دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بازگشت لاک پشتی دلار نیمایی! جهت گیری بازار پیش رو
بازار روزهای عجیبی پیش رو دارد! شاخص مهمی که با آن قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، نرخ گذاری می شود هزار و 200 تومان بالاتر از نرخ دلار صرافی است.

به گزارش ویکی پلاست، با نزدیک شدن به پایان انتخابات آمریکا و پررنگ تر شدن پیروزی دموکرات ها، قیمت دلار از پایان هفته قبل به شدت کاهش یافت و از چهارشنبه 14 آبان تا امروز (شنبه 17 آبان) قیمت دلار صرافی 4 هزار و 430 تومان (15.3 درصد) کاهش یافته و به 24 هزار و 450 تومان رسیده است.

کاهش 4 هزار و 430 تومانی دلار صرافی (تا این ساعت: 10:40 شنبه 17 آبان) در حالیست که میانگین ماهانه دلار نیمایی، نسبت به یکشنبه هفته گذشته، 415 تومان افزایش داشته و به 25 هزار و 738 تومان رسیده است.

حتی بدون هیچ نوع تغییر تا فردا، (یعنی نه دلار کاهش بیشتر و نه نیما افزایش بیشتری پیدا کند) میانگین ماهانه، هزار و 200 تومان بالاتر از دلار صرافی است.

امروز (شنبه 17 آبان 1399) کمیته تخصصی پتروشیمی قرار است روی پیشنهاد مهمی تصمیم بگیرد. پیشنهاد مطرح شده در کمیته این است که در قیمت گذاری ها، دفتر توسعه از میانگین هفتگی یا ماهانه، هر کدام که پایین تر باشد استفاده کند.

حتی به فرض تصویب این پیشنهاد، میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز 26 هزار و 560 تومان است و اختلاف آن با دلار صرافی، 2 هزار و 60 تومان افزایش. پس باز هم دفتر توسعه ناچار است در قیمت های 18 آبان، از میانگین ماهانه که اختلاف کمتری با صرافی دارد استفاده کند؛ یعنی افزایش 450 تومانی (تا امروز) نسبت به یکشنبه هفته قبل را انتخاب کند!

باگ دلار نیمایی در محاسبه قیمت‌های پایه به خوبی روشن شده و حتی اگر دفتر توسعه، فردا از میانگین روزانه هم استفاده کند، باز هم نمی تواند شکاف بزرگ نرخ نیما با دلار صرافی را پر کند و نتیجتا، قیمت های پایه با دلار گران تر، محاسبه و اعلام می شود.

اتفاق محتمل در این هفته عقب نشینی خریداران تا منطقی شدن قیمت های پایه خواهد بود. به جز رکود همیشگی در زمان نزولی شدن بازار، نامتناسب بودن ارز قیمت های پایه با ارز صرافی، نیز می تواند دلیل منطقی برای خریداران به شمار بیاید.

هفته قبل، (هفته دوم آبان) کمترین معاملات در 10 هفته گذشته ثبت شد و احتمال می رود در صورت تداوم نزولی بودن نرخ ارز، این هفته یکی از عجیب ترین هفته ها در بورس کالای سال 1399 باشد.

شما چه فکر می کنید؟ در بخش نظرات همین پست، دیدگاه خودتان در مورد این پست را بنویسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
رسول پناهي یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
احتمالا با اين فاصله دلار آزاد و نيما قيمت آزاد محصولات نيز از قيمتهاي پايه دفتر توسعه هم پايينتر بشه و كمترين درصد معامله نسبت به عرضه درسال ٩٩ در اين هفته باشه ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟