شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

10 خصیصه کارآفرینان موفق
همه‌ی کارآفرینان از یک طرح مشابه استفاده نمی کنند و به یک شکل نیستند، آنها از مکان های مختلف شروع به کار می کنند، دارای فرهنگ وتربیت متفاوتی هستند، در سطح های مختلفی از جامعه زندگی می کنند و حتی درآمد و تحصیلات متفاوتی دارند.

درست است که کارآفرینی به شکل های مختلفی وجود دارد اما یک چیز در همه ی آنها مشترک است، آن هم این است که کارآفرینان موفق از 10 ویژگی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، برخوردار هستند.

1. با عزم و اراده بودن

زمانی که شما تصمیم می گیرید یک کارآفرین باشید، باید برای خودتان هدف های مشخصی را تعیین کنید. بزرگ کردن کسب و کار، فروش بیشتر و استخدام کردن کارمندان بیشتر، نیاز به تعداد زیادی هدف کوچک دارد تا بتوانید با اجرا کردن آن ها موفق شوید.

این حجم کار و چالش های بسیاری که وجود دارد، باعث می شود بسیاری از افراد به سمت کارآفرینی  نروند. شما  قبل از شروع کار باید تمام مراحل کارتان را تعیین کنید تا بتوانید موفق شوید. اگر اینگونه نباشد مطمئن باشید با فشار کاری زیادی روبه رو می شوید.

2. از ریسک کردن نترسید

بسیاری از کارآفرینان موفق ریسک های بسیاری را انجام داده اند؛ بیشتر افراد زمانی که کلمه ریسک را می شنوند ، فقط به ریسک های مالی فکر می کنند، اما افرادی نیز هستند که در ابتدا  ریسک مالی نکرده اند و ریسک برای آنها زمانی معنا می یابد که با همان سرمایه اولیه انتطار داشته باشند کسب و کارشان رونق بگیرد.

بسیاری از افراد معتفدند که با هزینه های کم نمی توان کسب و کاری را راه اندازی کرد، اما کسانی که ریسک پذیر هستند کم بودن سرمایه را دلیلی برای موفق نشدن می دانند.

3. اعتماد به نفس داشته باشید

کارآفرینانی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند می توانند حتی در شرایط بسیار سخت نیز کارشان را انجام دهند. آنها می دانند، پاداش های بزرگ  بعد از چالش های بزرگ می آید. همین طرز فکر باعث می شود روحیه ای داشته باشند که روی چالش ها تمرکز کرده و با حل آن، به پاداششان دست یابند.

4. اشتیاق یادگیری

شما همیشه باید قوی بمانید و این مساله به یادگیری  مداوم نیاز دارد. صنایع به طور مداوم در حال تغییر و تکامل هستند. تنها آنهایی که دائما در حال یادگیری باشند، پایدار باقی می مانند. توجه داشته باشید همیشه دارای رقیب هایی هستید که می خواهند از شما پیشی بگیرند.

قوی ماندن و یاد گیری مداوم باعث می شود همیشه پیشرو باشید. کتاب بخوانید و صبح ها برای خواندن خبرها زود بیدار شوید، تمام تلاشتان را برای یادگیری مطالب جدید بکنید.

5. فهمیدن شکست بسیار اهمیت دارد و بخشی از کار است

ریچارد برنسون می گوید:

چگونگی کنار آمدن  کارآفرینان با شکست هایشان در چند سرمایه‌گذاری  اول، آن‌ها را می‌سازد. شکست یکی از رازهای موفقیت است، بهترین ایده‌ها از شکست‌های یک کسب و کار به وجود می آید.

زمانی که شما شکست را بخشی از کارآفرینی بدانید می توانید از آن درس بگیرید و تجربه کسب کنید. شما از تجربه های واقعی، حتی اگر شکست هم باشند، بیشتر از چیزهایی که در کلاس ها و مدارس خوانده‌اید استفاده خواهید کرد.

6. درکسب و کارتان مشتاق باشید

اشتیاق، عزم و اراده نیازهای اصلی یک کسب و کار موفق هستند، چه در شرکتی که خودتان به تازگی تاسیس کرده اید، چه در کار اینترنتی که در آن سابقه دارید.

شما باید از کاری که انجام می دهید لذت ببرید – بدانید روزها و شب های طولانی را باید پشت سر بگذارید اگر لذت نبرید آن کسب و کار شما را از پا در می آورد. اگر شما مشتاقاته کارنکنید، استرس و موانع زیادی پیش رویتان قرار می گیرد که در نهایت باعث فروپاشی شما می شود.

7. بسیار سازگار باشید

اگر کارآفرینان می دانستند که چه چیزهای پنهانی در کارشان وجود دارد، کار کردن برایشان آسان تر می شد؛ اما متاسفانه اینگونه نیست. همیشه سورپرایزهایی در بین راه وجود دارد، حتی زمانی که شما با برنامه و استراتژی خیلی خوبی کار می کنید.

اگر سازگاری بالایی داشته باشید، در همه ی شرایط به راحتی موانع را برمی دارید. این باعث می شود شما در محیط هایی که دیگران در آن سازگاری ندارند به راحتی پیشرفت کنید.

8. در شبکه‌ها متخصص باشید

داشتن تعداد زیادی مخاطب و حساب های شبکه های اجتماعی نشان دهنده ی مهارت شما در شبکه سازی نیست. ارتباط های معنا دار با کسب و کارتان شبکه  را تعریف می کند. این ارتباطات است که باعث ایجاد فرصت  برای کسب و کار می شود و ارتباطات طولانی سودمند هستند.

من به شخصه با افرادی ارتباط پیدا می کنم که نه تنها به کسب و کار من کمک می کنند بلکه پتانسیل اینکه  در آینده به من کمک  کنند را دارند. در شبکه ها خودخواه نباشید، همیشه به دیگران کمک کنید، حتی قبل از اینکه فکر کنید برای شما سودی دارد یا نه، برای شبکه سازی و ایجاد ارتباط، در کمک به افراد پیش قدم شوید.

9. مدیریت مالی درست

مهم نیست که شما خودتان کسب و کارتان را راه اندازی می کنید یا از حساب شخصی خود استفاده می کنید یا میلیون ها دلار از سرمایه گذاران دریافت می کنید، مهم این است که شما بتوانید آن را مدیریت کنید.

تصمیمات مالی درست نگرفتن مانند ولخرجی کردن و یا تخصیص دادن سرمایه به کارهای کم اهمیت باعث خراب شدن کسب و کارتان می شود.

بدانید که هزینه و تعهدات ماهانه تان چگونه است، چه میزان سرمایه را می توانید در هر ماه به کارهای کم اهمیت تر اختصاص دهید، برنامه تان را به دقت جلو ببرید و توجه داشته باشید مشکلات مالی باعث از بین رفتن کسب و کارتان می شود.

10. امکان فروش و ترویج

مارک کوبان در برنامه ی Shark Tank در مورد اهمیت چگونه به فروش رساندن  و اینکه فروش یکی از بخش های مهم برای موفقیت یک کسب و کار است، صحبت هایی مطرح کرده است. اگرشما نمی توانید مشکل فروش محصولات و خدماتتان را حل کنید پس چه کسی می تواند؟ فروش چالشی است که بسته به نوع کسب و کار، روش های متفاوتی دارد.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟