جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

در نشست خبری انجمن همگن پلاستیک تهران چه گذشت؟
بعد از مدت ها بی خبری و کمتر از 10 روز مانده به برگزاری مجمع عمومی انجمن همگن پلاستیک تهران، عصر روز گذشته (یکشنبه 20 بهمن 1398) نشست خبری هیئت مدیره سه نفره این انجمن با حضور چند رسانه صنعت پلاستیک، برگزار شد.

به گزارش ویکی پلاست، فضای دفتر انجمن همگن که همیشه با پرسنل و رفت و آمدها و فعالیت هایی که در آن انجام می گرفت، مؤید پویایی و نشاط بود، دیروز اما ساکت و خاموش بود.

نشست خبری با همان چیزی که انتظارش می رفت شروع شد؛ مالیات. گرفتاری مالیاتی انجمن از سال 86 تا 97، گریبانگیر هیئت مدیره های مختلف بوده و به اذعان هیئت مدیره 3 نفره همگن، این انجمن در دوره آن ها، همه تمرکز خود را روی مالیات و جرائم 938 میلیون تومانی معطوف کرد تا این پرونده بالاخره بسته شود.

مالیات 87 تا 96 پرداخت شد

مهم‌ترین چیزی که معین فر، شیخ نجفی و باستان فر بر آن تأکید داشتند، خاتمه یافتن بخشی از بدهی مالیاتی انجمن همگن پلاستیک تهران بود.

به گفته شیخ نجفی، خزانه دار همگن، سه راه پیش پای انجمن بود، پرداخت مالیات و جرائم که در توان انجمن نبود، ارجاع به دیوان و نهایتا، استفاده از قوانین و مشاوره ها که 26 فقره قبض مالیاتی برای انجمن همگن صادر شد و 238 میلیون تومان مالیات این انجمن تا سال 96، صفر شده است.

البته پرونده مالیات سال 86 همچنان مفتوح است و مبلغ 85 میلیون تومان انجمن همگن در بانک سپه، در گرو پرداخت مالیات سال 86 انجمن همگن است.

هیئت مدیره همگن مدعی هستند تا کمتر از 10 روز آینده تکلیف مالیات سال 86 هم مشخص می شود و به اذعان آن ها این مشکل بزرگ انجمن همگن (مالیات) حل خواهد شد.

گاف عجیب

شیخ نجفی، خزانه دار همگن در مورد اشتباه عجیبی که در گلریزان انجمن در پایان هیئت مدیره قبل رخ داده گفت: در گلریزان، مبلغ 300 میلیون تومان برای حل مشکلات انجمن جمع آوری شد ولی حسابدار، مبلغ را به جای هبه، در دفاتر ثبت کرد و هیئت مدیره مجبور شد برای آن مبلغ، 35 میلیون تومان مالیات ارزش افزوده پرداخت کند.

دلیل سه نفره شدن هیئت مدیره

معین فر، رییس هیئت مدیره انجمن همگن پلاستیک تهران، در مورد دو عضوی که از هیئت مدیره جدا شدند و انصراف دو عضو علی البدل در ادامه حضور در هیئت مدیره گفت: آقای بختیاری در حساب های بانکی دچار مشکلی بود که تصمیم گرفت از ریاست و عضویت در هیئت مدیره، خارج شود.

آقای ژوبین قاسمی هم به دلایلی از ادامه همراهی با هیئت مدیره، انصراف داد. معین فر ادامه داد، با جایگزین شدن آقایان ترک و ذکایی به هیئت مدیره انجمن، نگرانی از امکان ممنوع الخروج شدن برای آقای ذکایی، وی از عضویت در هیئت مدیره انصراف داد و آقای ترک هم بنا بر مشکلاتی، علی رغم اینکه در هیئت مدیره به عنوان رییس انجمن انتخاب شده بود، از هیئت مدیره، خارج شد.

معین فر در توضیح فعالیت های این هیئت مدیره، حضور فعال در نمایشگاه ها، کاهش حق عضویت از 800 به 600 و نهایتا 400 هزار تومان و عضویت در کمیته شناسایی و پایش واحدهای تولیدی تحت نظارت سازمان صمت استان تهران و 17 جلسه حضور در این کمیته را از دستاوردهای هیئت مدیره دانست.

او گزارش و آماری از فعالیت های این کمیته و نقش آن در کاهش یا افزایش سهمیه واحدهای تولیدی را اعلام نکرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با سازمان صمت استان تهران، اطلاعات جلسات، محرمانه! است.

رونمایی از تعاونی توزیع

رییس هیئت مدیره انجمن همگن از تشکیل تعاونی توزیع مواد اولیه در تاریخ 7 خردد 1396 خبر داد. هر چند این تعاونی 2.5 سال پیش تأسیس شده ولی این اولین بار بود که انجمن همگن از تشکیل چنین تعاونی، خبر می داد. حسین رد، مهدی باستان فر، علیرضا ارشدی، معین فر و شیخ نجفی، اعضای هیئت مدیره تعاونی توزیع انجمن همگن پلاستیک استان تهران هستند.

بر اساس اظهارات باستان فر، 20 شرکت به عضویت تعاونی توزیع درآمده اند اما از زمان تأسیس تا کنون، خریدی توسط این تعاونی از بورس کالا انجام نگرفته است.

28 بهمن مجمع انجمن

در پاسخ به سؤال ویکی پلاست که مجمع بعدی انجمن همگن در چه تاریخی است، باستان فر گفت: مجمع عمومی انجمن همگن برای انتخاب هیئت مدیره جدید و بازرس، دوشنبه هفته آینده، 28 بهمن ماه برگزار خواهد شد. شیخ نجفی صراحتا انصراف خود از حضور در هیئت مدیره بعدی را اعلام کرد ولی باستان فر گفت: هنوز برای حضور در هیئت مدیره بعدی، تصمیم نگرفته است.

چه کسانی می توانند در انتخابات شرکت کنند؟

بر اساس اظهارات خلیلی، بازرس انجمن همگن پلاستیک تهران، کسانی جواز صنایع دارند و حق عضویت خود را تا پایان سال 97 پرداخت کرده باشند می توانند در انتخابات شرکت کنند.

تابعیت ایران، متدین به ادیان الهی، پذیرش مقررات اساسنامه، پرداخت حق عضویت، نداشتن پیشینه کیفری، شاغل بودن در صنعت مربوطه و مستقر بودن در استان تهران بر اساس پروانه صنایع، از جمله شرایطی است که شرکت کنندگان در انتخابات باید حائز این شرایط باشند.

با نزدیک شدن به 28 بهمن 98، زمان برگزاری مجمع انجمن همگن پلاستیک تهران، تحرکات برای ائتلاف و صف بندی برای تشکیل هیئت مدیره جدید، دور از انتظار نیست و باید منتظر ماند و دید هیئت مدیره جدید چه رویکردی در پیش خواهد گرفت.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟