جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

14 تفاوت در نگرش افراد موفق و مردم عادی
صحبت درباره موفقیت برای همه بحثی جذاب و خوشایند است. افراد موفق همیشه توجه دیگران را به خود جلب می‌کنند. آن‌ها موجودات عجیبی نیستند بلکه برخی تفاوت‌های ظریف باعث شده از بقیه مردم متمایز شوند.

 فکر می‌کنید چه چیزهایی بین مردم عادی و افراد موفق متفاوت است؟

تفاوت‌های افراد موفق و مردمان عادی

1. مردم عادی مدام درباره دیگران حرف می‌زنند اما افراد موفق به ایده‌هایشان توجه دارند

غیبت کردن و پشت سر بقیه حرف زدن از عادات مردم عادی است. آن‌ها به بقیه حسادت می‌کنند و با تنگ‌نظری درمورد دیگران حرف می‌زنند. اما افراد موفق درباره ایده‌هایشان و چیزهایی که باعث پیشرفت آن‌ها در زندگی می‌شود صحبت می‌کنند.

ایده‌ها، اهداف، آرزوها و برنامه‌های آینده، از جمله مواردی‌ است که افراد موفق درباره آن‌ صحبت می‌کنند.

2. مردم عادی هدف تعیین می‌کنند، اما افراد موفق جزئیات یک طرح اجرایی را مشخص می‌کنند

فرض کنید یک فرد عادی تصمیم می‌گیرد در سال جدید وزن خود را کاهش دهد یا سیگار را ترک کند، اما نمی‌تواند به هیچ یک از اهدافش برسد زیرا تنها داشتن هدف کافی نیست و باید مسیر رسیدن به هدف را هم مشخص کرد.

افراد موفق اهداف مشخصی دارند، همچنین جزئیاتی که برای رسیدن به هدفشان نیاز است را هم مشخص می‌کنند. این در حالیست که مردم عادی تنها هدف تعیین می‌کنند، اما افراد موفق وظایف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه خود را طوری تعیین می‌کنند که آن‌ها را به هدف موردنظرشان می‌رساند.

3. مردم عادی از مشکلات گله مند هستند، اما افراد موفق مشکلات را پشت سر می‌گذارند

حتما با افرادی مواجه شده‌اید که به جای حل مشکلات، مدام در مورد مشکلات‌شان گله و شکایت می‌کنند؟ گاهی افرادی را می‌بینید که خیلی بهتر از شما زندگی می‌کنند و منتظر درهایی هستند که برایشان باز شود. اکنون انتخاب با شماست که بخواهید همانند یک فرد عادی باشید یا یک فرد موفق.

تجربه ثابت کرده هر فرد در زندگی با سختی ‌هایی رو به رو می‌شود. افراد عادی یا موفق هر دویشان در زندگی با موانعی برخورد کرده‌اند. بله هیچ کسی نمی‌تواند جلوی موانعی که سر راهتان سبز می‌شود را بگیرد اما می‌توانید راه درستی برای مواجهه با آن‌ها پیدا کنید.

اغلب مردم عادی آرزوی زندگی آرام و راحت را دارند در حالی‌که افراد موفق مشکلات را می‌پذیرند و مسیر متفاوتی در پیش می‌گیرند.

4. افراد عادی مطابق با هنجارهای جامعه عمل می‌کنند، افراد موفق هنجار مربوط به خود را می‌سازند

هنجارهای اجتماعی برای کنترل مردم ایجاد شده نه برای کمک کردن به آنها. مردم عادی از سرپیچی از الگوهای جامعه هراس دارند.

آن‌ها اغلب مواقع رفتار عادی و عرفی از خود به نمایش می‌گذارند زیرا فکر می‌کنند نباید خارج از عرف عمل کنند اما یک فرد موفق اهمیتی به آن نمی‌دهد و رفتار و عملکرد مختص خود را دارد و از پذیرفته نشدن رفتارش توسط دیگران نمی‌ترسد.

اگر دستورالعمل مشخصی برای موفقیت وجود داشت همه می‌توانستند آن را اجرا کنند. حقیقت این است، ایجاد و اعمال قوانین خاص نیازمند امتحان راه‌های مختلف است.

راه‌هایی که فراز و نشیب زیادی دارد و همین مسیر سخت و ناشناخته است که شما را به سمت نتایج شگفت‌انگیز رهنمون می‌کند.

5. مردم عادی رویای آینده بهتر را در سر می‌پرورانند، افراد موفق آینده بهتر را می‌سازند

همه دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند و اغلب سعی می‌کنیم با تلاش و کار کردن به استقلال مالی، آزادی و سلامت جسمانی بیشتر برسیم.

اغلب مردم به طور میانگین می‌خواهند روی آرزوهایشان تمرکز کنند، اما افراد موفق هیچ تلاشی برای آینده‌ی رویایی نمی‌کنند.

افراد موفق به جای رویاپردازی دست به اقدام می‌زنند و همین حرکت باعث تحقق اهداف‌شان می‌شود.

6. افراد عادی اجازه می‌دهند افکارشان بر آن‌ها مسلط باشد، افراد موفق روی افکارشان تسلط دارند

هر فردی افکار منفی و ابهاماتی دارد. این طبیعت انسان است و همان چیزی است که فعالیت مغز را نشان می‌دهد. خیلی‌ها این افکار را به عنوان حقیقت پذیرفته‌اند و اجازه می‌دهند تا زندگی‌شان را هدایت کند.

اما افراد موفق به تاثیری که افکارشان بر آن‌ها دارد واقف‌اند و بر افکار و عقاید خود غلبه می‌کنند تا برای آن‌ها نه در مقابل آن‌ها کار کند. آن‌ها به افکار منفی به چشم یک هنجار طبیعی نگاه می‌کنند، آن را نادیده می‌گیرند و به جنبه‌های مثبت فکر می‌کنند.

7. مردم عادی به دنبال نتایج سریع هستند، افراد موفق به دست‌آوردهای طولانی‌مدت فکر می‌کنند

آیا کسی را سراغ دارید که از پاداش گرفتن متنفر باشد؟ قطعا هیچ فردی وجود ندارد. تفاوت مردم عادی و افراد موفق در این است که چگونه به لذت‌ها پاسخ می‌دهند. برخی‌ها می‌گویند ارزش آرامش بیش از هر چیز دیگری است و به راحتی می‌توانیم آن را جایگزین لذت‌های آنی

کنیم. اما افراد موفق باور دارند گاهی اوقات نیاز داریم کمی صبر کنیم تا طعم لذت واقعی را بچشیم. یک فرد عادی می‌تواند به کسب پاداش‌های کوتاه‌مدت عادت کند، اما افراد موفق عاشق پاداش‌های طولانی‌مدت هستند و از آن به‌ عنوان نیروی محرکه‌ای برای رسیدن به هدف استفاده می‌کنند.

8. افراد عادی می‌خواهند نامحدود باشند، افراد موفق برای خود حد و مرز دارند

مردم عادی دوست دارند بیشترین وسایل رفاهی را داشته باشند، زیرا فکر می‌کنند هر چه بیشتر داشته باشند خوشحال‌تر خواهند بود.

یک خودروی گران‌قیمت که پول زیادی برای آن می‌پردازند، نیاز به سرویس و نگهداری دارد یعنی هزینه‌های جانبی بالا. عدم توانایی در تعیین حدود باعث سردرگمی و انحراف شما از هدف‌تان می‌شود.

یکی از خصوصیات افراد موفق، کنار گذاشتن خیلی از خواسته‌هایشان در جهت رسیدن به هدف اصلی است. حذف هزینه‌های غیر ضروری، پایان دادن به اتلاف وقت و کنار گذاشتن افکار و باورهای منفی. آن‌ها با ایجاد این محدودیت‌ها شرایطی به وجود می‌آورند که باعث رشد و پیشرفت‌شان می‌شود.

9. مردم عادی نیمه خالی لیوان را می‌بینند، افراد موفق نیمه پر لیوان را می‌بینند

قطعا طرز تفکر و نگرش شما روی رفتارتان تاثیر می‌گذارد. عادت بدبینی را کنار بگذارید. البته این دیدگاه رویکرد خیلی از افراد نسبت به زندگی است. خیلی از افراد از نبود چیزهایی که باعث بهبود زندگی‌شان می‌شود گله و شکایت می‌کنند؛ در واقع نیمه خالی لیوان را می‌بینند.

افراد موفق فشار زیادی را تحمل می‌کنند؛ در واقع آن‌ها کار می‌کنند تا لذت را در نیمه پر لیوان پیدا کنند.

10. مردم عادی دیگران را قضاوت می‌کنند، افراد موفق تنها خودشان را قضاوت می‌کنند

قضاوت کردن دیگران از عادت های بد برخی افراد است، هرچند هنوز برخی‌ها آن را به طور منظم انجام می‌دهند. حتما شما هم قبول دارید این کار، عادت مردم عادی است که وقت خود را به جای انجام کارهای ارزشمند، صرف قضاوت دیگران می‌کنند.

افراد موفق قادرند به خوبی قضاوت را انجام دهند؛ بله آن‌ها خودشان را قضاوت می‌کنند: رفتارشان، اعمال‌شان و نگرش‌شان را. آن‌ها از قضاوت کردن به عنوان وسیله‌ای برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کنند.

11. مردم عادی هر روز تلویزیون تماشا می‌کنند، افراد موفق هر روز مطالعه می‌کنند

تنها چیزی که در بین مردم عادی و افراد موفق مشترک است، این است که هر دو از داشتن اوقات فراغت لذت می‌برند. البته اوقات فراغت خود را به روش‌های مختلفی پر می‌کنند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، یک فرد عادی 9 سال از عمر خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کند. اما باید این واقعیت را بپذیرید که اخبار داغِ روز، ویدئوهای جنجالی و داستان‌های تخیلی که از تلویزیون پخش می‌شود هیچ چیزی به ارزش‌های زندگی شما اضافه نخواهد کرد. حتما می‌دانید تبلیغات گسترده‌ی بین برنامه‌ها هم آن‌چه نیازی به آن ندارید را به شما عرضه می‌کند.

اما در مقابل، کتاب‌ها ارزش‌های زندگی را در سطح گسترده‌ای ارتقا می‌دهند. مطالعه، زاویه دید شما را بالا برده و چیزهای ارزشمندی به شما می‌آموزد. هر زمان دچار مشکلی می‌شوید حداقل یک کتاب هست که قبلا آن را خوانده‌اید و می‌توانید از آن استفاده کنید. افراد موفق همواره به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت خود هستند و ترجیح می‌دهند به جای خیره شدن به صفحه، در متن کتاب غرق شوند.

12. مردم عادی وسایل را می‌خرند، افراد موفق ارزش را می‌خرند

شباهت دیگر بین مردم عادی و افراد موفق در خرج کردن پول است. حراج ها، پیشنهادات ویژه و جوایز، چیزهایی هستند که مردم عادی را برای خرید چیزهایی که نیازی به آن‌ها ندارند ترغیب می‌کند. اما تمام اینها فقط برای مدت زمان کوتاهی به شما احساس ارزش می‌دهد؛ پس خریدهای این‌چنینی فقط هدر دادن پول و زمان است.

افراد موفق معمولا پول هایشان را برای چیزهای باارزش خرج می‌کنند، البته منظور این نیست که پول باید صرف خرید وسایل فیزیکی شود. گاهی همین چیزهای باارزش می‌تواند تجربه ها، فرصت‌های جدید یا سودهای سرمایه گذاری باشد.

13. مردم عادی سعی می‌کنند از همه بهتر باشند، افراد موفق می‌خواهند از خودشان بهتر باشند

اغلب افراد در مقایسه خود با دیگران، اعتماد به نفس‌‌شان را از دست می‌دهند و آرزوی موفقیت دیگران را می‌کنند. اما افراد موفق سعی می‌کنند تا بهتر از چیزی باشند که روز قبل بودند.

14. مردم عادی توانایی نه گفتن ندارند، افراد موفق به راحتی و در مواقع لزوم «نه» می‌گویند

«نه» کلمه‌ی قدرتمندی است که باعث سرعت گرفتن موفقیت می‌شود. برخی افراد توانایی نه گفتن ندارند و در هر موقعیتی و با هر درخواستی «بله» می‌گویند.

آن‌ها نهایتا به چیزهایی که اهمیت بیشتری دارد «نه» می‌گویند. شاید گاهی به خاطر عواقب «نه» گفتن، از این کلمه استفاده کنید اما بهتر است چشم‌انداز بلندتری داشته باشید و همین حالا از «نه» استفاده کنید.

اگر به عادات بدِ غذایی، سبک زندگی غلط و سیگار کشیدن «نه» بگویید، در نتیجه سلامتی بیشتری به دست می‌آورید. افراد موفق به سادگی از واژه «نه» در زندگی روزمره‌شان استفاده می‌کنند در حالی‌که مردم عادی قدرت این کلمه را درک نمی‌کنند.

منبع: یوکن
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟