جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

6 اشتباه مدیریتی که با استعداد ترین کارکنان شما را فراری می دهد
استعفای بهترین کارکنان، اغلب موجب نارضایتی و ناراحتی مدیران می شود؛ چرا که از دست دادن اینگونه از افراد پر هزینه و تخریب کننده خواهد بود. آنها اغلب کارکنان را مقصر می دانند و انگشت اتهام را به سمت آنها نشانه می گیرند، اما با بررسی و دقت بیشتر، در می یابیم که خود مدیران نیز در این امر بی تقصیر نیستند.

بررسی هایی که توسط Gallup انجام شده نشان می دهد که مردم، از شغل خود کناره گیری نمی کنند؛ بلکه مدیران خود را ترک می کنند. مدیرعامل Gallup، جیم کلیفتون در بیانیه ای اعلام کرده بود: "یکی از بزرگ ترین تصمیماتی که در شغل خود اتخاذ می کنید این است که چه کسی را به عنوان مدیر می شناسید.

زمانی که فرد اشتباهی را مدیر بنامید، هیچ چیز نمی تواند این تصمیم اشتباه را جبران کند؛ هیچ چیز، حتی مزایای مضاعف شغلی."

همه چیز از همین نقطه آغاز می شود و خاتمه می یابد. با انتخاب فردی که امتیاز مدیریت را در اختیار دارد، اولین گام شما برای تشخیص دلایل رایجی که به استعفای بهترین کارکنان منجر می شود، برداشته می شود.

6 دلیلی که استعفای بهترین پرسنل شما را توجیه می کند

برای اینکه بدانیم مدیران امروزی با چه چالش هایی روبرو هستند، باید داده های بیشتری را جمع آوری کرده، مطالعات را بررسی کنیم و گزارشات مشتری را به دقت بازبینی کنیم.

اگر شما رهبری یک کسب و کار را به عهده دارید، پیشنهاد می کنیم این دلایل ثابت شده برای کناره گیری بهترین کارکنان از کار را در یوکن مورد بررسی قرار دهید:

1. مدیرانی که نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند.

منظور از این مدیران، کسانی هستند که نمی توانند عصبانیت خود را کنترل کنند؛ کسانی که صدای فریاد آنها دائما در اتاق کنفرانس و یا سایر قسمت های محیط کار شنیده می شود.

اینگونه از مدیران، بدون در نظر گرفتن شرایط دیگران، برخی را اخراج می کنند و یا مورد مواخذه قرار می دهند. به یاد داشته باشید که سایر پرسنل، شاهد این رفتارها هستند، آنها را در نظر گرفته و تحت تاثیر آنها قرار می گیرند.

2. مدیرانی که عملکرد خوب پرسنل را نادیده گرفته و تحسین نمی کنند.

اگر دیرباور هستید، پس قدرت تحسین عملکرد عالی پرسنل را نادیده می گیرید؛ تقدیر و تحسین می تواند در ایجاد انگیزه میان کارکنان، نقش بسزایی داشته باشد.

سازمان Gallup اخیرا 4 میلیون کارمند را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده است. نتیجه ی این بررسی ها نشان می دهد، کارمندانی که عملکرد خوب آنها مورد توجه مدیران قرار می گیرد:

- بهره وری شخصی خود را افزایش می دهند.
- با همکاران خود، تعامل بیشتری خواهند داشت.
- تمایل بیشتری برای باقی ماندن در سازمان از خود نشان می دهند.
- امتیاز وفاداری و رضایتی که از مشتریان دریافت می کنند، بالاتر است.
- کار خود را با امنیت بالاتری انجام می دهند و اشتباهات کمتری در آنها دیده می شود.

3. مدیرانی که قبل از آغاز فرآیندهای جدید، به تمامی جوانب فکر نمی کنند.

این یکی از احمقانه ترین اشتباهاتی که ممکن است در تیم مدیریتی سازمان شکل بگیرد: تصمیم گیری بدون در نظر گرفتن دیدگاه های مختلف اعضای تیم.

مدیران کوته فکر و عجولی که نمی توانند هنر رهبری را با استفاده از بازخوردهای کارکنان، فرابگیرند، می توانند آینده ی شرکت را تحت تاثیر قرار دهند. این گونه از مدیران، اعتماد را از بین می برند، روحیه را کاهش می دهند و تعاملات کارکنان را قطع می کنند.

4. مدیرانی که اهداف و انتظارات روشنی ندارند.

هر مدیری باید از خود بپرسد که : "آیا اعضای تیم می دانند که چه چیزی از آنها انتظار می رود؟"

تحقیقات نشان می دهد که در بسیاری از محیط های کاری مناسب، هدف مشخصی تعریف شده است؛ مدیران یا رهبران کاری، اهدافی را برای کارکنان خود مشخص می کنند و یا اینکه برای دستیابی دیگران به اهدافشان، به آنها کمک می کنند.

آنها تنها وظیفه را تعریف نمی کنند، بلکه تعریف موفقیت در شغل را نیز تعیین می کنند.

5. مدیرانی که به برآورده کردن نیازهای کارمندان خود، اهمیتی نمی دهند.

رهبران بزرگ، به شغل کارکنان و آرمان های حرفه ای آنها، علاقه نشان می دهند. آنها برای ایجاد آموزه های جدید و توسعه ی فرصت ها، به آینده نگاه می کنند.

آنها به دنبال این هستند که چه چیزی در بهترین کارکنان آنها، ایجاد انگیزه می کند. مدیران خوب تلاش می کنند تا تمامی اعضای تیم را بشناسند. این همان کاری است که ارتباط احساسی را به وجود می آورد.

6. مدیرانی که گوش نمی دهند.

برقرای ارتباط موثر، تنها به معنای حرف زدن نیست؛ بلکه به معنای گوش دادن است. کسانی که به دنبال برقراری ارتباط موثر هستند، علاوه بر درست حرف زدن، باید بدانند که در طرف مقابل، چه اتفاقاتی در حال شکل گیری است.

شنونده های قابل اعتماد، به معنای حرف گوش می دهند و نیاز طرف مقابل را درک می کنند. برای گوش کردن باید در نظر بگیرید که چطور می توان نیاز طرف مقابل را برطرف کرد.

زمانیکه برای مشکلات آنها اهمیت قائل می شوید، یک کارت برنده ی دیگر را در رهبری بهتر در اختیار دارید. مدیران خوب هنگام گوش دادن به حرف های مخاطب، با خود فکر می کند که چطور می توانم به او کمک کنم؟

شما نیز از این سبک گوش دادن، بی نصیب نمی مانید. فراموش نکنید که با این کار، درواقع محیط امنی را برای آنها فراهم می کنید؛ و با امنیت هر چه بیشتر شرایط، آنها نیز ایده ها، بازده بالاتر و تعهد خود را در اختیار شما قرار می دهند.

آیا از استعفای بهترین کارمندان خود ناراضی هستید؟ یا به دنبال راهی هستید که از رفتن آنها جلوگیری کنید؟ تمام این موراد به این بستگی دارد که چگونه با آنها برخورد می کنید.

همانطور که هر دو طرف به خوبی می دانند، عملکرد بالا از بازار بسیار خوبی برخودار است و اینگونه از افراد، مورد توجه رقیبان شما قرار می گیرند. اگر ارزش آنها را ندانید، کسانی هستند که آن را به خوبی بشناسند و امتیازات مورد نیاز را در اختیار اینگونه از افراد قرار دهند.

به یاد داشته باشید که با استعداد ترین پرسنل شما، ذاتا با انگیزه هستند. وظیفه ی شما به عنوان مدیر این است که آن را در جهت مرتبط، هدایت کنید و مسیر دستیابی به موفقیت را برای آنها هموار کنید.

شرایطی را برای آنها فراهم کنید که برای بیدار شدن از خواب و حاضر شدن در محیط کار، لحظه شماری کنند.


منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 80%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟