شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رهبران کارآمد با داشتن چه عادت‌هایی به بهترین نتیجه می‌رسند؟
فکر کنید رهبران کارآمد چه خصوصیاتی دارند؟ چطور می‌توانیم بدون اینکه تمام کارها را به انجام برسانیم، بازدهی بالایی داشته باشیم؟

پربازده بودن به معنای این نیست که کار بیشتری انجام دهید. بلکه به این معناست که کارهای مهم‌تر، زودتر به نتیجه برسند. سه عادت رهبران کارآمد و پربازده به شما کمک می‌کند تمرکز بیشتری روی موضوعات پراهمیت‌تر داشته باشید.

اولویت خوبی برای انجام کارها دارند
برای کارآمد بودن نیاز به اولویت‌بندی درست دارید. بیشتر برنامه‌های to-do-list فعالیت‌های غیرضروری را در اولویت قرار می‌دهد. اما رهبران کارآمد این برنامه‌ها را به زباله‌دان می‌اندازند. این اپلیکیشن‌ها اولویت بیشتر را به کارهایی می‌دهد که باید سریع‌تر و زودتر تحویل داده شود. در حالیکه آن کاری مهم‌تر است که زمان صرف شده برای آن بازدهی بیشتری داشته باشد.

یک جایگزین مناسب برای برنامه‌های to-do-list می‌تواند لیست 80/20 باشد. این لیست بنا بر قانون پارتو ساخته شده و براساس آن، 20 درصد از تلاش شما باید نتیجه‌ای 80 درصدی به دست آورد.

قانون پارتو در محل کار هم اجرا می‌شود. بدین صورت که 80 درصد کارها را 20 درصد افراد انجام می‌دهند، یا 20 درصد نیروی فروش 80 درصد محصول را به فروش می‌رسانند. این قانون در خانه هم حکمفرما  است. برای مثال به کمد لباس‌هایتان نگاه بیندازید، 20 درصد لباس‌ها را 80 درصد مواقع می‌پوشید.

در یک کاغذ سفید از بالا تا پایین خط بکشید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. بالای سمت چپ کاغذ بنویسید «20 درصد» و بالای سمت راست بنویسید «80 درصد». اکنون تمام کارها و وظایفی که اهمیت بیشتری دارند را در بخش 20 درصد بنویسید و مابقی کارها را به سمت 80 درصد انتقال دهید.

با این تکنیک کارهایتان را اولویت‌بندی می‌کنید و بهتر می‌توانید کارهایی که اولویت بیشتری دارند را به انجام برسانید. مطمئن باشید با این روش 80 درصد کارهای مهم شرکت را به نتیجه می‌رسانید.

در موقعیت‌های سخت و پرفشار از سرعت خود کم می‌کنند
یک عادت رهبران کارآمد این است که وقتی فشار کاری زیاد می‌شود، کنترل و هدایت امور را از جایی آرام‌تر به عهده می‌گیرند. برای چنین کاری، رهبران مختلف روش‌ها و تکنیک‌های اجرایی متفاوتی را به کار می‌بندند؛ اما برخی اصول بین تمام آنها یکسان است.

اکثر آنها سعی می‌کنند قبل از اینکه شرایط بهم بریزد، زمان و فضایی آرام‌تر فراهم کنند. این زمان می‌تواند صبح زود یا قبل از رفتن به رختخواب باشد. نباید وقتی مشکلات بوجود می‌آید به دنبال زمان مناسب برای حل آنها بود؛ بلکه باید قبل از وقوع، زمانی را برای برنامه‌ریزی آنها در نظر بگیرند.

مورد بعدی این است که زمانی را برای آرامش خود و رفتن به جایی ساکت اختصاص دهند. این زمان‌ها، زمان استراحت 10 دقیقه‌ای بین کار نیست. رهبران کارآمد باور دارند این زمان‌ها برای تجدید روحیه و انرژی بسیار مفید است. یک رهبر موفق حداقل 30 دقیقه در هر روز برای بررسی دقیق مسائل در نظر می‌گیرد.

استراتژی ساده‌ای برای مقابله با اتفاقات پیش‌بینی‌نشده دارند
یکی از مواردی که رهبران موفق و کارآمد را از دیگران متمایز می‌کند، نحوه واکنش آنها به شرایط بد و نامطلوب است. خیلی از افراد باور دارند اتفاقات روز روی دستاوردهای شما نتیجه می‌گذارد.

یعنی اگر اتفاق‌های خوبی رخ دهد نتیجه خوب است. در غیر این صورت، نباید انتظار نتیجه‌ی مطلوبی را داشته باشید. به این معنا که اگر اتفاق بدی بیفتد، هر چقدر هم مدیریت کنید شرایط به ضرر شما تمام خواهد شد.

مردم باور دارند آب و هوا، اقتصاد یا رفتار مردم را نمی‌توانیم کنترل کنیم. اگر فکر کنیم چنین اتفاقاتی روی نتیجه‌ی کار ما تاثیر می‌گذارد، در زندگی بازنده‌ای بیش نخواهیم بود.

یک رهبر کارآمد می‌داند اگر در مقابل اتفاقاتی که تحت کنترل او نیست، واکنش‌های درست نشان دهد؛ قطعا می‌تواند نتایجی به دست آورد که او را از بازنده بودن دور می‌کند.

این همان اصل موفقیت رهبران کارآمد است: اتفاقات+واکنش‌ها=نتایج. بر همین اساس، رهبر و اعضای تیمش وقتی اتفاقاتی خارج از کنترل رخ می‌دهد، با تمرکز روی واکنش‌های صحیح، بهترین نتیجه را به دست خواهد آورد.

رهبرانی که این اصل را دنبال می‌کنند، پاسخ‌های خوبی برای هر مساله‌ای که با آن مواجه می‌شوند دارند و در بدترین شرایط نیز می‌توانند نتیجه مثبت و موثری به دست آورند.

در پایان ...
آیا می‌خواهید به یک رهبر کارآمد و فوق‌العاده تبدیل شوید؟ پس به دنبال تغییر عادت‌های خود باشید. برای این کار تمرین کنید، روی اولویت‌بندی‌هایتان تمرکز کنید. سرعت‌تان را پایین بیاورید و برای هر موقعیت واکنش متفاوتی از خود نشان دهید.

منبع: یوکن 
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟