سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 471

حباب نیم‌سکه، یک میلیونی شد

محدوده تردد جدید دلار

محدوده تردد جدید دلار
سقف و کف جدید دلار در بازار تهران تعیین شد. پس از تلاش‌های شاخص ارزی در جهت عبور از سطح قیمت ۲۸هزار و۲۰۰ تومانی در روز‌های گذشته و عدم موفقیت اسکناس آمریکایی در این امر، عده‌ای از فعالان ارزی نرخ مذکور را سقف قیمتی جدید دلار در بازار تهران نامیدند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد در نخستین روز هفته جاری بازار ارز تهران مجددا شاهد حضور نرخ دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی بود. عدم انتشار اخبار تاثیرگذار بر معاملات ارزی را می‌توان از عوامل مهم ثبات نسبی روز‌های اخیر دلار دانست.

در این میان برخی از کارشناسان بازار نیز از عدم وجود کشش برای نرخ‌های بالاتر دلار در فضای حال حاضر معاملات بازار تهران سخن گفتند. روز گذشته بازار سکه و طلا‌ نیز روز نسبتا با ثباتی را تجربه کرد. از سوی دیگر، برخی معتقدند کف دلار در روزهای اخیر 27 هزار و 800 تومان‌ است. بنابراین محدوده تردد جدید دلار در این کریدور خواهد بود.

دیروز شنبه 10 اردیبهشت ماه دلار در بازار ارز تهران با تحرکی افزایشی فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدای معاملات روز گذشته اسکناس آمریکایی با 60 تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه هفته گذشته در رقم 28 هزار و 80 تومان به فروش رسید.

اگر هر کانال قیمتی را به پله‌های 10 گانه تقسیم کنیم حوالی ظهر روز گذشته دلار با عبور از رقم 28 هزار و 100 تومان وارد پله دوم کانال 28 هزار تومانی شد.

تا انتهای معاملات روز گذشته شاخص ارزی تلاش‌هایی در جهت عبور از رقم 28 هزار و 200 تومان نیز از خود به نمایش گذاشت، اما تمامی این تلاش‌ها‌ بی‌نتیجه ماند و در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در بازار روز شنبه با 160 تومان افزایش قیمت نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته در رقم 28 هزار و 180 تومان معامله شد.

در روز صعود قیمت دلار دیگر ارز‌های شاخص بازار تهران نیز شاهد افزایش قیمت بودند. یورو و پوند در بازار روز شنبه هر یک به ترتیب با 142 و 370 تومان افزایش قیمت نسبت به نرخ‌های هفته گذشته به سطوح قیمتی 29 هزار و 691 و 35 هزار و 387 تومان رسیدند.

نبود اخبار جریان‌ساز و نزدیکی به تعطیلات عید فطر را می‌توان عامل ثبات نسبی نرخ دلار در روز‌های گذشته دانست. عده‌ای از فعالان ارزی بر این باورند که پس از بی‌توجهی بازار نسبت به سیگنال‌های سطحی برجامی از ابتدای سال جاری تا کنون، تنها در صورت انتشار اخبار قطعی در زمینه نشست‌های هسته‌ای وین می‌توان انتظار واکنش‌های کاهشی یا افزایشی از نرخ ارز داشت.

البته عده دیگری از تحلیلگران نیز بر این باورند که برآیند سیگنال‌های منتشر شده در زمینه این نشست‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون مثبت بوده و در همین راستا انتظارات جامعه از آینده نرخ ارز را نیز مثبت می‌دانند. این افراد با تکیه بر همین انتظارات مثبت معتقدند که دلار در سطوح قیمتی بالاتر کشش نداشته و کریدور قیمتی حال حاضر این ارز را محدوده کف 27هزار و 800 تومان تا سقف 28 هزار و 200 تومان می‌دانند.

  روز گذشته در بازار سکه و طلای داخلی نیز قیمت‌ها شاهد ثبات بودند. در ابتدای معاملات روز گذشته سکه امامی در رقم 13 میلیون و 70 هزار تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

در پی نوسانات قیمتی این قطعه فلز با ارزش در اواسط روز گذشته برای ساعاتی در رقم 13 میلیون و 150 هزار تومان نیز معامله شد، اما در نهایت قیمت سکه امامی در بازار روز شنبه با 30 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه هفته گذشته به رقم 13 میلیون و 120 هزار تومان رسید. از دیگر اتفاقات جالب توجه بازار سکه در روز گذشته می‌توان به حباب یک میلیون تومانی نیم سکه اشاره کرد.

در حال حاضر ربع سکه، سکه یک گرمی و نیم سکه هرکدام به ترتیب با یک میلیون و 130، یک میلیون و 50 و یک میلیو‌ن و 8 هزار تومان نرخ حباب در صدر لیست تقاضای بازار سکه و طلا هستند.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟