سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 519

شاخص ارزی وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شد

معمای قیمتی بازار دلار

معمای قیمتی بازار دلار
با وجود اخبار مثبت در فضای روز گذشته بازار ارز تهران، دلار مجددا به سمت سطوح بالاتر قیمتی در کانال ۲۸ هزار تومانی حرکت کرد.


به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز در نشستی مطبوعاتی از امیدواری دولت این کشور نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین خبر داد. همچنین او گفت که در صورت برداشتن گام متقابل توسط دولت ایران، راه زیادی تا حصول توافق دوجانبه نمانده است.

وزیر امور خارجه این کشور نیز در حاشیه نشست خود با سناتور‌های سنا گفت: قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از ابتدا یک تصمیم استراتژیک اشتباه بود.

حال اما معمای موجود در فضای بازار روز گذشته این است که با وجود سیگنال‌های مثبت در اخبار سیاسی منتشر شده، چرا شاخص ارزی در روندی افزایشی وارد کانال 28 هزار تومانی شد؟

دیروز چهارشنبه 7 اردیبهشت بازار ارز شاهد تحرکات افزایشی در نرخ اسکناس آمریکایی بود. دلار که در روز سه‌شنبه و در راستای افزایش تقاضای حاصله از کاهش قیمت سکه توانسته بود برای ساعاتی در سطوح قیمتی کانال 28 هزار تومانی معامله شود، دیروز در پله نخست این کانال فعالیت خود را به پایان رساند.

این ارز در معاملات صبح روز گذشته با حدود 80 تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز سه‌شنبه در رقم 27 هزار و 900 تومان به فروش رسید.

اما طولی نکشید که روند بازار شکل عکس به خود گرفت و در معاملات پیش از ظهر روز گذشته دلار توانست برای سومین بار در سال جاری وارد کانال 28 هزار تومانی شود.

این روند افزایشی تا برخورد نرخ این ارز به سقف قیمت 28 هزار و 200 تومانی ادامه داشت، اما پس از این برخورد روند مذکور متوقف شده و دلار شروع به نوسان در بازه قیمتی 28 هزار و 100 تا 28 هزار و 200 تومان کرد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار در روز گذشته با 120 تومان افزایش نسبت به نرخ ثبت شده در روز سه‌شنبه به رقم 28 هزار و 100 تومان رسید.

فضای سیاسی رسانه‌ها در روز گذشته حاوی سیگنال‌های مثبت و مناسبی برای بازار ارز بود. روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس سنای این کشور به سوالات برجامی این نمایندگان پاسخ داد. ند پرایس، سخنگوی این دستگاه دولت آمریکا ضمن اظهار امیدواری نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین از احتمال بازگشت طرفین درصورت برطرف شدن اختلاف‌های دو جانبه ایران و آمریکا خبر داد.

بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور نیز در جمع دولتمردان آمریکا قراردادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی را اشتباهی استراتژیک خواند.
در این میان اما سوال اکثریت فعالان ارزی این است که چرا با وجود انتشار سیگنال‌های مذکور قیمت دلار در روندی صعودی قرار گرفت؟

عده‌ای از تحلیلگران بازار ارز با اشاره به ازدیاد خبر در هر دو فاز مثبت و منفی حول محور مذاکرات هسته‌ای وین از عدم وجود اخبار قطعی در پاسخ به این سوال سخن گفتند. به عقیده این افراد در روز‌های گذشته انواع سیگنال‌های مثبت و منفی در زمینه این نشست‌ها منتشر شده و این‌گونه اخبار تاثیر‌گذاری سابق خود را بر روند بازار از دست داده‌اند.
به همین دلیل برای مشاهده واکنش‌های مثبت یا منفی نرخ دلار به این نشست‌ها‌ باید منتظر خبری حاوی قطعیت مانند خبر بازگشت طرفین به پایتخت اتریش بود.
البته عده دیگری از این کارشناسان نیز پایان ماه رمضان و از سرگیری برخی معاملات بزرگ را عامل افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت دلار می‌دانند.  در بازار سکه و طلای داخل نیز با وجود ریزش مجدد قیمت جهانی اونس طلا و حضور آن در کانال 1800 دلاری، سکه شاهد تغییرات چشمگیری نبود و با کاهشی 40 هزار تومانی نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم 13 میلیون و 100 تومان فعالیت خود را خاتمه داد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟