پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اعتراض تولیدکنندگان به بارنامه های پلی پروپیلن جم
یکی از مخاطبان ویکی پلاست طی پیامی نوشت: "حدود یکسال هست که پلی پروپیلن جم برخلاف قانون و تصمیمی خودخواهانه تمام باربری ها را موظف کرده فرستنده و گیرنده در بارنامه های مشتری های پلی پروپیلن جم هر دو نام شرکت خریدار ثبت بشه"

به گزارش ویکی پلاست وی در ادامه آورده است: "این مسئله یعنی اینکه شرکت های خریدار از پلی پروپیلن جم یک انبار داخل استان بوشهر با کدپستی اون منطقه دارند که به دنبال اون مشکلات متعددی با سازمان امور مالیاتی خواهند داشت. داخل بارنامه ها نام فرستنده باید پلی پروپیلن جم باشه با کد پستی شرکت پلی پروپیلن جم، ولی باربری ها میگن با اعلام پلی پروپیلن جم و انجمن صنفی فرستنده و گیرنده باید نام خریدار باشه."

این تولیدکننده اضافه کرده است: "تمام پتروشیمی های منطقه عسلویه و ماهشهر و استان های دیگه مطابق قانون فرستنده خود پتروشیمی هست نه خریدار ارائه بارنامه به سازمان امور مالیاتی بدین شکل قابل قبول نیست و کارشناسان امور مالیاتی این بارنامه ها رو صوری میدونن چون کدپستی فرستنده با شناسه ملی شرکت تطابق نداره."

نظر یکی از باربری های عسلویه

برای کسب اطلاعات بیشتر، با یکی از باربری های عسلویه تماس گرفتیم که وی نیز این ادعای تولیدکننده را تأیید کرد و نوشت: تنها پتروشیمی که باربری ها را ملزم می کند در صدور بارنامه، محل بارگیری را یا نام شرکت خریدار! یا نام باربری درج کنیم، پلی پروپیلن جم است، اما ما با سایر پتروشیمی ها، حتی پتروشیمی جم برای قید نام پتروشیمی به عنوان ارسال کننده در برگه بارنامه، مشکلی نداریم و تنها پتروشیمی که این تصمیم عجیب را گرفته، پلی پروپیلن جم است.

وی به ویکی پلاست گفت: با توجه به رصد کدپستی از طریق پیامک به فرستنده، در آینده مشکلات زیادی برای شرکت های حمل ونقل به دلیل سهل انگاری و درج اشتباه کدپستی به وجود خواهد آمد. نه تنها تولیدکنندگان که ما هم به این نحوه صدور بارنامه اعتراض داریم و قطعا در آینده مشکلات زیادی خواهیم داشت.

دلایل پلی پروپیلن جم برای این اقدام چیست؟
شرکت پلی پروپیلن جم در نامه ای به تاریخ 16 اسفند 1395 به انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل کالای عسلویه دو دلیل را برای تصمیم خود برشمرده است.

دلیل اول پلی پروپیلن جم این است که با توجه به اینکه تحویل محصول تولیدی این شرکت عمدتا با ترم EXW یا FCA انجام شده و بر اساس مقررات بین المللی اینکوترمز، این شرکت پس از دریافت وجه کالا، محصول را به متصدی حمل معرفی شده توسط خریدار تحویل داده و در نتیجه خریدار (اعم از داخلی یا داخلی) به عنوان مالک و صاحب کالا محسوب خواهد شد، نام شرکت پ پ جم، به عنوان فرستنده در بارنامه درج نشود.

اما دومین دلیل که شاید دلیل اصلی چنین تصمیمی باشد، فک پلمپ تعدادی از کامیون های حاوی محصول صادراتی بوده است. پلی پروپیلن جم در توضیح دلیل دوم می نویسد: با توجه به بروز پاره ای مشکلات در ارتباط با فک پلمپ تعدادی از کامیون های حاوی محصول صادراتی که توسط ناوگان حمل داخلی عسلویه انجام شده است، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود تا در خصوص صدور بارنامه جهت محصولات داخلی و یا صادراتی با ترم های مذکور (EXW یا FCA)، ضمن رعایت دقیق مفاد نامه، نسبت به درج نام خریدار اصلی در متن بارنامه اقدام و از درج نام شرکت پلی پروپیلن جم، به عنوان فرستنده کالا جدا خودداری گردد.

حالا با وجود گذشت دو سال از تصمیم پلی پروپیلن جم و اعتراضات تولیدکنندگان و باربری ها نسبت به این تصمیم، باید دید مسئولان پتروشیمی جم و دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، در برابر این اقدام و عواقب آن چه تصمیمی خواهند گرفت.


تعریف دو ترمی که پلی پروپیلن جم از آن ها نام می برد، یعنی EXW و FCA به شرح زیر است:

‏FCA (مخفف Free Carrier) تحویل کالا به حمل کننده در مبدأ (تحویل کالا داخل کامیون، ریل و هواپیما). با توجه به اینکه محل تحویل کشور خریدار باشد، بارگیری با خریدار است و نقطه ریسک است. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل و بیمه با خریدار (نه الزاما).
عبارت  EXW (مخفف Ex Works): تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ ( محل کار)‌‏

سایر تعاریف حمل و نقل کالا در این صفحه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
رضا جمعه ۱۳ دى ۱۳۹۸
والله وقتی باربری منطقه و مشتری بار رو صادراتی میخره و برای سود بیشتر داخل کشور فک‌پلمپ میکنه گمرک از شرکت شکایت میکنه در حال حاضر هم شکایت کرده وگرنه الان ۱۲ ساله داره تولید میکنه چرا این حرفا نبوده تا حالا کار عجیبی هم نمیکنه ترف فروش exwork در تمام دنیا اتجام میشه واقعیت این هست متاسفانه برخی از باربریها و مشتریان عادت به سود حداکثری کردن قوانین گمرک کشور و سامانه های مالیاتی واضح هست دیروز با یکی از پتروشیمیهای منطقه صحبت میکردم بنده خدا وحشت کرده بود تفاوت pp jam این هست که چون خصوصیه ازش گمرک شکایت کرده و نفراتش هم‌ قرار دادی و از ترس لغو رست و به نوعی اخراج شدن غیر رسمی مجبورن یه جوری کار کنن به هیچ وجه متهم نشن و پیشبینی همه جیزو میکنن این کارو بقیه منطقه هم مجبوران انجام بدن حالا صحبتهای احساسی که نمیدونم مدیرا رو یکماه طول بکشه پیدا نمیشن رو نمیفهمم حراست منطقه ویژه اجازه ورودبه مجتمع رو نمیده بابای منم بیاد نمیتونه مدیرا رو ببینه در هر حال سامانه سمت هم که قانون گذار گذاشته بچه ها دارن با حداکثر توان کار میکنن در شرایطی که به دو ماه بعد خودشون امیدی ندارن اینجور ادعاهای عجیب و دور از واقعیت فقط دوباره یه عده رو با بیش از ۱۰ سال کار در معرض اخراج و لغو رست قرار میده همین ایکاش یه سوال از شرکت میکردید حرف دل اونها رو هم میزدید بعد مقاله میزدید ارسال پاسخ
رضا شنبه ۱۴ دى ۱۳۹۸
بابته اشتباهات تایپی عذر خواهی میکنم باوعجله و در شرایط نامطلوب تایپ شده یه چیز دیگه اینکه شرکت دارای یکی از پیشرفته ترین سامانه های ردیابی شکایت‌ مشتری هست امکان‌نداره شکایتی بیاد و رها بشه مرتب مرور و یاداوری میشه در باره نحوه ورود افراد عادی جهت ملاقات با مدیران نمیدونم حتما حراست مجتمع پروتکل خاصی داره ولی در اعلام بارها شماره تلفن شماره موبایل و شماره مستقیم به تمامه مشتریها داده میشه ترم فروش و یا سامانه های مالیاتی توسط قانون گذار هم تعریف ووالزام میشه و ناچارا باید اقدام انجام بشه در این‌مورد باربریها میتونستن نامه بزنن و با شرکت مکاتبه کنن روشش هم متنوع مشخص و بسیار سریعه کافیه نامه رو اگه خیلی رسمیه بفرستن روابط عمومی یا سرعتیه بدن به نماینده همیشه مستقر در درب شرکت ظرف کمتر از یکساعت میرسه به دست مدیر عامل و یا ندیر کارخانه که اتفاقا به هیچ وجه رو کم کاری روی مشتری هیچ شوخی نداره اینکه چرا بقیه منطقه نمیزنن هم قطعا براشون مشکل پیش‌میاد بلاخره قانونیه که گذاشته شده مگه میتونه یه مجتمعی بگه من نمیزنم نمیکنم انجام‌نمیدم حالا این وسط اگه کسی نمیخواد اسمش در بیاد مقصر شرکت مجری‌قانون نیست وگرنه مصرف‌کننده جنس رو رو کامیون درب شرکت تحویل گرفته در سامانه ثبت میکنه و برای خودش با هزینه خودش ارسال میکنه و باید اگه قانون گذار هزینه مالیاتی تعریف کرده پرداخت کنه الان شما جنسی رو مثله یخچال خریداری کردید با کشتی و یا هواپیما تحویل گرفتید در گمرک مثلا مهراباد یه نیسان اجاره میکنید ارسال میکنید منزلتون خوب معلومه نمیتونید شرکت سازنده یخچال رو بعنوان ارسال کننده ثبت کنید باید کرایه راننده و بیمه و مالیت رو که قانون مشخص کرده رو پرداخت کنه مشتری اگه ترم فروش exw رو قبول میکنه و هزینه همون رو میده نمیتونه بعد بگه شرکت اسم‌منو محرمانه نگه دار و در سامانه های دولتی اسم خودتو بزن منطقی نیست که بگیم چون بقیه اجرادنکردن تا حالا پس ما هم نباید اجرا کنیم ولی در کل اگه کسی هم اعتراضی داره چیزه عجیبی نیست دو خط نامه بزنه مشکل رو عنوان کنه واحد حقوق هست داخل شرکت روابط عمومی هست خیلی هم حرفه ای اتفاقا همیشه سمته مشتری رو میگرن بررسی میکنن حواب میدن قبول نکردن جوابو دوباره نامه بزنن دوباره مذاکره کنن جواب بگیرن نمیشه که تلفنی و از روی سایت هنوز به شرکت نیم خط اطلاع نداده اتهام‌بزنن باور کنید ماها خیلی بشتر از مشتری و باربری از کار و رویه اشتباه میترسیم اگه بدونیم یا متوجه اشکالی بشیم بلافاصله اقدام اصلاحی مینیم که اتفاقا برا اقدام اصلاحی پاداش مالی هم گذاشتن من امروز بدونم اینکار اشتباهه فرم اصلاحی پر میکنم ظرف یکهفته درست میشه رویه ولی همه چیز باید در چهارچویب قوانین سرزمینی باشه حتی اگه به ظاهر هزینه بر و نادرست هم باشه قطعا در سطح کلان سودی داشته که قانون تصویب شده
جنت مکانی شنبه ۷ دى ۱۳۹۸
پ پ جم ... برا هیشکی تره خورد نمیکنن.. حواله هارو سخت صادر میکنن.. تو سامانه ثامن (معاملات نفتی بایستی تاییدی بدی)..قوانینشون تو کسب و کار طاقت فرساست... مزایده هاشون خیلی عجیبه.. بخوای مدیرای ستادیشون رو بیابی 1ماه طول میکشه.. ..... اینم از بارنامه هاشون ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟