جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

روش‌هایی برای انتخاب بهترین و تأثیرگذارترین نام برند
اولین قدم برای راه اندازی هر کسب و کار ی این است که بهترین نام را برای برند تان انتخاب کنید. امروزه کمتر کسی برای شرکت و کسب و کار خود نام خانوادگی‌اش را انتخاب می‌کند. برای انتخاب بهترین نام برای برندتان باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید.

اختراع یک نام جدید

صاحبان کسب و کار یا افراد متخصص در حوزه‌ی مشاوره برندینگ، نام‌هایی را از خود اختراع می کنند که تاکنون در هیچ لغت نامه‌ای دیده نشده است. نام شبکه اجتماعی توییتر بهترین مثال برای این نوع نام‌گذاری است.

مزایا:

افراد هیچ پیشینه‌ی ذهنی از این نام‌های جدید ندارند و این مسئله سبب می شود تا صاحبان کسب و کارها قدرت شکل دهی روانی و کنترل بر مفاهیم موردنظر خود را به کمک این واژه‌ها نسبت به مخاطب داشته باشند.

این لغات جدید هستند و به همین خاطر نیاز به رقابت با دیگر نام‌های تجاری در زمینه نشانی صفحات اینترنتی و ... ندارند.

معایب:

به دلیل این که نام جدید هیچ پیشینه‌ی ذهنی ندارند و می تواند امکان نظارت و شکل دهی به مفاهیم مختلف را در اختیارمان بگذارند اما از طرفی ممکن است این مسئله دردسرساز شود و انتظاری که از انتقال پیام در برندسازی مدنظرتان است، به طور کامل در مخاطب اعمال نشود.

برای این که چنین نام‌هایی به‌یادماندنی و تأثیرگذار باشد، باید تلاش زیادی کنید.

اگر می خواهید برای بازاریابی و برندینگ خود تلاش و هزینه زیادی به کار بگیرید، چنین نام‌هایی می تواند مفید و مؤثر باشد. پس در فرآیند بازاریابی خود، برنامه‌ی ویژه‌ای برای جا انداختن مفاهیم موردنظر برند خود در نظر بگیرید.

اگر این توان را در خود می بینید، نام برندی بسازید که تا پایان عمر باقی می ماند و به بخشی از لغات رایج و روزمره مردم تبدیل می شود؛ مانند پپسی، تاید و ...

انتخاب نام کلی و عمومی

این نوع روش نام‌گذاری، برخلاف مورد قبلی توضیح کاملی درباره‌ی محصول و خدمات می دهد. این بدین معناست که انتخاب نام برند بر اساس واژه‌های قابل لمس و شناخته شده انجام می گیرد؛ مانند شرکت بیمه عمر و ...

مزایا:

این نام برند برای مخاطب قابل درک است و هیچ رمز و رازی ندارد. انتخاب چنین نام برندی خیلی سخت و زمان بر نخواهد بود.

معایب:

به دلیل این که نام برند ملموس و واضح است، ممکن است کسب و کار مذکور نتواند هویت و امکانات خاص خود را در قالب چنین نامی به مخاطب نشان دهد. علاوه بر آن، تصویری که از این نام برند در ذهن مخاطب وجود دارد، به سادگی قابل تغییر و اصلاح نیست.

انتخاب واژه‌های ترکیبی

این نام برند از ترکیب واژه‌های عمومی و جدید تشکیل می شود و نقش مهمی در شکل گیری هویت برند دارد؛ مانند مسترکارت.

مزایا:

قطعا با شنیدن نام برند متوجه می شوید کسب و کار موردنظر در چه زمینه‌ای فعالیت دارد. برای مثال، نام مسترکارت به شما می گوید با نوعی کارت برای پرداخت‌های مختلف مواجه هستید.

معایب:

این نوع نام برند محدودیت‌هایی برای توسعه‌ی کسب و کارتان ایجاد می کند؛ مثلاً اگر کسب و کاری بخواهد فعالیت‌های خود را توسعه دهد و محصولات و خدمات جدیدی به دست مشتریان برساند، نام برند قبلی مشکل ساز خواهد شد.

اگر کسب و کارتان در حوزه‌ی مشخصی فعالیت دارد و می‌خواهد همیشه در این حوزه بدون تغییر باقی بماند، انتخاب این نوع از نام برند بسیار مناسب است؛ اما با ارائه محصولات و خدمات مختلف با مشکل رو به رو خواهید شد.

بازی با واژه‌ها

برخی نام برندها با واژه‌ها بازی می کند و با افزودن پسوندها و پیشوندهای مختلف، نامی جدید و جالب تولید می شود.

مزایا:

این نوع نام برند برای مخاطب قابل فهم هستند، به هویت سازی برای برند خدشه‌ای وارد نمی کند و اجازه می دهد برندینگ با خلق نامی متفاوت و خاص در مسیر درستی قرار بگیرد.

معایب:

گاهی بازی با واژه‌ها برای ساخت نامی جدید سبب می شود درصد ترافیک و بازدید کسب و کار در میان جستجوهای اینترنتی با مشکل مواجه شود. تغییر برخی حروف در نام برند برای ابراز خلاقیت نزد مخاطب ممکن است با اشتباهات تایپی و نوشتاری همراه شود و دسترسی به مخاطب را مشکل ساز کند.

اگر می خواهید در انتخاب نام برند از ترکیب واژه‌ها استفاده کنید، نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید تا به نتایج خوبی برسید. برای مثال، فلیکر که انتشار دهنده تصاویر و ویدئوها در سطح اینترنت است، با استفاده از این روش انتخاب نام برند و بازی با حروف دو واژه‌ی فیلم و Camera یعنی دوربین به نام برند خوبی دست یافته است.

انتخاب نام برند اختیاری

این نوع نام‌ها به سلیقه‌ی صاحب کسب و کار مربوط است و شاید هیچ ارتباطی با محصول و خدمتی که ارائه می دهید، نداشته باشد. برای مثال، اپل را در نظر بگیرید. اگر دقت کنید، هیچ رابطه‌ای میان محصولات این شرکت و نام اپل وجود ندارد.

در برخی موارد نامی که هیچ ارتباطی با محصول و کسب و کار ندارد، پیامی هم سو با کاربرد محصولات در اختیار مخاطب می‌گذارد، مانند جگوار با هدف انتقال مفهوم سرعت.

مزایا:

این نام تجاری می تواند منحصر به فرد باشد و اگر هم راستا با سلیقه و علاقه‌ی مخاطب باشد، توجه و اشتیاق او را برای خرید بر می انگیزد.

معایب:

قطعاً برای جا انداختن محصول در ذهن مخاطب یا پیدا کردن نام دامنه‌ی مناسب برای وب سایت با چالش مواجه خواهید شد؛ مثلاً محصولی که هیچ ارتباطی به میوه جات ندارد، هلو نامیده شد. این نوع نام‌ها با این که خیلی خاص هستند اما در رساندن شما به مخاطب و موضوع دسترسی کمی چالش برانگیز هستند.

اگر نام کسب و کارتان سیب باشد و محصولی الکترونیکی تولید می کنید، دسترسی مخاطب به وب سایت یا برقراری ارتباط با نامتان کمی سخت و زمان بر خواهد بود.

انتخاب نام برند همانند طراحی لوگو بخش مهمی از هر کسب و کاری است که باید به‌درستی انجام شود، زیرا اگر نام مناسبی برای برندتان انتخاب نشود آسیب‌های زیادی در کمینتان خواهد بود. پس بنا بر سلیقه، نوع کسب و کار و شناسایی مخاطبان خود در انتخاب بهترین نام برند اقدام کنید.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟