سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

میانگین امسال قیمت نفت ۱۰۰ دلار است
بانک جهانی در جدیدترین گزارش دورنمای بازارهای کالا اعلام کرد انتظار می‌رود بزرگ‌ترین شوک انرژی از سال۱۹۷۰ قیمتهای انرژی را سال‌ها بالا نگه دارد؛ زیرا حمله روسیه به اوکراین، جریان تجارت، مصرف و تولید انرژی را تغییر داده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بانک جهانی اعلام کرد قیمت کالاهای غذایی هم افزایش یافته و به همراه قیمت‌های بالای انرژی و شوکهای واردشده به تجارت نفت بین‌المللی، قیمت‌های بالای کالا باعث تشدید فشار تورمی در سطح جهانی خواهد شد.

بانک جهانی میانگین قیمت نفت برنت در سال میلادی جاری را ۱۰۰دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد که ۴۲درصد افزایش در مقایسه با سال۲۰۲۱ نشان می‌دهد و بالاترین سطح سالانه از سال۲۰۱۳ است.

این وام‌دهنده جهانی اعلام کرد قیمت‌های غیرانرژی هم حدود ۲۰درصد در سال۲۰۲۲ افزایش پیدا می‌کنند که بزرگ‌ترین افزایش قیمت‌های کالاهایی خواهد بود که روسیه یا اوکراین صادرکنندگان بزرگ آنها به شمار می‌‌روند.

طبق گزارش بانک جهانی، قیمت نفت برنت در سال۲۰۲۳ به ۹۲دلار در هر بشکه می‌رسد که پایین‌‌تر از میانگین سال۲۰۲۲ است؛ اما بالاتر از میانگین پنج‌ساله ۶۰دلار در هر بشکه است. پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های گاز طبیعی اروپا در سال۲۰۲۲ دو برابر قیمت سال۲۰۲۱ شوند و قیمت‌های زغال‌سنگ ۸۰درصد بالاتر باشند و قیمت گاز طبیعی و زغال‌سنگ در بالاترین رکورد همه زمان‌ها خواهد بود.

این جنگ همچنین باعث تغییر پرهزینه الگوهای تجاری شده که ممکن است به تورم پایدار بلندمدت منتهی شود. انتظار می‌رود این روند باعث تغییر عمده تجارت انرژی شود.

یک مقام بانک جهانی گفت: قیمت‌های بالای کالا، فشارهای تورمی بالا در سراسر جهان را تشدید می‌‌کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بانک جهانی انتظار دارد قیمت‌های بالای کالا، فرآیند عبور به سوی منابع انرژی پاک را در کوتاه‌مدت مختل کند یا به تاخیر بیندازد. چندین کشور برنامه‌هایی را برای افزایش تولید سوخت‌های فسیلی اعلام کرده‌‌اند.
قیمت‌های بالای فلزات هم قیمت انرژی تجدیدپذیر را که نیاز بالایی به فلزاتی مانند آلومینیوم و نیکل دارد، بالا برده است./ایسنا


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟