساعات پایانی روز چهارشنبه طی جلسه‌ای با کمیته سیاست خارجی مجلس سنای این کشور ضمن اشاره بر این موضوع که آمریکا همچنان بازگشت به برجام را بهترین گزینه موجود می‌داند، گفت: تصمیم برای خروج از برجام و تلاش برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران، هر هدفی که داشت به نتایج مدنظر ختم نشده بود و بر عکس، باعث ایجاد یک برنامه هسته‌ای قوی‌تر شده بود. 

زمان گریز هسته‌ای ایران از یک سال به حدود چند هفته رسید. او همچنین در زمینه حضور نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی گفت: ایران می‌داند چه گام‌هایی باید بردارد تا ما هم سپاه را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کنیم، اما قرار دادن سپاه در این لیست از آغاز اشتباه بوده چون فایده‌اش از هزینه‌‌اش کمتر است، چرا که تنها نتیجه عملی آن ممنوعیت سفر اعضای سپاه به آمریکا بوده در حالی که فرماندهان آن اصلا قصد چنین سفری ندارند.

 کارشناسان بازار اصرار طرف آمریکایی بر حل مناقشات موجود از راه دیپلماسی را عامل افزایش انتظارات مثبت جامعه از آینده نرخ ارز دانسته و بر این باورند که توقف روند افزایشی دلار نیز به واسطه همین افزایش انتظارات مثبت است.

 سکه نیز در روز‌های متلاطم بازار طلای جهانی شاهد افزایش قیمت بود.

 هر قطعه سکه امامی در روز‌های پایانی هفته گذشته با 50 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه 7 اردیبهشت در رقم 13 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟