پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

8 راه که در حین آغاز کسب و کاری جدید قدرت ذهنی خود را افزایش دهیم
چه برای اولین بار است که کسب‌وکاری را آغاز می‌کنید و چه کارآفرینی هستید که کسب‌وکارهای متعدد دارد، داشتن ذهنی قوی، کیفیتی است که باید از آن برخوردار باشید.

پس از همه، این قدرت ذهنی شماست که زمانی که باید بر سختی‌ها غلبه کنید، در ادامه دادن و تسلیم نشدن به شما کمک می‌کند.

 زمانی که همه‌چیز به نظر می‌رسد در حال نابودی است، این قدرت شما را متمرکز، مثبت و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند از اشتباهات خود درس بگیرد، به جای اینکه در گذشته غرق شوید. به عنوان یک کارآفرین،کسب‌وکاری را آغاز کنید که قدرت ذهنی شما را افزایش دهد. با یوکن همراه باشید.

ممکن است فکر کنید بعضی از افراد با ذهنی قوی به دنیا می‌آیند. درحالی‌که ممکن است در بعضی موقعیت‌ها این امر درست باشد، توسعه‌ی ذهنی قوی امکان‌پذیر است.

در حقیقت، در حین شروع کسب‌وکار، می‌توانید نیروی ذهنی خود را افزایش دهید. در این مقاله روش انجام این کار را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

1. بدانید چه کسی هستید

اولین قدم در افزایش قدرت ذهنی این است که دقیقاً بدانید چه کسی هستید.

با وزن کردن نقاط قوت و ضعف خود، شروع کنید. در مورد علایق خود فکر کنید. ارزش‌های خود و چیزهایی که در زندگی برای شما مهم هستند را در نظر بگیرید. سپس، به جلو بروید و ببینید که چگونه آن‌ها با یکدیگر هماهنگ می‌شوند.

با انجام این تجزیه‌وتحلیل، می‌توانید خود واقعیتان را بهتر بشناسید و ارزش‌های خود را درک کنید. جایگاه خود را در زندگی پیدا کنید.

این امر می‌تواند به شما کمک کند تا به آینده نگاه کنید و کارهایی را که باید برای رسیدن  به آنجا انجام دهید را بشناسید.

این اطلاعات را همراه با افکار دیگری که در ذهن خود دارید، یادداشت کنید. سپس، مهم نیست که چه اتفاقی بیافتد- همیشه می‌توانید به این فرآیند فکری بیندیشید.

با انجام این کار می‌توانید ببینید که کجا بودید در حال حاضر کجا هستید- تا بتوانید در هنگام انحراف به مسیر خود بازگردید.

2. آماده‌سازی ذهنی + انضباط ذهنی = ذهنی قوی

این فرمول توسط رنه ویدال، مربی قدرت ذهنی ایجاد شده است.

با تمرین این فرمول می‌توانید انعطاف‌پذیری خود را توسعه دهید. هر نوع تمرین انعطاف‌پذیری، کسب‌وکار شما را در تمام زمینه‌ها بهبود می‌بخشد.

با توجه به  ویدال، این‌گونه می‌توانید به هدف انعطاف‌پذیری ذهنی دست یابید:

  • آماده باشید. بدانید که محصول شما چیست، مزیت رقابتی و مشتریان ایده آل خود را بشناسید.
     
  • خلاق باشید. آنچه برای مخاطبانتان مهم است و اینکه چگونه از دیگران متمایز هستید را بشناسید.
     
  • نظم و انضباط داشته باشید. بدانید چگونه حواس‌پرتی را از بین ببرید و انجام این کار چه نتایجی خواهد داشت.
     
  • دانش داشته باشید. از نقاط قوت محصول یا خدمات برتر خود مطلع شوید و همچنین بدانید چگونه می‌توانید خدمات مشتری را بهبود بخشید.
     
  • انعطاف‌پذیر باشید. از رایج‌ترین اعتراضات مشتری مطلع شوید و از چگونگی تبدیل کردن آن‌ها به نقاط قوت آگاهی یابید.

3. هوش هیجانی خود را افزایش دهید

به‌عنوان صاحب کسب‌وکار، شما تحت‌فشار و استرس مداوم هستید. به همین دلیل، به‌عنوان رهبر یک کسب‌وکار، باید بر روی هوش هیجانی خود کار کنید و آن را توسعه دهید.

هوش هیجانی به شما کمک می‌کند احساسات خود را درک کنید تا بتوانید آن‌ها را به‌درستی مدیریت کنید. همچنین به شما کمک می‌کند با همدلی در مورد احساسات دیگران با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. می‌توانید با انجام این کارها هوش هیجانی خود را افزایش دهید:

  • احساسات خود را بررسی کنید تا شرایطی که موجب به وجود آمدن آن‌ها می‌شوند را بشناسید. پس‌ازآن شما می‌توانید احساسات خود را برچسب‌گذاری کنید تا بتوانید روی آن‌ها کار کنید.
     
  • بر روی  احساسات خود بازتاب داشته باشید. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید دلیل ایجاد احساساتی مانند ترس و خشم را تشخیص دهید. درنهایت، می‌توانید یک دیدگاه جدید در مورد این احساسات به دست آورید و با روش‌های بهبود یافته با آن‌ها برخورد کنید.
     
  • کنترل احساسات خود را به دست بگیرید. اگر احساس کلافگی یا فشار می‌کنید، خودتان را از وضعیت بیرون بکشید. می‌توانید مدیتیشن کنید یا به یک پیاده روی برای خالی کردن ذهن خود بروید.
     
  • یاد بگیرید چگونه احساسات خود را بیان کنید. درنهایت، به جای سرکوب احساسات، یاد بگیرید چگونه آن‌ها را به طور مناسب بروز دهید. فقط به‌وضوح احساس آن لحظه خود را به دیگران بگویید.

4. نوروپلاستیکیی

اگرچه این نام  به نظر بسیار پیچیده می‌آید- اما بسیار ساده است. نوروپلاستیکیی به  این معنی است که مغز ما توسط تجربیاتمان شکل می‌گیرد.

با تکرار هر تفکر یا احساس، ما یک مسیر عصبی را تقویت می‌کنیم  و با هر فکر جدید، شروع به ایجاد یک راه جدید می‌کنیم. این تغییرات کوچک که بارها و بارها به اندازه کافی تکرار شده‌اند، منجر به تغییر در نحوه عملکرد مغز می‌شود.

بهترین راه برای تقویت نوروپلاستیکی توجه به مناطق مهم است. برای انجام این کار می‌توانید یک زبان جدید یا ابزار موسیقی یاد بگیرید، داستان، سخنرانی یا شعر حفظ کنید.

هرگونه تلاشی که واقعاً مغز را به کار کردن وادار می‌کند. از طریق این اقدامات مغز انعطاف‌پذیرتر می‌شود. در نتیجه، شما می‌توانید تفکر خلاق و توانایی خود را برای حل مشکلات پیچیده و تنظیم احساسات   تقویت کنید.

5. ذهنیت خود را تغییر دهید

به جای داشتن یک ذهنیت ثابت، که فکر می‌کنید استعداد و هوش شما را موفق می‌سازد – ذهنیت رشد را در خود توسعه دهید.
در اینجا متوجه می‌شوید که در حال پیشرفت هستید و از طریق کار سخت می‌توانید با استعدادتر و باهوش‌تر شوید.

اگر یک کارآفرین هستید در حال حاضر از اصول نوروپلاستیکیی استفاده می‌کنید. می‌توانید از مهارت‌های خود برای توسعه ذهنیت رشد استفاده کنید.

پیدا کردن یک مربی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا از ذهنیت ثابت به ذهنیت رشد ارتقا یابید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که استراتژی‌ها و تجربیات را به اشتراک می‌گذارید و در مورد نحوه رشد به عنوان صاحب کسب‌وکار صحبت می‌کنید.

6. مدل کسب‌وکار انعطاف‌پذیر بسازید

مهم نیست چقدر انعطاف‌پذیر هستید و مدل کسب‌وکارتان چقدر شگفت‌انگیز است - عوامل خارجی وجود خواهند داشت.

به‌عنوان‌مثال تغییر ترجیحات مشتری که ممکن است مانع موفقیت کسب‌وکار شما شود. در مورد کسب‌وکار، شما با انعطاف‌پذیری، شکیبایی و نروپلاستیکی خلق می‌کنید همان‌طور که ذهنیت خود را تغییر می‌دهید و در صورت لزوم، مسیر حرکت خود را عوض می‌کنید.

تغییر جهت یا چرخش امری دشوار و سخت است. اما تا زمانی که به‌اندازه کافی انعطاف‌ پذیر باشید تا بتوانید خود را با نیازهای بازار  تطبیق دهید امری کاملاً امکان‌پذیر است.

اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، تغییر جهت یک مسئله بزرگ نیست زیرا می‌توانید سریع‌تر تصمیم بگیرید و سریع‌تر تغییر کنید. بااین‌حال، اگر لجباز و یا غیرقابل انعطاف هستید، به‌عنوان یک کارآفرین و صاحب کسب‌وکار خوب عمل نخواهید کرد.

اساساً تصمیم‌گیرنده اصلی نسبت به آنکه باید یک طرحی را بسازد و سپس چگونگی ارائه این طرح را جست‌وجو کند تا سهامداران بتوانند به تغییرات بازار پاسخ دهند آسان‌تر می‌تواند تغییر کند.

مهم‌تر از همه، هنگام ایجاد مدل‌های انعطاف‌پذیر کسب‌وکار به کارکنان، شرکا، فروشندگان و مشتریان خود گوش کنید و برای تغییر جهت در اواسط دوره آماده باشید.

7. تفریح کردن را به تأخیر بیندازید

به عنوان صاحب کسب و کار ممکن است هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها بدون درآمد ثابت باشید. هنگامی که در نهایت موفقیت را تجربه می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید ماشین اسپورت جدید و یا دفتری در مرکز شهر خریداری کنید.

این تصمیمات به اندازه کافی مکان برای تغییر یا سرمایه گذاری در شرکت باقی نمی‌گذارند. تصمیمات مالی ضعیف به شما در افزایش قدرت ذهنی کمک می‌کند.

در عوض، با امکاناتی که دارید زندگی کرده و به بودجه خود اکتفا کنید. خرج کردن پولی که به زحمت به دست آورید را برای انجام خرید هایی که به رشد کسب و کار شما کمکی نخواهند کرد به تأخیر بیندازید.

به عنوان مثال، دفتر جدید ممکن است فوق‌العاده به نظر برسد. اما اگر اجاره آن بیش از درآمد شماست، برای تیم شما بسیار بزرگ است. ذخیره کنید و پول را در جای دیگری مانند بهبود محصول یا خدمات خرج کنید.

8. پشتکار را تمرین کنید و به خود سختی بدهید  

درنهایت، شروع به تمرین پشتکار و بیرون آمدن از منطقه راحتی خود به‌طور روزانه کنید. هرروز صبح از خود و تیمتان بخواهید یک مشکل یا چالشی را حل کنند.

حتی بهتر، به ایده‌های جدید برای مقابله با یک چالش فکر کنید. انجام این کار علاوه بر افزایش تفکر و خلاقیتان، می‌تواند رابطه شما را با تیم خود تقویت کند.

بیرون آمدن از منطقه راحتی به‌صورت روزانه نیازمند تمرین است. هر روز چیز جدیدی امتحان کردن در این راه به شما کمک خواهد کرد.

به همین دلیل یادگیری یک زبان جدید یا یک ابزار موسیقی بسیار مفید خواهد بود - باید هر روز  روی آن کار کنید. اما همچنین می‌توانید چیزهایی که هیجان‌انگیز یا حتی ترسناک هستند را پیدا کنید و آن‌ها را امتحان کنید.

اگرچه انجام این کار برایتان ناخوشایند خواهد بود، این تمرین به شما کمک می‌کند دیدگاه‌های جدیدی را به‌دست آورید و ظرفیت قدرت روانی خود را گسترش دهید.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟