چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

گزارش بازار محصولات پتروشیمی؛ هفته سوم اسفند 1399

کمین قیمت های جهانی و اُفت 11 هزار تنی معاملات

کمین قیمت های جهانی و اُفت 11 هزار تنی معاملات
بازار در حال رسیدن به روزهای پایانی سال است و کاهش 10 هزار و 782 تنی معاملات نشان می‌دهد بازیگران بازار، در حال بالا بردن پرچم های سفید هستند.

به گزارش ویکی پلاست، این هفته، علی رغم اینکه عرضه ها بالای مرز 90 هزار تن بود، ولی تقاضا، با 77 هزار و 527 تن، اُفت قابل توجهی نسبت به هفته قبل داشت. معاملات هم از 72,076 تن هفته قبل، به 61,294 تن رسید.

بورس کالا برای این بی میلی خریداران یک کارت جدید رو کرد و در روز دوشنبه به خریداران PVC و در روز سه شنبه به خریداران پلی اتیلن فرصت داد تا بعد از ساعت 15:30، بدون اعمال سقف سهمیه بهین یاب، محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند. ولی به رغم این تصمیم هم، نتیجه معاملات، تفاوت زیادی نداشت.

قیمت‌های جهانی، مثل هفته‌ی قبل، این هفته هم تأثیر زیادی بر قیمت های پایه گذاشت و به جز ABS و گروه سوپانسیون PVCها، سایر کالاها با رشد قابل توجهی روبرو شدند.

سبک خطی 3,428، سنگین اکستروژن مشکی 3,357 و پ پ های نساجی و شیمیایی 4,360 تا 4,390 تومان بیشتر از هفته قبل قیمت گذاری شد و از نظر میانگین درصد رشد، قیمت های پایه‌ی این هفته، رتبه هفتم بیشترین افزایش در 49 هفته اعلام قیمت را به خود اختصاص داد.

خروج آرام خریداران از بورس و بازار در حالی بود که افزایشی شدن قیمت های جهانی، از پنجشنبه هفته قبل باعث رشد قیمت ها شده بود و انتشار قیمت های پایه و تأثیر چشمگیر قیمت های جهانی در تغییرات باعث شد تا روز دوشنبه، قیمت ها افزایشی باشند ولی اُفت رقابت ها در بورس کالا و انجام معاملات با قیمت پایه، قیمت های بازار را پایین کشید.

دوشنبه‌ی این هفته اتفاق مهمی در بازارهای جهانی نفت، رخ داد. نفت در روز گشایش بازار به بالای مرز 71 دلار رفت. حمله موشکی یمن به عربستان و مورد اصابت قرار گرفتن آرامکو، قیمت برنت را تا 71 دلار بالا برد ولی در روزهای بعد و اعلام عدم خسارت توسط عربستان از یک سو و بالا رفتن ارزش دلار، قیمت نفت را کمی متعادل کرد و به 68 دلار برگرداند.

البته خبرها از بازارهای جهانی محصولات پتروشیمی همچنان نشان دهنده صعود قیمت هاست و باید تا انتشار نشریه معتبر، منتظر میزان تغییرات نسبت به هفته قبل ماند.

هر چه قیمت های جهانی روی مدار صعود هستند، در مقابل، نیما نزولی است. میانگین هفتگی دلار نیمایی برای قیمت های 17 اسفند، 23,732 تومان بود و از یکشنبه تا چهارشنبه (20 اسفند) دلار نیمایی 232 تومان کاهش یافته است. بر اساس جهت گیری میانگین روزانه که تا 22,700 تومان هم کاهش یافت می توان انتظار داشت میزان کاهش نیما در آخرین اعلام قیمت پایه سال 1399، قابل توجه باشد.

دلار صرافی ملی هم با نزدیک شدن به روزهای پایان سال، شتاب خود برای کاهش را بیشتر از قبل کرده و قیمت پایانی آن 422 تومان، کمتر از هفته قبل است. آخرین قیمت دلار در صرافی ملی، 24,237 تومان است و آن طور که روند هفتگی اسفند نشان می دهد احتمالا هدف‌ صرافی ملی برای نرخ پایان سال دلار، کانال 23 هزار تومان است.

ارزش معاملات این هفته محصولات پلیمری در بورس کالا، 2 هزار و 87 میلیارد تومان است که این رقم، 308 میلیارد تومان کمتر از هفته قبل است. بیشترین افزایش در معاملات این هفته، مربوط به گروه PVC است که 3 هزار و 40 تومان بیشتر از هفته قبل بود. در مقابل، سبک خطی با 3 هزار و 410 تن کاهش نسبت به هفته گذشته، 4 هزار و 580 تن معامله شد.

مقایسه عرضه، تقاضا و معاملات هفته دوم و هفته سوم اسفند 1399

مقایسه هفتگی عرضه، تقاضا و معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ابتدای امسال تا هفته سوم اسفند 1399

میزان معاملات هفته سوم اسفند ماه : 61.294 تن

مقایسه فروش دلارصرافی و میانگین هفتگی دلار نیمایی از ابتدای امسال تا 20 اسفند  1399


 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟