جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

10 راهکار ایجاد روابط مثبت بین همکاران
اعضای واقعی یک شرکت که برای دستیابی به اهداف آن تلاش می‌کنند، دارایی‌های اصلی آن شرکت هستند. برای هر عضو تیم بسیار مهم است که اهداف متمرکز را در سطح فردی و در سطح سازمانی حفظ کند. با حتی کوچکترین اختلاف بین دو کارمند، کل تیم ممکن است صدمه ببیند و منجر به کاهش سرعت پیشرفت کل سازمان شود.

به عنوان انسان، هر یک از کارکنان معمولاً نظرات متفاوتی دارند و مایل‌اند اهداف شخصی خود را برآورده کنند، درست همان‌طور که اهداف شرکت را برآورده می‌کنند.

بنابراین روابط کاری میان کارکنان باید دوستانه و صمیمانه باشد. این امر به اعضای یک تیم کمک می‌کند تا به عنوان هم گروهی به صورت کارآمد کار کنند. نتیجه نهایی آن نیروی کار توانمند است که برای دستیابی به دستاوردهای موفقیت سازمان آمادگی دارد.

بیابید به برخی از راه‌های ایجاد روابط مثبت در کار و کمک به کارکنان برای همکاری با هم به عنوان یک تیم نگاهی بیندازیم:

 
1. به زمان همکار خود احترام بگذارید

صرف نظر از دامنه خاص یا سازمانی که در آن فعالیت می‌کنید، هر عرصه مستلزم انجام کارهای مختلف توسط کارمندان است. در سازمان، مجموعه‌ای از وظایف وجود دارند که باید با سرعت خاص و در یک دوره زمانی مشخص انجام شوند.

گاهی اوقات ممکن است یک توالی برای عملیات و فرآیندها وجود داشته باشد، به طوری که فرایند بعدی در توالی می‌تواند انجام شود.

بعضی از فرایندها بر عملکرد یک عضو خاص از تیم بستگی دارند، به طوری که اعضای دیگر می‌توانند مراحل بعدی را دنبال کنند. هدف نهایی با این برنامه ریزی این است که کار باید به موقع تکمیل شود و نباید در مهلت مقرر که برای تکمیل کار تعیین شده‌اند، تأخیری به وجود بیاید.

بنابراین، در شرایطی که شما دارای وظیفه‌ای هستید  که افراد دیگر تحت تأثیر اقدامات و عملکرد شما هستند، ضروری است که به زمان و تلاش آن‌ها احترام بگذارید و اطمینان حاصل کنید که کار خود را به موقع به پایان می‌رسانید.

در عین حال، به یاد داشته باشید هنگانی که دیگران به کمک شما نیاز دارند باید خودتان را در دسترس قرار دهید. در نهایت، هدف این است که اطمینان حاصل کنید کار در انتظار نماند و شما مانند یک فرد حرفه‌ای وظیفه‌‌ی به پایان می‌رسانید.

2. در شبکه‌های اجتماعی با احتیاط عمل کنید

با روند افزایشی فضای دیجیتال، ایده ارتباط با همسالان و همکاران خود در شبکه‌های اجتماعی ایده‌ای معمول است. اگر چه انجام آن ضرری ندارد اما، لازم است هنگام ایجاد این ارتباطات احتیاط کنید.

دلیل آن این است که یک حرکت اشتباه می‌تواند شهرت شما را مختل کند و به  همکارانتان تصوری نادرست از شما بدهد.

بهتر است قبل از برقراری این ارتباطات سیاست شبکه‌های اجتماعی سازمان خود را بررسی کنید. اگر چنین سیاست‌هایی باعث محدودیت ارتباط همکار می‌شود، باید به آن‌ها احترام بگذارید.

3. ارتباط کلیدی است

ارتباطات اساساً یکی از کلیدهای حیاتی است که بر روابط شما با همسالان و دیگر کارکنان اثر می‌گذارد. بر نقش ارتباط مؤثر نمی‌توان به اندازه کافی تأکید کرد.

این امر در دستیابی به اهداف همکاری در یک سازمان و انجام کارهایی که در رسیدن به موفقیت ضروری هستند به شما کمک خواهد کرد.

با این وجود، در زمینه‌ی ارتباطات خطر بزرگی وجود دارد. به عنوان بخشی از طبیعت انسان، آسان است فرض کنیم که شخص پیش روی  ما منظور از آنچه می‌گوییم را درک کرده است اما ممکن است همیشه این اتفاق نیافتد.

بنابراین بازخورد گرفتن مهم است. این به شما کمک می‌کند متوجه شوید که آیا پیام شما به شیوه‌ای که در نظر داشتید منتقل شده یا خیر. اگر پیام به گونه پیش بینی شده به فرد مورد نظر نرسیده باشد، اقدامات اصلاحی باید انجام شوند.

ارتباطات ضعیف منجر به اضافه شدن استرس و عدم اعتماد میان کارمندان می‌شود. گاهی اوقات  این امر باعث می‌شود پیام‌های مهم به درستی انتقال نیابند، که منجر به آشفتگی در کل سازمان خواهد شد.

به منظور اجتناب از سردرگمی و سوء تفاهم، به صورت رسمی ارتباط برقرار کنید. بنابراین، برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا هر کانال رسمی ارتباطی، راهی مناسب برای برقراری ارتباط است تا همه چیز واضح باشد. در صورت بروز هر گونه اختلاف، این گونه ارتباطات به شما کمک می‌کند  بتوانید به کلام خود ارجاع کنید.

4. بازخورد مهم است

گرفتن بازخورد از سوی دیگران به اندازه‌ی دادن آن اهمیت دارد. این فقط شما نیستید که نیاز به  دریافت بازخورد دارید، بلکه همسالان شما نیز، به منظور درک چگونگی عملکردشان به آن نیاز دارند.

بازخورد شما به دیگران کمک خواهد کرد در کار خود پیشرفت کند همان‌طور به شما کمک می‌کند در کارتان پیشرفت کنید. دادن بازخورد سازنده به همکارانتان در زمان مناسب و به شیوه‌ای مناسب به آن‌ها کمک می‌کند تا پیشرفت کنند و در نهایت به موفقیت سازمان منجر می‌شود.

اگر بازخوردی که در مورد همکارانتان به آن نیاز دارید را ارائه دهید. همکاران شما مجبور می‌شوند نظراتتان را ارزیابی کرده و به آن توجه کنند.

5. مبادی آداب باشید

سلام و احوال پرسی با یک همکار می‌تواند آنقدر عادی به نظر برسد که ممکن است تعجب کنید چگونه در این فهرست قرار دارد. با این حال، تا زمانی که ما در مورد راه‌های ایجاد یک محیط کاری مثبت صحبت می‌کنیم، این مورد را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

ممکن است از اثر سلام و احوال پرسی صمیمانه شگفت زده شوید. متواضع بودن هیچ ضرری ندارد حتی اگر در مقابل آن چیزی دریافت نکنید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید اعتماد همکاران خود را به دست آورید، باید تماس چشمی برقرار کنید. این امر زیرساخت های لازم برای ایجاد یک تیم توانا را فراهم خواهد کرد.

6. تعارف نکنید

در حالی که در محل کار هستید، قبول کنید که هرگز رفتاری که در خانه با شما می‌شود‌ در محل کار نخواهد شد. هیچ کس در محل کار خود از خواب بیدار نمی‌شود تا خود را در اختیار شما قرار دهد یا به طور مداوم به سؤالات شما پاسخ دهد. با این حال، ممکن است شرایطی به وجود بیاید که نیاز به کمک و مشاوره داشته باشید.

در این سناریو، سعی کنید اطلاعاتی درباره سؤالتان جمع آوری کنید، مثلاً راهنمایی‌هایی دریافت کنید یا از طریق اینترنت اطلاعاتی در مورد این سؤال به دست بیاورید.

 هنگامی‌که با شک و تردید به فردی برای پرسیدن سؤال نزدیک می‌شوید، همراه با اطلاعاتی که جمع کرده‌اید، آن‌ فرد از تلاش شما برای پیدا کردن جواب قدردانی خواهند کرد.

این باعث می‌شود که هنگام پاسخ به سؤالاتتان و کمک در دستیابی به اهداف یا وظایفتان احساس مهم بودن کنند.

 7. با همه یکسان برخورد کنید

به عنوان‌‌ عضو تیم، این کار شما نیست که مشخص کنید چه کسی بهتر است و چه کسی نیست. سیاست‌های سازمانی می‌تواند یک بازی مرگبار  باشد و تا زمانی که شما یک بازیکن حرفه‌ای نیستید، نباید خودتان را در وضعیتی قرار دهید که تصویرتان را تیره می‌کند.

شایعه پراکنی به هیچ وجه نباید انجام شود و باید به هر نحوی از انجام آن اجتناب کنید.  به شیوه‌ای فروتنانه رفتار کنید و حتی اگر کسی تلاش کرد شما را به چنین مکالمه‌ای بکشاند، با احترام از آن اجتناب کنید. هر کاری انجام دهید تا خودتان را از این وضعیت بیرون بکشید.

در حالی که صحبت کردن پشت سر دیگران  ممکن است در ابتدا به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده به نظر برسد، قطعاً در آینده به ضررتان تمام خواهد شد.

همچنین، عاقلانه است به یاد داشته باشید که هیچ کس در سازمان دائمی نیست. افراد و همچنین سمت‌شان تغییر می‌کند. بهتر است که نظرات شخصی خود را در مورد دیگران در سرتان نگه دارید.

تا زمانی که با همه به صورت یکسان رفتار می‌کنید، خود را در یک محیط کاری مثبت خواهید دید.

8. اشتباهاتتان را بپذیرید

اشتباهات اتفاق می‌افتد و یکی از حقایق قابل توجه در مورد اشتباهات این است که آن‌ها می‌توانند توسط هر کسی انجام شوند. عاقلانه‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اشتباهاتی که انجام داده‌اید را بپذیرید.

تقصیر را گردن دیگران انداختن نه تنها نام همکاران بلکه نام شما را نیز تضعیف می‌کند. اشتباهات خود را بپذیرید و به راه حل‌هایی برای حل آن‌ها فکر کنید. برای یک رابطه مثبت با همکارانتان، باید این خصوصیت را در خود ایجاد کنید.

9. یاد بگیرید مسئولیت قبول کنید

محول کردن بخشی از وظایف خود به دیگران هنگامی که کارتان بسیار زیاد است امری ضروری تلقی می‌شود. با این حال، هنگامی که  وظیفه‌ای به شما سپرده می‌شود، باید سعی کنید آن را به عنوان مسئولیت خود قبول کرده و از سپردن آن به شخصی دیگر اجتناب کنید.

انجام ندادن وظایف خود فقط باعث ایجاد یک دیوار بین شما و همکارانتان می‌شود و حتی  ممکن است شروع به اجتناب از برقراری ارتباط با شما کنند. هنگامی که در یک تیم کار می‌کنید، وظیفه شما همکاری و ایجاد یک رابطه کار مثبت با هم تیمی‌های خود است.

10. در یک روال پیگیری شرکت داشته باشید

به عنوان بخشی از یک تیم، لازم است که این واقعیت را بیان کنید که شما به اعضای تیم خود توجه دارید و همچنین برای رسیدن به اهداف تعیین شده توسط تیم، آماده هستید.

هر زمان که این فرصت را داشتید، از  همکاران در مورد عملکرد خود بپرسید و ببینید که آیا آن‌ها فکر می‌کنند باید چیزی را بهبود ببخشید یا خیر.

 برای تغییر و بهبود همیشه آماده باشید. خود را مسئول و مایل به یادگیری نشان دادن بسیار به نفعتان خواهد بود.

 کلام آخر

روش‌هایی که معرفی شد تنها برخی از راه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها اعضای تیم می‌توانند روابط مثبت کاری در میان خود ایجاد کنند و به سازماندهی و رسیدن ارتفاعات جدید دست یابند. این نگرش بهترین راه برای دستیابی به موفقیت کلی در سازمان و ایجاد محیطی با اطمینان و صداقت در میان کارمندان است.

منبع: یوکن


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟