جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

یک مدیر موفق و خوب چه ویژگی‌هایی دارد
یک مدیر خوب باید بتواند قدرت بالایی در کنترل کردن امور داشته و در سازماندهی و رهبری، کارآمد و حرفه‌ای عمل کند.

اما ویژگی هایی شخصیتی یک مدیر موفق و خوب چیست؟

هنگامیکه بعنوان یک مدیر مشغول بکار شدید، این ویژگی های یک مدیر خوب را مد نظر داشته باشید. مواردی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند عملکرد خود را بهبود بخشیده و تعاملاتتان با دیگران را افزایش دهید. ویژگی های شخصیتی مطلوب، یک مدیر را به فردی تبدیل می‌کند که افراد می‌توانند دنبال رویش بوده و در ادامه احساس راحتی داشته باشند.

این ویژگی‌ها عبارتند از:

خود انگیزشی
یک مدیر موفق اگر نتواند به خودش انگیزه دهد، نمی‌تواند به سایر کراکنان نیز انگیزه دهد. خود انگیزشی، توانایی برای راه انداختن خود و پذیرفتن مسئولیت‌های بعدی است، که یک ویژگی شخصیتی مهم برای یک مدیر محسوب می شود.

صداقت و قابل اعتماد بودن
کارکنان به یک مدیر صادق اعتماد می‌کنند، زیرا می‌دانند که او شفافیت و صداقت ذاتی دارد. کارکنان باید بدانند که برای آن‌ها مبارزه خواهید کرد و به آنچه را که می‌گویید پایبند هستید

مثبت اندیشی
یک نگرش مثبت می‌تواند به ایجاد روحیه خوب در کارکنان کمک کند. نگرش مثبت می‌تواند الهام بخش دیگران بوده و به آن ها کمک کند احساس خوبی در مورد انجام کارها داشته باشند.

اعتماد بنفس
شما باید بتوانید با اطمینان تصمیم گرفته و به سایرین نشان دهید که قادر به تصمیم‌گیری‌های مفید هستید. اعتمادبنفس شما به دیگران سرایت و می تواند مفید باشد.

آرامش
به عنوان مدیر نمی‌توانید زمانی که فشار بر روی شماست استراحت کنید چراکه انجام وظایفتان اهمیتی ویژه دارند، از طرفی اگر توانایی حفظ آرامش خود را نداشته باشید قادر به تسلط برکار و کارکنان نخواهید بود. توانایی حفظ آرامش و انجام آنچه که باید انجام شود برای یک مدیر خوب ضروری است.

انعطاف پذیری
میزان مشخصی از انعطاف پذیری توسط یک مدیر مورد نیاز است، چرا که او ممکن است نیاز داشته باشد با شرایط در حال تغییر سازگار شود.

دانش و آگاهی از شغل
این دانش به شما در درک صنعتتان کمک می‌کند تا بتوانید به سوالات کارکنان و مشتریان پاسخ داده و کار خود را به شکل موثرتری انجام دهید.

تقسیم صحیح و عادلانه کارها
یک مدیر موفق می‌داند که بعضی وظایف باید به دیگران محول شود. شما باید بتوانید کارکنانی که خوب عمل می‌کنند را شناسایی و به آن ها وظایفی دهید که می توانند به موفق شدن پروژه کمک کنند.

سازمان دهی
برای اینکه یک مدیر خوب باشید، باید بتواید خوب سازمان دهی کنید. پیگیری پروژه ها، کارکنان و تکالیف را طوری انجام دهید که در اولویت آنچه که باید در کسب وکار اتفاق بیفتد قرار دارید.

ارتباط نوشتاری
یک مدیر خوب باید بتواند به صورت حرفه ای و با دستور زبان درست بنویسد و یا خود را در ایمیل و یادداشت ها بیان کند و تشکر کند.

سخنرانی در جمع
به عنوان مدیر موفق، شما باید بدانید چگونه به صورت عمومی صحبت کنید، کلمات خود را بیان و نظراتتان را، چه در یک مصاحبه، چه در مورد خطاب به کارکنان، به اختصار بیان کنید.

ارائه بازخورد سازنده
یاد بگیرید که چطور بازخوردتان را به شیوه‌ای که برای کارکنان و دیگران مفید است، فراهم کنید.

گوش دادن فعالانه
یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی، گوش دادن است. دقت کنید که به کارکنان، مافوق و مشتریان خود گوش دهید.

ویژگی های ارتباطی قوی
باید بدانید چطور روابط بین خود و کارکنان را مدیریت کنید و همچنین روابط بین افرادی که تحت کنترل شما کار می‌کنند را مدیریت کنید، همچنین باید بدانید چگونه روابط با سرپرست خود را گسترش دهید، و روابط بین افرادی که بالای شما و زیر دست شما در سلسله مراتب قرار دارند را هماهنگ کنید.

میانجی گری
اغلب، یک مدیر خوب باید بتواند بعنوان میانجیگر بین کارکنان باشد، مثلا بین یکی از کارکنان و یک مشتری، یا بین دو همکار عمل کند. با استفاده از ویژگی های میانجیگری خود، تکنیک های حل اختلافات را یاد بگیرید تا یک مدیر خوب باشید.

عضوی از تیم بودن
اگر می خواهید به عنوان یک مدیر موفق شوید، باید بتوانید به عنوان بخشی از یک تیم عمل کنید.مطمئن شوید که می‌خواهید با دیگران کار کنید.

احترام
اگر قرار است به عنوان مدیر احترام داشته باشید باید به کارکنان احترام بگذارید و این کاملا به شما بستگی دارد و بس.

همکاری
باید با همکاران و با تیم خود همکاری کنید. همچنین باید بتوانید با دیگران خوب کار کنید و درک کنید که چطور ایده ها و شخصیت ها را ادغام کنید.

ارزش قائل شدن برای کارکنان
یک مدیر خوب به کارکنانش کمک می‌کند احساس ارزشمندی کنند.کارکنان خواهان به رسمیت شناخته شدن توسط مدیران خود هستند.

تمرکز بالا
کلید موفقیت قابلیت تمرکز و توانایی تمرکز در یک دوره زمانی طولانی می‌باشد. به طور خاص، آن ها می توانند چندین پروژه را بلافاصله مدیریت کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز در زمان انجام می شود و با مشخصات مشتری (یا شرکت) تکمیل می شود.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟