جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

حباب هاي موجود در توليد را چگونه از بين ببريم
ابتدا بفهمید که آیا حباب­ ها در نتیجه به دام افتادن گاز ایجاد شده ­اند یا حفرات خلئی هستند، سپس برای حذف آن­ها، مراحل گزارش شده در این مقاله را دنبال کنید.

یکی از رایج­ترین دلایل مردودی لوازم آرایشی و بهداشتی در قطعات قالب­گیری شده، حباب­ها هستند. این نقص مشکل ساز نه تنها بر ظاهر قطعه اثر می ­گذارد بلکه خواص فیزیکی را نیز تضعیف می­ کند.

حباب­ ها اتفاقی رایج هستند و معمولا برطرف کردن آن­ها مشکل است. برای عیب­ یابی حباب­ها، اکثر قالب­سازان در حدس زدن نوع حباب اشتباه می­ کنند و برای حذف آن­ها، به سرعت مشغول تنظیم عوامل فرایندی می­ شوند.

اکیدا توصیه می­شود به تنظیمات دستگاه دست نزنید و ابتدا ماهیت واقعی حباب­ها را تشخیص دهید. تنها دو امکان برای ایجاد حباب­ ها وجود دارد:

یکی گاز به دام افتاده که شامل هوا، رطوبت، مواد فرار پلاستیک و یا گازهای تجزیه شده از بسپار یا افزودنی­ها و دیگری حفرات خلئی (vacuum voids).

مهم است که تشخیص دهید چه نوع حبابی در قطعه وجود دارد و منشا آن چیست. تشخیص نوع حباب به شما اجازه می­دهد که منشا آن را شناسایی و سپس واکنش بعدی برای حل مشکل را تعیین کنید. برای شناسایی این که آیا حباب­ها، گاز به دام افتاده یا حفره خلئی هستند چه می ­کنید؟

برخی ادعا می­کنند که می­توانید از روی شکل، محل قرارگیری یا مشخصات دیگر حباب، نوع آن را تشخیص دهید. اما با این روش می­توانید به راحتی فریب بخورید.

آزمون ساده­ی دیگری وجود دارد که باید به جای آن استفاده کنید. این روش کمتر از 15 دقیقه زمان می­برد، اما برای انجام به کمی صبوری نیاز دارد.

آزمون را با گرمایش آهسته­ ی بخشی از قطعه که دارای حباب است انجام دهید تا زمانی­که آن قسمت نرم شود. تاکید می­­ شود به آرامی انجام دهید، زیرا بعضی از کاربران تمایل دارند مشعل (Torch) را در نزدیک­ترین حالت روی قسمت موردنظر نگهدارند.

پلاستیک ­ها، گرما را به سرعت از دیواره منتقل نمی­ کنند، درنتیجه این کار مثل گذاشتن قطعه روی آتش است. به جای مشعل از یک تفنگ حرارتی یا مشابه آن استفاده کنید.

سپس همان­طور که محل حباب را به آرامی گرم می­کنید، حباب باید تغییر شکل دهد. اگر حباب گازی باشد، گاز گرم و منبسط شده و سطح بالا می­ آید و چنان­چه سطح نرم باشد، معمولا حباب می­ ترکد.

اگر هیچ هوایی داخل حباب نباشد و حباب، حفره­ای خلاءدار باشد، به دلیل وارد شدن فشار جو روی سطح نرم شده، قطعه می­رمبد (Collapse). اکنون بیشتر می­دانید که مشکل چیست.

منبع: دریاپلیمر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 68%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟