چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تولیدکنندگان در مورد راهکارهای محتشمی پور چه می گونید؟+لینک جوین به بحث
بعد از انتشار دو پیشنهاد رضا محتشمی پور، رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، تولیدکنندگان عضو در گروه های واتس اپ ویکی پلاست در خصوص راهکارهای وی نظرات خود را به شرح زیر اظهار کردند

دو راهکار پیشنهادی محتشمی پور را در این لینک بخوانید.

اگر در گروه های واتس اپ ویکی پلاست حضور ندارید می توانید از این لینک وارد شوید.

0913*04
همانطوریکه دوستان مستحضرید در طی چند ماه گذشته ارزش پول افت شدید داشته وبه تبع آن توان مالی تولید کنندگان جهت تامین مواد کارخانه ها کمتر شده است به ناچار برای تامین مواد وجلوگیری از کاهش ظرفیت و بیکاری پرسنل واحدها نیاز به خرید اعتباری دارند که نرخهای حاکم در بازار عملا علاوه بر مابه التفاوت نرخ مواد هزینه مدت را هم به جیب واسطه ها سرازیر میکند در صورت احیای فروش اعتباری پتروشیمیها در قبال ضمانت نامه به نظر میرسد ان بخش از تقاضای مواد اولیه که به سمت بازار ازاد میرود مستقیما به سوی بورس وپتروشیمیها هدایت میشود.

0913*06
همین دو راه کار را بتوانند عمای کنند عالیه عالی
 ولی ایکاش بتوانند

0915*46
سلام راهکار آقای محتشمی بسیار عالیه البته اگه این راهکار ارائه بشه

0912*80
برداشتن سقف قیمت در حال حاضر باعث میشه قیمت محصولات در بورس کالا به قیمت بازار نزدیک شود. که در این صورت برای تولید کننده واقعی گران تمام می شود چرا که اگر برایش جذابیت داشته باشد اکنون نیز می تواند آنرا تهیه کند.
بنظر اینجانب باید تصمیمات در جهت کاهش قیمت های معاملاتی باشد.
در مرحله اول با افزایش عرضه ها و ممانعت از صادرات غیر پتروشیمی می توان بازار را متعادل کرد سپس در مرحله بعد با توجه به شرایط برای برداشتن سقف تصمیم گرفت.
اگر هم صادرات بوسیله غیر پتروشیمی کنترل شده تری بخواهیم پتروشیمی ها می تواننددر رینگ صادراتی محصولات خود را عرضه کنند نه اینکه محصول سهم داخلی ، صادرات شود.

0912*67
با توجه به نیاز دولت به ارز پتروشیمی ها بعید بنظر میرسد که عرضه فراوان به داخل انجام گیرد. در صورتیکه تحریمهای بین المللی مجددا بر علیه صادرات پتروشیمی ایران لحاظ گردد پتروشیمی ها ناچار به عرضه محصولاتشان در داخل میشوند. با عنایت به شاخص مهم اقتصادی عرضه و تقاضا امکان افت قیمتها و دسترسی همه تولید کنندگان و صنایع پایین دستی پتروشیمی فراهم میگردد.

0913*59
تشكر از راه كار جناب محتشمي پور عزيز ، بسته كارشناسي شده اتاق بازرگاني از نظر ايشان عملياتي نبود و حالا راهكار كارشناسي كه دفتر صنايع تكميلي پتروشيمي به جاي #افزايش_عرضه  برداشتن #سقف_رقابت است ؟  كنترل  بازار  بر عهده كدام  نهاد است؟وقتي علي رغم تكرار چندين ده باره  مشكلات سياست گذاري نظام عرضه از سايت بهين ياب گرفته تا  نظام حمل نقل ( سامانه جامع انبار ها) مقصر  ما هستيم كه دلالان به لطف بهين ياب مواد به صورت قانوني و با داشتن اطلاعات كامل از دورنماي بازار مواد تهيه مي كنند؟

سازمان حمايت از مصرف كننده در سال چندبار به شركت هاي توليدي مراجعه و مواد اوليه خريداري شده از بورس  را چك مي كند. چطور اين سازمان يا تعزيزات ادرس انبارهاي شورآباد را ندارند ؟؟؟يا نبايد  داشته باشند؟
 
شوراي رقابت كه وجود خارجي ندارد ، مهندسي گريد به شدت توسط بالادست انجام مي شود اقايان ادعاي ايجاد رگولاتوري در شركت پتروشيمي را هم دارند ، در جلسه هيات مديره هلدينگ .... اعلام شده دلار را با اين نرخ به دولت تحويل نمي دهند و به جاي ان مبادرت به خريد كشتي و ... مي كنند
درست است كه پتروشيمي هم مانند هر بنگاه اقتصادي ديگر بايد به فكر حداكثر كردن سود صاحبان سهام باشد ولي نه از راهي و نه به هر قيمتي

اقايان سوت پايان را بزنيد هم خيال خودتان را راحت كنيد هم پايين دست را.

0912*80
چرا به افزایش قیمت ها دامن بزنیم. اگر هم موقتا اختلاف قیمت از بین بره فکر می کنید در یک شرایط دیگر نمی توان دوباره اختلاف نرخ ایجاد کرد.

0921*08
در خصوص مطالب آقای محتشمی پور عرض میکنم  که آنجا که فرمودن صادرات غیر پتروشیمی ها موجب تلاطم شدید بازار شده که حتما صحیح میفرمایند ولی در مورد سقف رقابت عرض میکنم که وقتی یک گرید تنها توسط یک پتروشیمی تولید میشود و رقیبی هم نیست در مورد مهندسی عرضه چه باید کرد.

0912*92
فقط جلوی صادرات بوسیله غیرپتروشیمی ها گرفته شود مشکل حل میشود   برداشتن سقف اوضاع را خراب تر میکند.

0916*35
این فرمایش محتشمی پور بدین معناست که پتروشیمی هم یکه تاز صادرات باشد و هم یکه تاز گرانفروشی و هر چه برای صادرات ارزان میفروشند تلافی ان رو بر سر تولید کننده و پائین دست داخلی بیاورند. واقعا اینها اگه به فکر تولید کننده بودن وضعیت تولید این نبود یک آمار از تعطیلی تولیدیها بگیرن متوجه میشن.

وظیفه توسعه صنایع پائین دستی حمایت از صنعت پلاستیک و به صادراتی رساندن محصولات ان است بطوریکه قیمت ان قابل رقابت کردن با سایر کشورها باشد و نه اینکه گران به داخل دهد و ارزان به همسایه ......
تا وقتی که داخل تقاضای مواد هست صادرات  حتی یک کیلوگرم ان به خارج جایز نیست

0912*92

با توجه به افزایش غیرقانونی قیمتهای پایه در یکشنبه این هفته توسط دفتر صنایع تکمیلی پتروشیمی(آقای محتشمی پور )  لازم است تشکلهای مربوط مانند انجمن پلاستیک،انجمن کامپاند،انجمن لوله و اتصالات و جامعه صنعت کفش به سازمان حمایت طرح شکایت نموده و از طریق مراجع قانونی شکایت خود را پیگیری کنند.
 اگر این مسئله پیگیری نشود ،این دفتر هر هفته خودسرانه تعیین قیمت خواهد کرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 90%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
محتشمی پور سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷
با سلام
ممنون از اظهار نظر دوستان. استفاده کردم
در حال حاضر کنترل عملکرد تولید واحدها نشان می دهد که لااقل در کالاهای ملتهب کنترل عرضه نشده البته بعضا مشکل تولید وجود دارد
خصوصا pet که تمام تولید عرضه می شود
و دیگر اینکه افزایش یا کاهش در محدوده ۵% از سالهای قبل هم با اجماع نظر اعضای کارگروههای کنترل بازار در محدوده اختیارات دفتر بوده و در شرایطی که کنترل بازار یک گرید ایجاب می کرده بصورت موقت اعمال می شده
اما در ماههای گذشته که با دو نوسان شدید ابتدا افزایشی و سپس کاهشی مواجه بودیم در اسفندماه بسمت پایین و در هفته های قبل بسمت بالا در تعداد زیادی از کالاها اعمال شده است ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟