شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

5 باور غلط در مورد واگذار کردن کارها
کارآفرینان، تاریخی طولانی و آشفته با واگذار کردن کارها دارند. برای ساختن تیمی کارآمد، باید در مهارت‌های رهبری و واگذار کردن صحیح کارها استاد باشید.‌

واگذاری کار به دیگران، یکی از حساس‌ترین کارهایی است که رهبران تیم‌ها می‌توانند انجام دهند. اما کسانی که نمی‌توانند کارها را به درستی واگذار کنند؛ معمولاً بیشتر از نیاز کار می‌کنند، خسته می‌شوند، ناامید می‌شوند و احساس می‌کنند که از آن‌ها هیچ حمایتی نمی‌شود.

ممکن است واگذار کردن کاری که به طور کامل بر آن کنترل دارید، برای شما دشوار باشد. اما اگر مهارت محول کردن کارها را به خوبی یاد بگیرید، نتایج بسیار بهتری حاصل خواهد شد.

چرا سازمان شما به مهارت «واگذاری کارها» نیاز دارد؟

واگذار کردن کارها باعث می‌شود تا بدون فشار زیاد و بی‌مورد به شما، مهارت‌های تک تک اعضای تیم و تعامل آن‌ها با یکدیگر افزایش یابد. علاوه بر این با استفاده از این مهارت، به کالبد سازمان خود انرژی بیشتری می‌دهید و بهره‌وری را بالا خواهید برد. همچنین شما با تمرکز بیشتر روی استراتژی‌ها و اهداف سازمان خود تمرکز خواهید کرد.

در ادامه به ۵ باور اشتباه در مورد مهارت واگذار کردن کارها می‌پردازیم. اگر با این مهارت مشکل دارید، بخش «شیوه‌ از بین بردن این باورها» می‌تواند برای شما مفید باشد.

۱. افراد من خودشان خیلی کار دارند

شما از این بابت که افرادتان مشغول کار هستند خوشحال هستید. اما از این که به آن‌ها کار بیشتری بدهید واهمه دارید؛ زیرا فکر می‌کنید که باعث نارضایتی و ناامیدی آن‌ها می‌شوید و ممکن است آن‌ها را از دست بدهید.

شیوه‌ از بین بردن این باور

اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید. بیشتر با تیم خود صحبت کنید. فرضیه‌سازی نکنید و از افراد خود بپرسید که آیا می‌توانند کار بیشتری انجام دهند یا خیر. معمولاً افرادی را خواهید یافت که می‌خواهند کمک کنند.

به عنوان یک مزیت دیگر، این اقدام باعث می‌شود که کمک کردن و کمک خواستن بین اعضای تیم رواج یابد.

۲. آن‌ها به خوبی من کارها را انجام نمی‌دهند

گرچه ممکن است این باور صحیح باشد؛ اما زمانی که می‌خواهید تیم شما باورتان داشته باشد، باید شما نیز به آن‌ها ایمان داشته باشید.

مدت خیلی زیادی در یک موقعیت خاص شاغل بوده باشید، قاعدتاً در آن کار حرفه‌ای شده‌اید. اما اگر به کسی باور نداشته باشید، نمی‌توانید تجربه‌ و دانش خود را منتقل کنید. بنابراین، از برون‌سپاری و واگذار کردن کارها عاجز خواهید بود.

شیوه‌ از بین بردن این باور

روی افراد سرمایه‌گذاری کنید. اعضای تیم شما باارزش‌ترین دارایی‌هایی هستند که دارید. تخصیص زمان برای ارتقای مهارت‌های آن‌ها، یک سرمایه‌گذاری بزرگ است.

شاید آن‌ها بار اول و یا حتی بار دوم و سوم نتوانند به خوبی کار را انجام دهند؛ اما نتایج این سرمایه‌گذاری تیمی راحت، مستقل و بسیار کارآمد خواهد بود که بسیاری از مشغله‌های شما را کم می‌کند. همچنین از پیشرفت مهارت‌های برخی از افراد تیم شگفت‌زده خواهید شد و دیدگاه‌های خیلی باارزشی از آن‌ها دریافت خواهید کرد.

۳. من سریع‌تر از بقیه آن را انجام می‌دهم

این باور نیز مشابه مورد قبلی است. این باور در ظاهر به دلیل مهارت بالای شما در انجام کارها درست است؛ اما اعتقاد راسخ به این مورد باعث می‌شود که نتوانید رشد کنید و بر روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنید. اگر در کاری متخصص هستید، باید آن را با افراد تیم خود به اشتراک بگذارید.

شیوه‌ از بین بردن این باور

اگر کنترل کامل یک کار را صرفاً برای اینکه سریع‌تر انجام شود، به دست بگیرید؛ فرصت سرمایه‌گذاری بر روی افراد و رشد بلندمدت فردی و سازمانی را از دست خواهید داد. بنابراین همانند مورد قبلی، روی افراد سرمایه‌گذاری کنید.

۴. اگر کاری را واگذار کنم، موقعیت شغلی خود را به خطر انداخته‌ام

زمانی که باعث رشد یکدیگر و به اشتراک‌گذاری کارها می‌شویم، نوعی ترس قدیمی وجودمان را فرا می‌گیرد. ترس از این که دیگر نیازی به کار ما نباشد. این ترس درونی باعث توقف فرآیند واگذار کردن کارها و رشد تیم می‌شود.

در حقیقت با سرمایه‌گذاری بر روی افراد، وقت شما آزادتر خواهد شد و شما این موقعیت را خواهید داشت که بیشتر یاد بگیرید و ارزش بیشتری کسب کنید.

شیوه‌ از بین بردن این باور

تجربه نشان داده است که تیم‌هایی با بازده بالا، به دلیل داشتن رهبران باانگیزه که به کارکنان خود اختیارات لازم را می‌دهند، موفق هستند.

حضور در یک تیم سازنده و پیشرو به این معنی نیست که به حضور شما نیازی نیست؛ بلکه نشان‌دهنده این است که حضور شما برای موفقیت آن حیاتی است.

تیم یا به عبارتی نحوه صحیح واگذار کردن کارها، مهم‌ترین کاری است که رهبر تیم می‌تواند انجام دهد.

۵. واگذار کردن کارها، کار بیهوده‌ای است

مدتی قبل بر سر استخدام یک دستیار جروبحث می‌کردم. من عقیده داشتم که استخدام فردی برای کاری که خودم بهتر آن را انجام می‌دهم، منطقی نیست.

اما مدتی بعد تشخیص دادم که استخدام یک دستیار لازم است. من به این نتیجه رسیدم که به اشتراک‌گذاری کارها و متمرکز شدن فعالیت‌ها، باعث رشد و بهبود کل سازمان می‌شود.

شیوه‌ از بین بردن این باور

اگر شما برخی فعالیت‌ها را بدیهی و ساده فرض کنید، متوجه اهمیت آن‌ها نخواهید شد. این فعالیت‌ها در کنار هم سازمان را می‌سازند. برای مثال هیچ دفتر کاری بدون یک برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر، ثمربخش نخواهد بود.

بنابراین ذهنیت خود را تغییر دهید. با انجام این فعالیت‌ها به اهمیت آن‌ها در سازمان خود پی خواهید برد.

چطور می‌توانید تغییر ایجاد کنید؟

این تغییر با این ذهنیت آغاز می‌شود که واگذار کردن کارها به معنای انجام دادن یا ندادن کارها نیست. واگذار کردن کارها یک مهارت است که به وسیله‌ آن، تیمی با بازده بسیار بالا خواهید ساخت.

همچنان که تلاش می‌کنید تا این مهارت‌ را بهتر بیاموزید؛ به 5 باور غلط ذکر شده هم توجه نمایید و سعی کنید از آن‌ها دوری کنید. ممکن است این فرآیند برای شما سخت و زمان‌بر باشد؛ اما بدانید که رشد در جایی خارج از محدوده‌ امن ما قرار دارد.

منبع: تکراسا
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟