جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

روش های کاربردی برای تصمیم گیری در مدیریت کسب و کار
مدیریت یک کسب و کار همواره با چالش های مختلفی رو به رو است و تصمیم گیری در این چالش ها بسیار مهم و حیاتی است .اما سوال اینجاست که چگونه می توانیم بهترین تصمیم را بگیریم با این آگاهی که این تصمیمات بر آینده کسب و کارتان تاثیر گذار خواهد بود.

در این مقاله با روش های دوری از مشکلات تصمیم گیری در مدیریت آشنا می شوید . به خاطر داشته باشید گرفتن تصمیمات بهتر و سریعتر شما را در کسب نتیجه و دوری از مشکلات کمک شایانی میکند. در ادامه بایوکن همراه باشید.

1 - نگاهتان به مشکلات را عوض کنید

زمانی که مشکلات پیش می آید کمی رو به عقب قدم بردارید و علت به وجود آمدن آن مشکل را از زوایای مختلف بررسی کنید. با این روش شما مطمئن می شوید مشکل را از تمام زوایا دیده اید و هیچ چیز از چشمان شما پوشیده نشده است.سعی کنید از سه زاویه مختلف به مشکل فکر کنید

2 - تمامی تصمیمات باید مبتنی بر مدارک و شواهد باشد

هدف از تصمیم گیری بر پایه شواهد این است که به جای تصمیم گیری مبتنی بر اعتماد بر علایق شخصی و احتمالا تصمیم گیری و قضاوت به شیوه همیشگی بهتر است با استناد به مدارک مدیریت لحظات مهم تصمیم گیری را انجام دهید و به تجربه های قبلی خود در سایر شرکت ها و شرایط دیگر توجهی نداشته باشید

روش های زیر به شما کمک میکند تصمیمات مبتنی بر شواهد بگیرید:

جدیدترین اطلاعات درباره آن مسئله را جمع آوری کنید و از آنها برای تصمیم گیری استفاده کنید

سعی کنید با احساس خود نسبت به موضوع وارد چالش شوید.از خودتان بپرسید آیا شواهدی برای اثبات وجود دارد؟

زمانی که اقداماتی پیشنهاد می شود ببینید آیا پشتوانه اطلاعات قوی درآن رابطه وجود دارد یا خیر

3 - وضعیت فعلی را به چالش بکشید

اکثر مردم به جهت راحتی تمایل دارند وضعیت فعلی خود را حفظ کنند ولی شما در لحظات مهم تصمیم گیری می توانید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا می توان روش های جدیدی را به کارهایمان اضافه کنیم یا نه؟ تمام گزینه های پیش رو را به صورت واقعی بررسی کنید و در تخمین های مالی و زمانی را به درستی بزنید.

به عنوان مثال اگر از نو شروع کنید آیا از همان روش های قبل استفاده میکنید؟ آیا در همان نمایشگاه شرکت میکنید؟ آیا همان روش های بازاریابی قبلی را انتخاب می کنید؟سعی کنید اطلاعات کامل و تکمیلی را در این خصوص به دست آورید.

4 - با دیگران مشورت کنید و دیدگاههای آنها را نیز جویا شوید اما در نهایت به خودتان اعتماد کنید

این عادت را در خود نهادینه کنید که با دیگران مشورت کنید و نظراتشان را بپرسید.اجازه بدهید ذهنتان باز شود و دیدگاههای مختلف را جمع آوری کنید. از نظرات کارمندان خود استفاده کنید.

روشی را پیدا کنید که کارمندان شما نظراتشان را به اشتراک بگذارند. اجازه بدهید کارمندان شرکت در موضوعات داخل شوند و فضایی به وجود بیاید که هم بتوانند به صراحت صحبت کنند حتی زمانیکه از شنیدن حقایق ناخوشایند ناراحت می شوید.

از مشکلات نترسید و با آنها روبه رو شوید. قبل از اینکه با دیگران درباره مشکلات موجود صحبت کنید حتما آنها را بررسی کامل کنید به این ترتیب قطعا دیگران بر شما چیره نخواهند شد و از دیگران بخواهید به بررسی های شما موضوعات جدیدی را اضافه کنند.

5 - قبل از اقدام باید ریسک تصمیم هایتان را بررسی کنید

قبل از هرگونه اقدامی باید این مسئله را به خودآموزش دهید که ریسک تصمیاتتان را بررسی می کنید. در زمان تصمیم گیری باید از خود بپرسید  اگر من تصمیم اشتباهی گرفتم چگونه از آن مطلع شوم؟ به عنوان مثال چنانچنه برای کاهش هزینه ها تصمیم به تعویض شرکت ارسال کننده کالای خود گرفته اید به این مسئله فکر کنید که چگونه می توانید مطمئن شوید تصمیمتان اشتباه نبوده است؟

آیا تعداد شکایت مشتریان از تاخیر در تحویل محصول بیشتر شده است؟ پس از گذشت سه ماه آیا در هزینه ها صرفه جوبی شده است؟ آیا خدمات دهی تامین کننده جدید باعث رضایت کارمندان مسئول شرکت است؟ در این حالت شاید مجبور  شوید ارسال کالا از طریق آن شرکت را متوقف به به شرکت دیگری برای ارسال کالاهایتان مراجعه کنید. 

تمامی موارد بالا یک مدل تمرینی است که می تواند عواقب یک تصمیم را برای شما آشکار کند می توانید با در نظر گرفتن این اشکالات اقداماتی برای دوری از آنها انجام دهید.حتی بهترین طرح ها هم ایراداتی دارد ولی شما باید درصد خطا را به حداقل برسانید.تمامی مدارک را بررسی کنید و بدانید میزان فعالییت و هزینه های لازم برای انجام تصمیمتان را به خوبی بررسی کرده اید.

6 - از تصمیمات اشتباه گذشته به سرعت بگذرید

نباید تصمیم جدیدتان توجیه کننده تصمیم های قبلی باشد.با این مدل تصمیم گیری دیگر وقت و هزینه هایتان صرف حل مشکلات گذشته نمی شود. وظیفه شما در مقطع کنونی پذیرفتن مشکلات و گذر از آنها است. زمانی می توانید تصمیم منطقی بگیرید که اطلاعات کامل در دسترس شما باشد.

برخی اوقات بنا به شرایط باید بپذرید بهترین تصمیم را در شرایط قبل گرفته اید فقط در حال حاضر باید آن را مجدد بررسی کنید که ببینید آیا باید تصمیم بهتری میگرفتید یا خیر. کارمندان خود را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اطلاعات تصمیم گیری کنید.تنها به نتایج اکتفا نکنید زیرا این موضوع باعث تشویق کردن کارمندان به ادامه اشتباهاتشان می شود. صداقت با خودتان را فراموش نکنید.

قبل از هرگونه تصمیم گیری جدید انگیزه های خودتان را بررسی کنید . با خود صادق باشید. ببینید به دنبال تایید ایده خود هستید یا می خواهید به درستی شرایط موجود را نقد کنید؟

مطمئن باشید اگر انگیزه های خودتان را بشناسید می توانید پیروز شوید و بهترین راه حل را برای کارتان پیدا کنید ، قاطعیت داشته باشید و سریعا این مراحل را اجرا کنید.

منبع : یوکن


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟