جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اشتباهاتی که در هنگام خرید دستگاه تزریق پلاستیک ممکن است مرتکب شوید!
همواره در زمان تصمیم گیر برای خرید دستگاه های تزریق پلاستیک و آغاز به کار و یا گسترش یک واحد تولیدی نکاتی وجود دارند که در صورت رعایت نکردن، در بلند مدت و یا در مدت زمانی کوتاه سیستم تولید را با مشکلات جدی مواجه می نمایند.

در این مطلب تعدادی از مهمترین اشتباهاتی که در این راه ممکن است مرتکب شوید آورده شده است:

اشتباه شماره 1

خرید ماشین آلات تزریقی دست دوم که به درستی کار نمی کنند:

کلید خرید یک دستگاه دست دوم، استفاده از یک کارشناس خبره برای تایید سلامت کلیه قسمت های دستگاه می باشد و در صورت وجود خرابی و یا تعمیرات بیش از حد در گذشته، خرید دستگاه اشتباه است.

در صورت خرید دستگاه دست دوم و یا حتی نو به موارد زیر توجه فرمایید:

1- چک کردن جک و گیره دستگاه:

قبل از هر اقدامی اولین چیزی که می تواند سلامت یک دستگاه تزریق پلاستیک را نشان بدهد سیستم گیره دستگاه می باشد؛

بوش های مابین بازوهای گیره نقاطی هستند که در زمان باز و بسته شدن بازوها و وارد شدن فشار جک به گیره بیشترین درگیری را دارند و در صورت سالم بودن آنها نیمی از مسئله سلامت گیره دستگاه تضمین شده خواهد بود، اما نیمه دیگر مربوط به دو صفحه دو سمت گیره است که یکی صفحه ثابت که فشار گیره رو در زمان بسته شدن گیره تحمل می کند و همان صفحه قابل تنظیم برای قرارگرفتن درست قالب شما روی دستگاه است و صفحه ی دوم همان صفحه ی متحرک که نیمه ی سمبه ی قالب به آن متصل می شود.

سلامت بوش های گیره را میشود با وارد آوردن فشار (با پا) به جک گیره دستگاه در حالتی که گیره باز باشد به سادگی فهمید، اگر با فشار وارده جک تکان بخورد و سفت نباشد نشان از  معیوب بودن و فیکس نبودن بازوهای گیره است و همین لقی ناچیز میتواند باعث ناقص بودن قطعه تولید شده و یکنواخت نبودن فشار صفحه ی قالب بعد از بسته شدن گیره و در نتیجه پلیسه دادن و کامل پر نشدن قالب شود.

اما در مورد صفحه پشتی دستگاه، در تمامی دستگاه های تزریق پلاستیک یک لقی اندک در این صفحه وجود دارد که بخاطر قفل و باز کردن گیره در زمان باز و بسته شدن می باشد و در صورت عدم وجود این لقی، دستگاه بعد از قفل شدن گیره و بسته شدن قالب دیگر باز نخواهد شد و باید تمام صفحه ی عقبی دستگاه را باز کنیم!

اما لقی بیش از این مقدار نشان از آسیب دیدن بوش های نگه دارنده صفحه یا رزوه های روی میله ی نگه دارنده ی این صفحه می باشد که این هم نتایجی مثل خراب بودن بوش های بازو ها را به شما میدهد؛ این ایراد در صورت وجود زمانی قابل رویت است که گیره در زمان بسته شدن تحت فشار باشد، یعنی قالب بر روی دستگاه بسته شده باشد.

اما آخرین مورد در مقوله بررسی گیره دستگاه،جک هیدرولیک گیره می باشد که باید از لحاظ خرابی احتمالی در زمان کار کردن دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد، یک نشتی کوچک از خود جک یا سر شیلنگ ها می تواند سیستم گیره دستگاه را به حداقل راندمان کاری برساند، حتی اگر بوش ها و صفحه ی عقبی دستگاه سالم باشند.

2- چک کردن سیستم تزریق:

مهمترین قسمت سیستم تزریق را سیلندر و ماردون تشکیل می دهند، کار کردن افراد ناشی با دستگاه و وارد آوردن فشارهای بالا برای رفع یک عیب کوچک و گشاد شدن قطر داخلی سیلندر دستگاه می تواند دستگاه را نا کارآمد کند، با گشاد شدن سیلندر قطعاتی که با پیچیدگی همراه هستند و برای تزریق کامل نیاز به فشار بالا دارند قطعا ناقص تزریق خواهند شد و عملاً پول و زمان زیادی از دست خواهد رفت، سلامت قسمت مهم دیگر یعنی ماردون با بارگیری کامل و تزریق کامل مقدار حجمی از مواد که دستگاه به آن حجم تزریق شناخته میشود مشخص خواهد شد، البته نه در شرایط آزاد، بلکه در شرایط تحت فشار تزریق که ماردون سلامت خود را نشان خواهد داد.

مانند بخش گیره، جک اصلی بخش تزریق و گرداننده هیدرولیکی ماردون و جک حرکت دهنده بخش تزریق هم باید از لحاظ سلامت کارکرد و عدم نشتی مورد بررسی قرار گرفته شوند.

ساده ترین و در عین حال بخش مهمی از سیستم تزریق، هیترهای دستگاه (المنت ها) هستند که باید آنها نیز از لحاظ سالم بودن بررسی شوند.

3- سالم بودن الکترو موتور و بخش هیدرولیک دستگاه:

دستگاه را می بایست از لحاظ سالم بودن شیرهای برقی، سر شلنگ ها و بخصوص الکتروموتور بررسی نمود، نشتی داشتن شیرهای برقی می تواند کلاً فرایند تزریق را مختل کند، بعنوان مثال نشتی در شیر برقی بخش گرداننده ماردون در زمان ایست دستگاه و باز شدن قالب و آماده شدن دستگاه برای تزریق بعدی، در زمان گرم بودن مواد در سیلندر باعث گردش بدون فرمان ماردون و جلو آمدن مواد و بیرون ریختن از بوش قالب شده که بایستی در هر بار تزریق این مواد را پاک کرده و دوباره تزریق کنید که همین عمل بظاهر ساده می تواند باعث خنک شدن و تزریق ناقص قطعه گردد.

4- چک کردن بخش فرمان دستگاه:

کنترل دستگاه چه از نوع کنتاکتوری باشد و چه پی ال سی، باید مورد استفاده و عمل قرار گیرد تا صحت عملکرد آن مشخص شود، همچنین کنترل سنسورهای حرارتی دستگاه در حین کار و فرمان به جک های هیدرولیک دستگاه باید بصورت کامل و بی عیب صورت گیرد.

اشتباه شماره 2

عدم در نظر گرفتن مواد مصرفی:

اغلب مارپیچ ها می توانند با اکثر مواد پلاستیکی مانند PP، PE، ABS و PC استفاده شوند، بنابراین آنها بسیار انعطاف پذیر و مناسب برای شرکت های تولیدی هستند که انواع مواد مختلف را تزریق کنند.

اما در مواقعی و در استفاده در بعضی مواد خاص نیاز به استفاده از مارپیچ با طراحی ویژه می باشد که در صورت عدم توجه به این مسئله، تولید کننده با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

اشتباه شماره 3

فشار تزریق محدود و فشار قفل ناکافی:

توصیه می شود دستگاه انتخابی حداقل 10٪ ظرفیت فشار تزریق بیشتری داشته باشد تا در صورت تولید قطعه ای با وزن متناسب با دستگاه ولی با ضخامت کمتر ، عملکرد دستگاه با مشکل مواجه نشود.

همچنین اگر ضخامت جنس تولیدی کم است بهتر است دستگاه یک سایز بزرگتر انتخاب شود تا بتوان با فشار قفل کمتر جنس را بدون مشکل ظاهری و کیفی تولید نمود.

اشتباه شماره 4

استفاده از تناژ نامناسب:

اگر تناژ دستگاه کم باشد، تولید قطعات با کیفیت مشکل خواهد بود. تناژ کم باعث وزن غیر ثابت در محصول تولیدی، ایجاد پلیسه، کوچک و بزرگ شدن محصول و کیفیت سطحی نامناسب  می شود.

اشتباه شماره 5

مصرف انرژی بالا:

آیا تا به حال متوجه شده اید که تقریبا هیچ تفاوتی در مصرف سوخت خودرو شما با 2 نفر سرنشین در آن نسبت به تنها 1 نفر وجود ندارد؟ در یک دستگاه تزریق نیز به همین صورت است. دستگاه چه با قالب کوچک و چه با قالب بزرگ به یک اندازه  انرژی برای باز و بسته شدن گیره نیاز دارد.

در بلند مدت، استفاده از یک دستگاه تزریق با مصرف انرژی کمتر به شدت در روند سودآوری تولید اثر دارد. از این رو می بایست با توجه به زمان های توقف در سیکل تولید ، انتخاب موتور های سروو و یا پمپ دبی متغیر و نیز نصب اینورتر روی الکتروموتور مد نظر قرار گیرد.

با انتخاب درست در خرید دستگاه تزریق می توانید مدت زمان طولانی تری از دستگاه استفاده کرده و راندمان تولید خود را افزایش دهید.

منبع: آرتاک ماشین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 97%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
جاوید شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
سلام من میخوام شرکت تزریق پلاست راه بیندازن ب نظرشما نوفق میشم یان؟ ارسال پاسخ
مصطفوی یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
سلام طاعات قبول
قصد تولید قاشق چال لدرلی رو دارم دستگاه چند تن نیازه و دستگاه ماهیانه چقدر برق مصرف میکنه فاصله تایبار چقدر باید باشه خیلی ممنون از راهنمایی شما ارسال پاسخ
لی لی چهارشنبه ۱۴ دى ۱۴۰۱
بنظرم با قالبساز مشورت کنید ولی با قالبی که ۱۷قاشق تولید میکنید دستگاه دویست تن با فاصله ۴۵ کافیه
مصطفی جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام
میخام دستگاه تزریق بگیرم برای شروع از چند گرم شروع کنم
کسی هست یاری کند عایا؟
ارسال پاسخ
لی لی یا چهارشنبه ۱۴ دى ۱۴۰۱
سلام به نظر من با ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن شروع کنید بازار نسبتا خوبی داره و برای سوار شدن روی کار زمان کمتری می‌بره
موفق باشید
مصطفی مشکانی جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من میخواستم یک خط تولید لوله راه بندازم راهنمایی میکنید از چه سایزی تا چه سایزی پر فروش هستش و چه دستگاهی تهیه کنم اگر به من راهنمایی بدین ممنون میشم. ارسال پاسخ
,ویکی پلاست جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
لطفا زمینه کاری و لوله ای که میخواهید تولید کنید را بفرمایید تا راهنمایی بیشتر کنیم
۱ لوله پی وی سی
۲ لوله پلی اتیلن آبرسانی
۳ لوله پلی اتیلن گازرسانی
۴ لوله pp تک لایه برای آبرسانی
۵ لوله پنج لایه تاسیسات
۶ لوله grp
۷لوله پلی امید
حسن سمعی سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام
ممنون از توضیحاتتون ارسال پاسخ
رسولزاده دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام خیلی ازش درس گرفتم دستتون در نکنه.ولی یه سوال داشتم در شرکت های ایرانی کدومشون بهتره ارسال پاسخ
پرویز باقری جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
قصد خرید دارم ارسال پاسخ
محمد دوازده امامی جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
دستگاه تزریق پلاستیک 300 تن پارسیان تولید سبد میوه
سبد و به صورت ضایعات و شکسته زیاد تولید می شود با بعضی مواد ها درست کار میکنه با بعضی به مشکل بر میخوریم علت چیست
ایا امکان داره علت به نوع مواد باشه ؟
النگوی و چارشاخ چک کردیم سالم هست ارسال پاسخ
نادرجاهد جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
علتش همون مواد اولیه هست
علی یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اگه موادی که استفاده میکنی خوب نباشد میشکنه
حسینی دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
با سلام.اگه بخوایم تنظمیات دستگاه عمود تزریق رو یاد بگیریم،ایا جایی هست معرفی کنید؟ممنونم ارسال پاسخ
بزرگی کیا شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸
سلام عالی بود.فقط دستگاه هنگامی که پران میکند گیره عقب میکشد مشکل چیست؟۰۹۱۰۱۸۲۸۳۷۴ اگر میشود جواب را به این شماره واتساپ کنید ارسال پاسخ
رسول پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹
فشار پران کم کن
مجید شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
شیر گیره ایراد داره منم این مشکلو داشتم
یا تعویض کن یا یه اسپول تازه بنداز روش
خدایاری سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
برای من مفید بود
پلاستاپ تولید کننده ظروف بادی واقع در سیمین دشت ارسال پاسخ
قادر جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷
سلام خیلی قابل استفاده بود تشکر می کنم و برای موفقیت بیشتر شما دعا میکنم ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟