چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

مقالات انواع چاپ پلاستیک
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ 0 3895

پلاستیک, نایلون

انواع چاپ پلاستیک

انواع چاپ پلاستیک
هر محصولی نیازمند چاپ تصاویر و اطلاعاتی روی بسته بندی خود می باشد. فرایند چاپ روی بسته بندی محصول به دومنظور صورت می گیرد.

اهمیت چاپ روی نایلون

 اول، جهت درج مشخصات و اطلاعات کالا مانند برند تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات و مواد تشکیل دهنده، آدرس و شماره تلفن کارخانه، نحوه استفاده و غیره.

دوم، به دلیل ایجاد ظاهری زیبا و شکیل که موجب جلب نظر مشتریان و افزایش راندمان فروش می گردد. البته، چاپ هم می‌تواند روی بسته بندی کالا و هم روی نایلکس های تبلیغاتی فروشگاه عرضه کننده کالای موردنظر انجام بپذیرد.

در هر صورت واضح است که عملیات چاپ نقش موثری در افزایش جذابیت و چشمگیری محصولات داشته و می تواند روند سوددهی را چه برای تولیدکننده چه برای عرضه کننده بیشتر کند.

انواع چاپ پلاستیک

چاپ می تواند روی کیسه های پلی اتیلن و سلفون های شفاف، صدفی و متالایز انجام شود. چاپ روی نایلون و پلاستیک با روش های مختلفی امکان پذیر است که در ادامه مطلب به معرفی سه نمونه از پرکاربردترین آن ها می پردازیم.

1. فلکسو: چاپ فلکسو یا برجسته به وسیله کلیشه یا شابلون انعطاف پذیر و الاستیکی صورت می گیرد. اگرچه این نوع چاپ روی انواع سطوح از جمله فویل، کاغذ و مقوا امکان پذیر است، اما عموما در چاپ روی سطوح نایلونی کاربرد دارد.

سرعت بالای چاپ و خشک شدن سریع جوهر امکان چاپ فلکسو در تیراژهای بالا را میسر کرده است. در این روش، فیلم های پلاستیکی روی صفحات غلتکی رول شده و با سرعت بالا جوهرپاشی می شوند.

همچنین چاپ فلکسو به دلیل کم هزینه بودن جوهر و لوازم جانبی دستگاه چاپ، مقرون به صرفه نیز هست. از چاپ فلکسو غالبا در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

2. چاپ هلیو: چاپ هلیو یا هلیوگراور از دسته چاپ های گود بوده و بر خلاف چاپ فلکسو با کلیشه سیلندری پوشیده شده از مس یا چدن انجام می شود، اما مکانیزم عملکرد آن مشابه چاپ فلکسو است.

هر دو نوع چاپ در چهار مرحله شامل باز کردن فیلم پلاستیکی، چاپ و جوهرپاشی، خشک کردن و جمع کردن رول صورت می گیرند.

دقت و کیفیت چاپ هلیو بسیار عالی بوده و هزینه آن نسبت به چاپ فلکسو بالاتر است. چاپ هلیو روی سطوح نایلونی و انواع سلفون ترس با تیراژ بسیار بالا کاربرد دارد.

3. چاپ افست: چاپ افست به دلیل عدم ایجاد برجستگی یا فرورفتگی روی سطح، چاپ همسطح نیز نامیده می شود. چاپ افست در تیراِژ پایین قابل سفارش بوده و نمونه های این نوع چاپ را می توان روی نایلکس های فروشگاهی مشاهده کرد.

پس از چاپ طرح و اطلاعات مورد نظر باید وارد فاز دوم فرایند بسته بندی یعنی مرحله دوخت شد.

دوخت نایلون و پلاستیک

نایلون و پلاستیک جزء پرکاربردترین مواد در حوزه بسته بندی انواع کالا هستند. اما همان طور که پارچه دوخته نشده قابل استفاده و پوشیدن به عنوان لباس نیست، پلاستیک بدون دوخت هم ماده خامی بوده که بسته بندی با آن امکان پذیر نیست.

اگر به بسته بندی محصولات غذایی مانند چیپس، پفک، ماکارونی، حبوبات، ادویه جات،ِ انواع کیک، کلوچه،بیسکوییت و… نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که تمامی آن ها در لبه های بالا و پایین دوخته شده هستند.

دوخت پلاستیک می تواند روش های خانگی با استفاده از دستگاه های دوخت دستی تا روش های صنعتی با کمک دستگاه های اتوماتیک را شامل شود.

در دوخت صنعتی، دستگاه دوخت لبه نایلون ها را یکی پس از دیگری تحت فشار و حرارت پرس کرده و فرایند بسته بندی را تکمیل می کند.

دوخت نایلون توسط دستگاه های خودکار می تواند به صورت ثابت یا ریلی انجام شود. پس از تکمیل پروسه دوخت، محصول وکیوم شده و بهداشت و کیفیت آن حفظ می گردد. عمل دوخت نایلون همچنین باعث می شود که کالا قابلیت حمل و نقل و جابجایی پیدا کند.

منبع: وزین پلاست

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟