سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تحلیل بازار
۱۹ تير ۱۳۹۹ 0 845

گزارش بازار محصولات پتروشیمی؛ هفته سوم تیرماه

تکرار معاملات و عرضه های هفته قبل

تکرار معاملات و عرضه های هفته قبل
در هفته سوم تیرماه، حجم عرضه و معاملاتی شبیه آنچه در هفته قبل اتفاق افتاد، تکرار شد و از 82 هزار و 700 تن عرضه انواع محصولات پلیمری، 75 هزار و 101 تن معامله ثبت شد.

به گزارش ویکی پلاست، نسبت معاملات به عرضه ها هم، 90.8 درصد بود؛ درصدی مشابه هفته قبل؛ 90.5 درصد. این هفته هم معاملات روز دوشنبه و سه شنبه، دو چهره متفاوت داشتند. هر چه در روز دوشنبه، خریداران پ پ ها، به رقابت پرداختند، در روز سه شنبه، درصد رقابت ها نسبت به هفته قبل، کاهش یافت.

همچنان معاملات در محدوده 75 هزار تن و عرضه ها هم بالای 80 هزار تن است و از نظر عمومی و بدون توجه به مشکلات اساسی در کمبود عرضه برخی گروه‌‌ها مانند PVC، محدوده‌ی عرضه ها و معاملات، مناسب و مطلوب به نظر می رسد.

بازار هفته سوم تیرماه، دو رویداد مهم داشت. رویداد مهم اول، اظهارات مولاخواه، رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود که بعد از گزارش صداوسیما در مورد بازار PVC، تأکید کرد فروش مواد اولیه در بازار آزاد ممنوع است و با واحدهای متخطی، برخورد می شود.

هر چند رییس سازمان حمایت، خبر جدیدی نداده بود و فروش مواد اولیه پتروشیمی در خارج از بورس کالا، تخلف به شمار می رود، اما این خبر تأثیر زیادی بر بازار آزاد گذاشت و بسیاری از واسطه ها، در واکنش به این خبر، از دادن قیمت، خودداری می کردند.

خبر دوم، صدور مجوز واردات برای محصول PVC بود. کمیته تخصصی پتروشیمی در راستای تنظیم بازار و به منظور کاهش التهاب بازار PVC، واردات این محصول را برای عرضه از طریق سازوکار قیمت گذاری تلفیقی تصویب کرد. حالا باید منتظر تأثیر سازوکار واردات و قیمت گذاری پودر PVC و تأثیر آن روی قیمت های بازار باشیم.

یکشنبه این هفته، قیمت های پایه در حالی اعلام شد که دلار نیمایی 465 رشد داشت و صعود قیمت های جهانی هم باعث شد، درصد میانگین افزایش قیمت های پایه این هفته، رتبه چهارم بیشترین افزایش در 15 هفته‌ی سال را تجربه کند.

همین صعود کافی بود تا نوار افزایشی بودن قیمت های هفته های گذشته، در این هفته هم ادامه یابد و باعث رشد میانگین نهایی معاملات کالاها در بورس کالا شود.

دلار نیمایی، پس از یکشنبه نیز دست از صعود نکشید و به مسیر خود ادامه داد و تا امروز 3.497 ریال، افزایش را در کارنامه ثبت کرده است و دو نرخ شنبه و یکشنبه، تکلیف دلار نیمایی قیمت های یکشنبه هفته آینده را معین خواهد کرد.

این هفته، دلار در صرافی ها، همه رکوردهای پیشین را پشت سر گذاشت و امروز به 22.200 تومان رسید. دلار صرافی امروز در مقایسه با پنجشنبه هفته گذشته، 3.250 تومان، افزایش دارد.

جدول مقایسه ای معاملات هفته جاری و هفته گذشته نشان می دهد، بیشترین افزایش حجم معاملات در گروه پ پ های شیمیایی اتفاق افتاده و نسبت به هفته قبل، 1317 تن افزایش یافته است.

در سوی مقابل، سبک خطی با 1792 تن، گروهی است که بیشترین کاهش در حجم معاملات را این هفته به نام خود ثبت کرد.

مقایسه عرضه، تقاضا و معاملات هفته دوم و هفته سوم تیر 1399

 

مقایسه هفتگی عرضه، تقاضا و معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ابتدای امسال تا هفته سوم تیر 1399

مقایسه عرضه، تقاضا و معاملات کالاهای پلیمری

سومین هفته‌ی ثبت بیش از 90 درصد میانگین معاملات به عرضه


میزان معاملات هفته سوم تیر ماه : 75.101 تن

جدول مقایسه معاملات هفته دوم و هفته سوم تیر 1399

نوسان میانگین هفتگی خرید و فروش دلار نیمایی از 7 تا 19 تیر 1399

نمودار نوسان قیمت فروش دلار صرافی ها از 7 تا 19 تیر 1399

مقایسه فروش دلارصرافی و میانگین هفتگی دلار نیمایی از ابتدای امسال تا 19 تیر 1399

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟