جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چگونه می توان رویای خود مدیریتی را به واقعیت تبدیل کرد؟
خود مدیریتی بیشتر به یک رویا شباهت دارد؛ اما این بدان معنا نیست که غیر قابل دستیابی باشد.

شرکتی را تصور کنید که در آن تمام کارکنان بتوانند موقعیت خود را ایجاد کنند؛ به وجود آوردن همه چیز، از مشخص کردن هدف های خود گرفته تا ایجاد روش ها و برنامه های رسیدن و تبدیل کردن آنها به عمل و رسیدن به موفقیت.

آیا فکر می کنید که این شرایط، تا اندازه ای خوب است که اصلا قابل باور نیست؟ خود مدیریتی به سرعت در میان بسیاری از شرکت ها در حال گسترش است که به افزایش روحیه کارکنان و درآمد بهتر منجر شده است.

نکته ی جالب توجه درباره ی اعمال خود مدیریتی این است که ایده های بیان شده، تقریبا در تمامی سازمان ها قابل اجرا هستند.

خود مدیریتی چیست؟ به اختصار باید گفت که افراد مختلف برای انجام یک ماموریت یا کار، در سازمان ها به کار گرفته می شوند؛ آنها نیز برنامه ریزی می کنند تا این وظیفه را به سرانجام برسانند.

در خود مدیریتی باید کنترل را در اختیار کارکنان قرار دهید تا وظیفه ی خود را به چیزی که می خواهند، تبدیل کنند و از طریقی که می توانند، وظیفه ی خود را در راستای اهداف شرکت انجام دهند.

در نهایت به اصولی طبیعی می رسیم که باعث افزایش روحیه ی کارکنان می شود. مردم زمانی می توانند بهترین عملکرد را به اجرا بگذارند و ارتباط خوبی را برقرار کنند که کنترل اتفاقاتی که برای آنها می افتد را در اختیار داشته باشند. در بسیاری از شرکت ها، این روند به خود مدیریتی منجر می شود.

برای مثال، شرکت تولید مواد غذایی Morning Star را در نظر بگیرید؛ این کمپانی برای کسانی که این Morning Star را برای کار کردن انتخاب می کنند، هدیه هایی را در نظر گرفته است.

این روش در محیط های کاری شلوغ که افراد در آنجا باید با دیگران کار کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پال گرین، یکی از بنیانگذاران Self-Management Institute (موسسه خود مدیریتی) در Morning Star معتقد است که اگر شرکت ها بخواهند به ماندگاری خود ادامه دهند، باید چیزهایی را در اختیار کارکنان قرار دهند که آنها را به ادامه ی کار کردن ترغیب می کند.

بسیاری از کارکنان، به مرور زمان، اتصال خود را با سازمان هایی که در آنجا مشغلول به کارند، از دست می دهند.

احتمالا آنها نیز همانند بسیاری از افراد دیگر، کار خود را با اشتیاق آغاز کرده اند، اما دیوان سالاری و سیاست های شرکت به سرعت می تواند فشار زیادی را روی پرسنل اعمال کند که در نهایت به خشم و تنفر از شرکت منجر می شود؛ چرا که کار و زندگی افراد به شدت در هم تنیده است.

احساس کارکنان به کار خود می تواند نقش زیادی را در سراسر زندگی آنها ایفا کند. کاری که افراد در محیط کاری خود انجام می دهند، برای آنها مهم است، بنابراین باید کنترل پروسه ی آن را نیز در اختیار داشته باشند.

با تمام این اوصاف، دلایلی نیز وجود دارد که برخی از شرکت ها را از اعمال روش خود مدیریتی در محیط کار بر حذر می دارد.

به عنوان نمونه، پیروی از سلسله مراتب سنتی همیشه آسان تر است؛ چرا که همیشه آن را انجام داده اند.

برخی شرکت ها نیز فکر می کنند که این روش برای صنعت و نوع کسب و کار آنها مناسب نیست و از اثرات آن بی اطلاع هستند.

شرکت Morning Star در زمینه تولید فرآورده های گوجه فعالیت می کند، شرکتی که به اعتقاد برخی نمی تواند روش خود مدیریتی را به خوبی اجرا کند؛ اما اینطور نیست.

نرخ گردش مالی یک کارمند تمام وقت، از 1 درصد نیز کمتر است و نرخ بازگشت کارکنان فصلی نیز به 95 تا 100 درصد می رسد؛ این میزان از تمامی شرکت هایی که در زمینه ی مشابه فعالیت می کنند، بیشتر است.

پال معتقد است که بسیاری از این آمارها به این دلیل محقق می شود که کارکنان ارزش شرایط خود مدیریتی خود را درک کرده و از آن حمایت می کنند.

به دلیل محیط مثبت حمایتی، کارکنان ترجیح می دهند که با کم کاری، موقعیت خود را خراب نکنند؛ چرا که می توانند به تنهایی تصمیم بگیرند و کاری را انجام بدهند که احساس خوبی را در آنها ایجاد می کند.

مدیرانی که قصد دارند خود مدیریتی را در شرکت خود اعمال کنند، نباید از تغییرات بالقوه ی آن گریزان باشند. در حقیقت، باید خود مدیریتی را مرحله به مرحله و گام به گام پیش ببرید.

برای اینکه بتوانید تاثیر آن را بررسی کنید، بازخوردهای شخصی خود را یادداشت کنید و احساس واقعی خود را بنویسید. مشخص کنید که در افرادی که برای کار به سراغ شما می آیند، به دنبال چه چیزی هستید.

در مرحله ی بعد، سیاست ها و روش های شرکت را به شکل کاملا جزئی بررسی کنید. به این ترتیب، متوجه می شوید که روش های عملی شما تا چه اندازه از قوانین و اصول قبلی فاصله دارد. این به عنوان یک زنگ خطر خواهد بود که شما را به اجرای خود مدیریتی و تغییر اصول شرکت خود مجاب می کند.

ایده ی خود مدیریتی بیشتر به یک رویا شباهت دارد؛ اما به این معنا نیست که دستیابی به آن غیر ممکن است. نیازهای کارکنان خود را در نظر بگیرید و راه هایی را برای اضافه کردن خود کنترلی و قدرت به تمامی جنبه های سازمان خود، پیدا کنید.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟