جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مدیران بزرگ با داشتن چه خصوصیاتی به موفقیت رسیده‌اند؟
موفقیت در زندگی هر کسی به نوع مختلفی نمود پیدا می‌کند؛ اما اگر به زندگی افراد موفق نگاه کنیم، متوجه می‌شویم تمامی آنها چند خصوصیت مشترک دارند.

مدیریت همانند دیگر شغل‌ها به اصول و ویژگی‌های خاصی نیاز دارد. اکنون سوال مطرح می‌شود، آیا مدیران موفق با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد به دنیا می‌آیند یا خودشان این ویژگی‌ها را به دست می‌آورند؟

مدیر موفق کسی است که توانایی تغییر شرایط نامناسب را به شرایط بهتر داشته باشد. در زمان مساعد بودن شرایط مدیریت کار چندان سختی نیست؛ اما در زمان بروز بحران و مشکلات فراوان چطور می‌توان نقش یک مدیر موفق را ایفا کرد؟

اگر به زندگی مدیران و کارآفرینان بزرگ نگاه بیندازیم، متوجه می‌شویم سبک‌های متفاوتی برای مدیریت وجود دارد. هر مدیر دارای نقطه نظرات و عملکرد مختص به خود بوده و شیوه ی مدیریت هر یک با دیگری متفاوت است.

برای این که بتوانید مدیر موفقی باشید باید خود را بهتر بشناسید و برای رفع نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت‌تان تلاش کنید. پس از آن، بهترین سبک مدیریتی را با توجه به خصوصیات شخصی خود برگزینید.

اکنون برخی از ویژگی‌های مدیران موفق و 3 نکته‌ای را که برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق باید به آنها توجه کنید معرفی می‌کنیم.

نقاط ضعف خود را برطرف کرده و نقاط قوت‌تان را ارتقا دهید

آیا برای انگیزه‌بخشی به کارمندان از راهکار پاداش و مجازات استفاده می‌کنید؟ آیا این توانایی در شما وجود دارد که با سخنرانی‌های انگیزشی و گفتن جملات انگیزشی به کارمندان‌تان انگیزه و امید دهید؟ باور دارید باید با کارمندان با خشونت برخورد کرد یا معتقدید کارمندان خودشان باید به مرور زمان همه چیز را یاد بگیرند؟

با پاسخ دادن به این سوالات از سبک مدیریت و رهبری خود شناخت بهتری پیدا می‌کنید. اطلاع از این موضوع اولین قدم برای بهبود بخشیدن به استراتژی‌های مدیریتی است.

پس بهترین کار، تحقیق و تفحص تکنیک‌هایی است که با شخصیت و شرایط شما هماهنگی دارد. سپس تمامی این تکنیک‌ها را در کنار افراد تیم‌تان اجرا کنید.

اگر تکنیکی در مورد شما جواب نداد به سراغ راه دیگری بروید. از تجربیات جدید فرار نکنید و روند یادگیری را طی کنید. به احتمال زیاد می‌توانید روش‌های متفاوت مدیریت را تجربه کنید. بیشتر افراد می‌توانند در شرایط خاص واکنش مناسبی از خود نشان دهند، این به تنهایی نشان‌دهنده ویژگی یک مدیر نیست.

یکی از خصوصیات فوق‌العاده مدیران موفق توانایی اتخاذ تصمیمات مناسب برای رسیدن به نتایج موردنظرشان است. وقتی این مراحل را با موفقیت پشت‌سر گذاشتید، به مرور نوع رفتار و عملکردتان تغییر می‌کند و این مساله سبب تغییر شرایط کسب و کار شما نیز خواهد شد.

در ارتباط با افراد مختلف، سراغ سبک‌های متفاوتی از مدیریت بروید

مدیریت افراد می‌تواند سخت و چالش‌برانگیز باشد. یکی از اصول مدیریت موفق این است که بدانید چگونه و در چه زمانی سبک مدیریت خود را به منظور رفع مشکلات و چالش‌های موجود کسب و کارتان تغییر دهید.

خیلی از کارمندان از طریق انگیزش‌های درونی همکاری خوبی جهت رسیدن به اهداف شرکت دارند، این درحالیست که برخی دیگر از آنها برای افزایش انگیزه به دنبال راهکارهای بیرونی می‌روند.

استعداد و مهارت‌های اعضای تیم وقتی که احساس کنند مورد توجه قرار نمی‌گیرند، درک نمی‌شوند و از انگیزه‌ی لازم بهره‌مند نیستند مساله‌ی چندان مهمی نخواهد بود. یکی از رفتارهای مدیران موفق این است که خود را با شرایط جدید و اعضای تیمش وفق دهد و به سمت پیشرفت و ترقی در حرکت باشد.

از تجربیات مدیران موفق استفاده کنید

گاهی اطلاع از سبک مدیریت مناسب برای ایجاد تغییر و موفقیت کافی نبوده و به اطلاعات بیشتری جهت ادامه‌ی مسیر نیاز خواهید داشت.

در این مواقع بهتر است لیستی از مدیران و مربیان موفق تهیه کنید و به سبک مدیریتی آنها توجه کنید و ببینید در شرایط یکسان سراغ چه اقداماتی رفته‌اند. در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و از تجربیات‌شان بهره‌مند شوید.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟